Dyrlægehuset Arken

Din egen erfaring med en dyrlæge på Sjælland. Gode historier og skrækhistorier postes her - på den måde kan vi formidle vores erfaringer videre, så vi undgår besøg hos dem, som bare ikke kan håndtere vores små venner.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
ngt
DTF Forum Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: tirs sep 28, 2004 9:45 pm
Geografisk sted: Hørsholm

Dyrlægehuset Arken

Indlæg af ngt » lør jan 22, 2005 12:54 am

hej allesammen.
jeg har en lille advarelse ang. en dyrlæge i helsingør.
jeg havde en kat som blev syg med nyrerne, jeg tog til dyrlægen med min kat hvor jeg fik af vide at den skulle bare have mad specielt til nyrer problemer men jeg havde bare et problem og det var at min kat ikke ville spise og ikke havde spist i 5 dage.
dagen efter blev min kat meget mere syg så jeg tog til en anden dyrlæge, hvor jeg fik at vide at hun skulle aflives da hendes nyrer var færdige og at hun var meget mere syg end det dyrlægen i helsingør havde sagt. så jeg vil bare råde jer til ikke at tage til dyrlægehuset arken på kongevejen i helsingør.
m.v.h. ngt (ngt's kæreste) :lol:
"Skal dyr i fangenskab, skal de ha plads."
"Folk, som siger, det ikke kan lade sig gøre, skal lade være med at afbryde dem, der er igang med det ;-)"

derkrall
DTF Forum Medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors mar 26, 2009 11:26 am

Indlæg af derkrall » fre mar 27, 2009 9:09 am

Det er så den dyrlæge jeg plejer at bruge, og min opfattelse er meget anderledes.

Jeg brugte en anden dyrlæge i min by, men hun henviste mig til hende, da hun mente at hun havde bedre forstand på smågnavere.

Jeg har været hos hende et par gange, og alle gange har været positive, lad mig starte fra toppen.

De har respekt for at det er KÆLEDYR, og at de betyder noget for ejeren, og tager sig tid til at undersøge dyret.
Jeg var der oppe første gang med et par rotter der nøs forholdsvis meget, fik så Baytril til at starte med, da de ikke stoppede med at nyse den lidt skrappere kur som hjalp.

De håndterer dyrene med respekt, og bruger ikke unødig vold mod dem i håndteringen, selvfølgelig kan en rotte pive når den føler at verdenen går den imod når den skal undersøges, jeg piver sku også hos lægen hvis han trykker for hårdt eller stikker mig med nåle.

Vi fik opereret en knude væk, jeg opdagede den og fik tid 2 dage efter, hun operede samme dag, og tog ikke betaling for konsultation men kun det kirugiske indgreb, vi gik en tur i helsingør og spiste lidt mad, hun ringede da hun var færdig og at hun var klar til afhentning.

Rotten var til efterflg. kontrol hos dyrlægen, og såret voksede pænt sammen, det hele for prisen af 1350 kroner, ikke dyrt (dog heller ikke billigt)

De gange jeg har været der har hun lyttet til os, og undersøgt rotterne for de mest almindelige lidelser, lyttet til hjerte, lunger, følt lymfekirtler osv...
Og kommer man med mange (4 stk), så tager hun ikke stykpris, men enhedspris på konsultationen, hvor nogle godt kunne tage betaling pr. rotte, hvilket hurtigt kan blive dyrt.

Med hensyn til katte historien, uden at være dyrlæge eller anden medicinsk uddanelse.
Så kan alle tage fejl, og dømme en dyrlæge som dårlig på en fejl er måske lidt overilet.
Det kunne være en sygdom som hun ikke var 100 procent inde i, jeg tager sku da også fejl.

Kunne også være en måske manglende kemi mellem ejer og dyrlæge, som meget simpelt ikke kan føre til et fornuftigt samarbejde, det er jo 2 personer der diskuterer et sygt dyr, som jo ikke selv kan give sit tilsavn, så er det ejeren der må føre ordet, og kommunikation er jo meget afhængig af at begge parter forstår hinanden.
Der kan nemt opstå det problem at hvis kemien ikke er der, man ikke deler det samme kort over verdenen, at der bliver talt ved siden af hinanden, og det kan jo ske alle steder.

Og til sidst, så tror jeg det er de færeste dyrlæger der ikke kan lide dyr, og vil deres bedste, det er jo ikke verdens bedst betalte job, og der må jo menes at der ligesom sygeplejerske, betjent, hjemmehjælper osv. er en hvis lyst til dyrets velfærd, og som udganspunkt vil jeg mene at dyrlæger der ikke vil dyr, ja de går over til at tjekke rengørings stand i supermarkeder og restauranter...

Mellieha kælerotter
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6232
Tilmeldt: man okt 09, 2006 5:42 pm
Geografisk sted: Kbh.N.
Kontakt:

Indlæg af Mellieha kælerotter » fre mar 27, 2009 12:32 pm

Derudover kan nyren have stået af meget hurtigt.

Har selv haft en kat, som den ene dag fik spec. nyrefoder og et par dage efter måtte aflives pga. akut nyresvigt :(
Lykke Omel - med rygrad som en udkogt spaghetti !!

derkrall
DTF Forum Medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors mar 26, 2009 11:26 am

Indlæg af derkrall » fre mar 27, 2009 1:21 pm

Ja, så måske kunne det være lidt drastisk at hænge en dyrlæge ud på et enkelt tilfælde.

Dyr er jo lige så forskellige som mennesker, den ene dag raske og sunde, den anden dag kommer det hele væltende, de kan jo ikke "sige" at det gør ondt i maven eller noget.

Jeg er som sagt rat glad for at bruge hende til mine rotter, og har da ingen skrupler om at gå derhen igen.

Der er også ganske rent og rart at være, så jeg er overvejende positiv over for dyrlægehuset arken.

De kan også som service foretage aflivninger i eget hjem hvis det er det man lyster, kan godt se fordelene i det...det koster så sikkert ekstra.

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » søn apr 19, 2009 3:43 pm

derkrall skrev:Med hensyn til katte historien, uden at være dyrlæge eller anden medicinsk uddanelse.
Så kan alle tage fejl, og dømme en dyrlæge som dårlig på en fejl er måske lidt overilet.
Det kunne være en sygdom som hun ikke var 100 procent inde i, jeg tager sku da også fejl.
Det jeg skriver nu, mener jeg om dyrlæger generelt, men jeg finder det væsenligt lige at skrive til dette...

Hvis en dyrlæge ikke er 100% inde i en sygdom, mener jeg at dyrlægen bør være ærlig og sige det som det er, så man har mulighed for at finde en anden - bedre dyrlæge, som ved mere om netop den sygdom! Jeg vil hellere have dyrlægen er ærlig, og siger det som det er, end at h*n begynder at behandle ud fra et gæt..

Besvar