Skibhus Dyreklinik, Odense

Din erfaring med en dyrlæge på Fyn.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Camilla
Senior Rottemedlem
Indlæg: 537
Tilmeldt: tors aug 21, 2003 1:43 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Skibhus Dyreklinik, Odense

Indlæg af Camilla » tors sep 23, 2004 3:06 pm

Efter at have skiftet dyrelæge 3 gange, havde jeg, for et par dage siden, drengene med på:

Skibhus Dyreklinik
Skibhusvej 186
5000 Odense C
http://www.skibhus-dyreklinik.dk

Og dyrelæge Jesper Lemche håndterede dem rigtig godt, tjekkede dem grundigt og udleverede også den rigtige mængde medicin! Jeg har også hørt fra en veninde, at de engang har opereret en rotte, som rent faktisk vågnede op af narkosen igen, og det er mere end de fleste andre dyrelæger i Odense kan prale af :wink:
Senest rettet af Camilla fre maj 06, 2005 11:03 pm, rettet i alt 1 gang.
Venlig Hilsen
Camilla Billede

Brugeravatar
lrrp
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 335
Tilmeldt: fre apr 16, 2004 5:26 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lrrp » ons sep 29, 2004 6:55 pm

hvad koster det for en alm konsultation,

er ikk så tit på nettet, så hvis jeg kunne få dig til at skrive det pr sms??? 60132381....
May Buddhas Compasion Go Away With You

J.D.Danielsen & S.Frederiksen...

Camilla
Senior Rottemedlem
Indlæg: 537
Tilmeldt: tors aug 21, 2003 1:43 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Camilla » tors sep 30, 2004 9:23 pm

Jeg har ikke nogen mobiltelefon for tiden, så jeg skriver det lige her alligevel.

Det koster 205 kr. for en konsultation, og så koster det 100 kr. for hvert ekstra dyr udover det første der skal undersøges...
Venlig Hilsen
Camilla Billede

Brugeravatar
lasse85
DTF Forum Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors nov 11, 2004 1:32 am

Indlæg af lasse85 » man nov 15, 2004 4:24 pm

de må være flere dyrlæger der så, for jeg har lige været derinde og jeg fik fat i dyrlæge, Henning Ingeman.

Jeg fik min rotte aflivet, det kostede 410kr (+ bedøvelse)
Best Regards
Lasse
---------------------------

Camilla
Senior Rottemedlem
Indlæg: 537
Tilmeldt: tors aug 21, 2003 1:43 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Camilla » fre maj 06, 2005 5:18 pm

En lille update:
Jeg kommer der ikke mere, for min sidste oplevelse hos dem, var mindre vellykket. Oktober sidste år blev Friedahl pludselig meget syg. Han havde været lidt forkølet i et stykke tid, men havde fået baytril, så forventede han snart ville få det bedre. Men pludselig en morgen var det helt galt, han var sløv og svag, og hev nærmest efter vejret. Jeg ringede straks til dyrlægen, og fik en tid hos dyrlæge Jesper Lemche igen, i håb om at han ville klare det lige så godt denne gang. Men det var desværre ikke tilfældet...

Han havde ikke så meget at sige... Han lyttede på Friedahls brystkasse og og tog hans temperatur, og konkludere derefter at han var ved at dø :? Jeg spurtge selvfølgelig hvad det var og han svarede at det kunne være så meget :? Og så spurgte jeg om der var noget vi kunne gøre, men det mente han ikke der var. Når baytril-kuren han lige havde fået ikke havde virket, mente han ikke der var noget der kunne hjælpe... :(

Det må nok siges at være den dårligste behandling jeg nogensinde har fået... :x
Og kunne aldrig drømme om at sætte mine ben der igen...
Venlig Hilsen
Camilla Billede

Nordic
DTF Forum Medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre sep 22, 2006 5:14 pm
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Nordic » fre sep 22, 2006 5:34 pm

Vil lige give mit besyv med, selvom jeg ikke endnu er rotteejer. :wink:

Der er ganske rigtigt 2 dyrlæger på Skibhus Dyreklinik. Jeg vil varmt anbefale Henning Ingeman til smådyr.
Se ham her: http://www.netdyredoktor.dk/sw3330.asp

Jeg har ikke så meget erfaring med hans kollega (Jesper Lemche), og vil derfor ikke sige så meget om ham. Jeg tror nok bare han er bedst til de større dyr; såsom hunde og katte... Jeg tror ikke helt jeg er på 100% bølgelængde med ham, men har ellers ikke noget negativt at berette.

Jeg har til gengæld brugt Henning Ingeman RIGTIG meget til vores ildere. Til dem der ikke har ildere, skulle jeg hilse at sige at de er svære at finde ordentlige dyrlæger til. Jeg tør virkelig godt stå inde for Henning og han er hamrende sympatisk. Jeg kan nemlig også godt lide en dyrlæge der forstår at selvom det er et lille dyr du har, så er dine følelser skam store nok - og det forstår han! Dejlig dejlig mand!

Bortset fra at manden er sympatisk har han også udført nogle meget svære opgaver på især den ene af vores gamle ildere og han gjorde det bare sk*** godt! :wink:

Den dag jeg bliver rotte-ejer skal jeg nok komme med en update, men jeg er sikker på at han også kan løse de opgaver, der følger med der. :wink:

Jeg vælger ikke dyrlæge efter pris, for især med lidt specielle dyr bliver man nødt til at bruge dem der rent faktisk kan finde ud af det. Jeg tror ikke man kan kalde Skibhus Dyreklinik for billige, men jeg tør godt kalde Henning Ingeman for dygtig og sympatisk. :wink:

Rottweiler
Senior Rottemedlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: ons nov 15, 2006 9:32 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Rottweiler » søn dec 31, 2006 3:01 pm

Havde mine to drenge til et tjek derovre, og de er meget, meget rare og ved hva de laver. :)
- 6 vidunderlige drenge -

Reqii-Rats
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 56
Tilmeldt: man jul 09, 2007 4:27 pm
Geografisk sted: Odense

Skibhusvej

Indlæg af Reqii-Rats » man jul 09, 2007 8:06 pm

Jeg har Henning og han er en dygtig mand.
Jeg var der forresten i dag med min hund.
Den havde øreproblemer og Henning var meget
forstående og jeg fik ALT afvide, da jeg kom efter
min hund igen. Vi fik også et papir med hjem, hvor
der stod alt de havde lavet med vores lille Lady og jeg
må sige at jeg har meget tillid til ham.
Jeg har også brugt ham til tjek af mine rotter førhen i tiden.
Når mine nye rotter kommer hjem, er det også ham der skal
ordne dem :-)
Min moster besøgte Jesper - Hun var yderst tilfreds - hver gang. Har hørt han er bedst til store dyr, som hunde f.eks. :-)
Men det kan jo bare ikke rigtig bruges til noget.
Jeg er ked af at du fik sådan en behandling.

Jeg er yderst tilfreds med dem :-)
Regina Przeklasa Lunell Duboúrg

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » tirs jul 10, 2007 9:06 pm

for en alm konsultation af rotte giver jeg 187kr.

hos:

højby dyreklinik
Højbyvej 38
5260 Odense S

Alariel
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 175
Tilmeldt: fre dec 16, 2016 3:01 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Skibhus Dyreklinik, Odense

Indlæg af Alariel » man dec 19, 2016 12:48 pm

Der er sket en del siden der sidst blev skrevet i denne.
Skibhus dyreklinik har ansat en tredje dyrlæge, hun hedder Hanne og er dygtig til gnavere.
Jesper er god til katte (og sikkert også hunde), men han ved ikke det store om rotter.
Men Hanne er dygtig, og hun er ikke bange for at indrømme hvis der er noget hun ikke ved, så går hun hellere ind og slår det op en ekstra gang for at være sikker. Jeg har været ok tilfreds de gange jeg har haft mine rotter hos hende.

Besvar