Aflivning

Din egen erfaring med en dyrlæge på Sjælland. Gode historier og skrækhistorier postes her - på den måde kan vi formidle vores erfaringer videre, så vi undgår besøg hos dem, som bare ikke kan håndtere vores små venner.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Rattas
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 371
Tilmeldt: lør mar 14, 2009 5:53 pm
Geografisk sted: Ballerup

Aflivning

Indlæg af Rattas » tors jun 25, 2009 7:05 pm

Jeg ville gerne se, om jeg kunne få startet en tråd op om gode klinikker med rimelige priser for aflivning, da jeg desværre skal have mine to dejlige rotter aflivet...
Jeg har ikke lige kunne finde ud af, hvad det er for nogle dyreklinikker, der er blevet anbefalet i de tråde om aflivning, som allerede findes, så jeg ville gerne høre, om der er nogen, der kan anbefale et eller flere steder, som kan aflive mine små totter på en ordentlig måde, så de har det godt, men til en ordentlig pris.
Jeg har været i hos Dyrlægehuset i Ballerup. Men der gav jeg 320 kr for, at der blev lyttet til mine to totters lunger, men hvor der ellers ikke kunne gøres mere. Det tog 5-10 min, og det, synes jeg, virker i overkanten?
Hilsen Linda

Crown Rats
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3206
Tilmeldt: søn feb 01, 2009 6:51 pm
Geografisk sted: fyn
Kontakt:

Indlæg af Crown Rats » tors jun 25, 2009 7:18 pm

det var virkelig lang tid.. syndes jeg..
v.h. katrin/ crown rats

Saharaspunk
Rotternes Herre
Indlæg: 1320
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 4:58 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Saharaspunk » tors jun 25, 2009 7:31 pm

Ved ikke om man kan anbefale folk til aflivning, men vil da gerne anbefale Frihedens Dyreklinik i Hvidovre.
Jeg har kun haft gode oplevelser derude og Dan er meget rottekyndig! :D

Jeg har endnu ikke fået aflivet dyr ved dem, men synes deres priser er meget rimelige og man føler sig altid godt behandlet. :D
Det er en lille klinik, så ved ikke om det er derfor, men man bliver næsten behandlet som familie. :wink:
LIFE's not so bad if you consider the options..

Brugeravatar
Rattas
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 371
Tilmeldt: lør mar 14, 2009 5:53 pm
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af Rattas » fre jun 26, 2009 5:03 pm

Er det meget lang tid?
Jeg har i dag ringet til Dyrlægehuset i Ballerup, som siger, at de vil tage 400 kr for at aflive to rotter. Hvordan er det sammenlignet med andre steder?
Hilsen Linda

AyaRats
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 148
Tilmeldt: lør feb 21, 2009 12:00 pm
Kontakt:

Indlæg af AyaRats » fre jun 26, 2009 6:52 pm

Jeg har fået aflivet rotter hos Frihedens Dyreklinik og Blågårdens Dyreklinik og jeg vil anbefale Erik hos Blågårdens Dyreklinik.
Det er lidt dyrere end hos Dan, der kostede det 150,-, jeg gav 260,- hos Erik, men hos Erik fik min pige først en sprøjte at sove på og derefter den dødelige, hvor hun fik den dødelige direkte hos Dan.
Naya
Ejer af 3 dejlige rottepiger: Triumph, Mini og Katvig

Rasikke
DTF Forum Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: tirs jun 23, 2009 12:49 am

Indlæg af Rasikke » fre jun 26, 2009 10:47 pm

Taastrups dyreklinik er også super. Kan huske en af vores rotter havde en stor byl på halsen, gav vist omkring 200 kr for penicilin, tømning af byl, rensning af byl samt generel undersøgelse - tror faktisk også vi fik noget klorhexidin(SP?) smidt oven i.

Du kan jo prøve at kontakte dem, ved de har en meget rotte kyndig dame.. Som jeg ik kan huske hvad hedder hehe... Må hive fat i kæresten når hun kommer hjem fra sin tur i Hestevogn (Yeps, nu er hun student - sorry for derailing ;) )

Hun hedder Gitte! ;)
Billede
"Spider-Pig! Spider-Pig! Does whatever a Spider-Pig does!"
"Look out, he is a Spider-Pig!"

Brugeravatar
Incendia
Senior Rottemedlem
Indlæg: 815
Tilmeldt: tors okt 30, 2008 3:02 pm
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af Incendia » lør jun 27, 2009 12:23 am

Jeg har dyrlæge i skive. Sydbyens dyreklinik. giver ca 100kr for en aflivning...

Hende der har Klinikken Hedder Lene og er super dejlig og rigtig god til dyr og som bonus er hun meget billig.
Når jeg har mor og unger til lege tjek så giver jeg ikke mere end 90kr, og det er om der kun er to unger eller 16 :)

Men det ligger jo ret langt væk fra ballerup :)

Storega
Rotternes Herre
Indlæg: 1429
Tilmeldt: tirs mar 17, 2009 11:19 pm
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Indlæg af Storega » søn jun 28, 2009 12:18 pm

Min dyrlæge ligger i Espergærde, Nordsjælland.
De er virkelig søde - bruger dem til mine marsvin.
Spurgte lige forleden dag hvad de tog for en aflivning
af rotte, og de tog 100 kr. for det ;)
NORD Rotter, Louise og Naja.
Helsingør, Nordsjælland.

wittus
DTF Forum Medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: tirs maj 13, 2008 7:27 pm
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

WAUUHHH en høj pris

Indlæg af wittus » ons jul 15, 2009 12:26 pm

Jeg har lige ringet til Høje Tåstrup dyreklinik, og de tager 483 kr for at aflive rotte nr 1 og halv pris for den næste.....

I Hvidovre på Frihedens tager de 350-400 for begge dyr....

Er der nogen der kender andre priser???
Mange hilsner Hanne


- - - - - - - - 000 - - - - - - - ooo - - - - - - - -
Jo mere jeg ved - jo mere finder jeg ud af jeg ingenting ved....

Brugeravatar
Neauri
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2057
Tilmeldt: tirs nov 17, 2009 11:15 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Neauri » tors dec 24, 2009 4:11 am

hold da helt ... :shock:

Det er vildt at se hvor stor forskel der er fra sted til sted.
Husum dyreklinik (husum torv) tager også de ca. 400(+) for en aflivning... det er vildt pebret synes jeg men dyrene skal have en værdig død - hvis det er hvad det koster , so be it ;)

Men jeg ville ikke anbefale den dyreklinik. Det er der jeg kommer men det er fordi jeg ikke ved hvor jeg ellers skal tage afsted med dem men jeg har planer om at prøve brønshøj dyreklinik istedet men:
Normalt plejer de at klare en aflivning uden problemer og det bliver gjort ordenligt og sådan noget men har lige haft et par episoder som jeg synes er dybt uforsvarlige og ikke burde kunne ske

1. jeg kom op med min hanrotte, Zirius, som var begyndt at blive gammel og kunne ikke bruge bagbenene mere. dengang vidste jeg ikke hvad det var så jeg panikkede fuldstændig og troede at der var noget dybt alvorligt galt med ham og han var ved at blive lam o.s.v. Men jeg kommer derop og der har så lige været en kat eller noget før mig. Da jeg kommer ind ser jeg en børste og en kæmmer men tænker self. ikke mere over det. Efter 1/ 1½ uges tid finder jeg så ud af at han har fået lopper (en form for blodsugende et-eller-andet i hvert fald) det burde bare ikke kunne ske!

2. Her for ikke så lang tid siden skulle jeg have min rotter aflivet og så vil ham der skal behandle min rotte give dødssprøjten intravanøst (staves? :)) Hvad?!! tænkte jeg. det gør man da ikke på en rotte?! Så det beviste bare at de intet ved om rotter (i hvert fald ikke lige ham så)
Hilsen Faune
Billede

Brugeravatar
Nadiia
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 251
Tilmeldt: tors nov 26, 2009 4:13 pm
Geografisk sted: Taastrup

Indlæg af Nadiia » tors jul 28, 2011 8:30 pm

Jeg gav 407 kr for en aflivning i taastrups dyreklinik..
Syntes det var lige lidt dyrt nok!

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » tors jul 28, 2011 9:24 pm

Nadiia skrev:Jeg gav 407 kr for en aflivning i taastrups dyreklinik..
Syntes det var lige lidt dyrt nok!
Det er dyrt, hvis det kun var for 1 rotte. Jeg fik engang aflivet 3 rotter ved Lyngby Dyrehospital for 500 kr.
Men det kan godt have været fordi, det var akut. I don't know.
Ved heller ikke, hvordan de kører tingene nu om dage, da jeg er skiftet over til udelukkende at anvende Buddinge Dyreklinik. Den er jeg rigtig glad for.
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

jeanettk
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 415
Tilmeldt: fre aug 28, 2009 4:14 pm

Indlæg af jeanettk » tors jul 28, 2011 10:04 pm

Jeg gav 350 for at få aflivet min rotte, i Esbjerg.
Ved godt det ikke er på Sjælland, men det var mere til prisen :)
Hilsen Jeanett.

Stolt ejer af:
2,0 nymfeparakitter, Coco & Tiko
1,0 dværgvædder, Gismo.
0,1 kat, Mussi.
4.0 chinchillaer, Chip, Chap, Bailey & Sylvester - Hvil i fred Bailey <3
Hvil i fred Ozzy & Milo, jeg savner jer! <3333
Mine to gamle tamrotter ^ <3333

Besvar