Blågård Dyreklinik , Kbh N

Din egen erfaring med en dyrlæge på Sjælland. Gode historier og skrækhistorier postes her - på den måde kan vi formidle vores erfaringer videre, så vi undgår besøg hos dem, som bare ikke kan håndtere vores små venner.

Redaktør: Lylle My

Pernille
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 430
Tilmeldt: søn dec 12, 2010 2:49 am
Geografisk sted: København NV

Indlæg af Pernille » ons mar 27, 2013 3:15 pm

Jeg vil gerne tilslutte mig rosen af Erik. Mandag morgen ringede jeg til ham og var bekymret for min gravide pige Helga, fordi hun blødte og ikke havde født. Han sagde at jeg skulle tage det roligt, men var velkommen til at ringe igen, hvis jeg blev bekymret og så skulle han nok finde tid til mig. Tirsdag havde Helga stadig ikke født og jeg tog derhen om formiddagen.
Erik fortalte at han havde læst op på rotters fødsel efter jeg havde ringet om mandagen (tænk at han tog sig tid til det! Han vidste ikke engang at jeg ville komme tirsdag!). Vi overvejede kejsersnit, men han fik fat i en unge, der sad i fødekanalen og så fik Helga ve-stimulerende i stedet. Selve fødslen tog fire timer og i den tid fik vi lov til at sidde omme i operationsstuen, fordi der var mest ro, mens han tog sig af sine andre patienter. Både ham og hand tre kollegaer kom jævnligt ind til mig, spurgte hvordan det gik, om de kunne gøre noget, om jeg ville have noget kaffe osv. De virkede oprigtigt interesserede i forløbet, da ingen af dem havde overværet en rottefødsel før og de kiggede og spurgte og jeg fortalte hvad jeg vidste.
Ingen af ungerne overlevede. Det var en sindssygt hård dag for mig og ikke mindst for Helga, som stadig ikke er kommet til sig selv. Men de var så søde og betænksomme derinde og jeg følte mig virkelig tryg, velkommen og i gode hænder.

Jeg betalte 236 kr + moms for konsultation og 60 kr + moms for det ve-stimulerende. 370 kr i alt. For at være det i fire timer. Og han reddede højst sandsynligt Helgas liv. Når hun bliver frisk laver vi et postkort og sender til ham og siger tak.

Jeg har også været hos hand kollega Anne, som også er sød og dygtig, men ikke ved helt så meget om rotter som Erik. Deres receptionist har selv rotter derhjemme.

Som bonusinformation kan jeg fortælle at deres baggrundbillede på deres computer ude i deres "dagligstue"/kontor/frokoststue er en rotte :D

Tåt
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 212
Tilmeldt: tirs aug 07, 2012 1:18 pm
Geografisk sted: Frederikssund, Sjælland

Indlæg af Tåt » søn jan 19, 2014 10:48 pm

Jeg vil også lige smide roser i den store bunke ;)

Vi var inde med 4 forkølede rotter hos Anne og det første hun siger er "ih, hvor er de søde." Bonuspoint fra mig allerede der :lol: Hun var enormt sød ved dyrene, meget opmærksom og lyttede til mine bekymringer. Meget stor ros herfra!

Vi måtte slippe 551 for konsultation af fire rotter og yderligere 24 kroner for baytril til dem alle sammen (selv om der kun var svage mislyde på to af dem). Vi synes 575 kroner er meget rimeligt for så god og grundig behandling - stor ros herfra :)
Tottebeboere:
Alma & Sif & Yui's Caramel Chew Chew

Besvar