Hjælp fus han med sår og skælder!!

Artikler om pasning og pleje af tamrotter, ideer til foder, forslag til forbyggelse af sygdomme, hvilken medicin du plejer at benytte? Tips og ideer, buropbygning osv. Kun fantasien sætter grænsen.

Redaktør: Lylle My

Besvar
NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Hjælp fus han med sår og skælder!!

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 3:05 pm

Hey har en dejlig fuzz dreng ved navn ozzy the wringly fuzz som har fået sår efter kradsmærker, han skælder også lidt altså hans hud flager hvis man kan sige det sådan, hvad bør jeg gøre ved det?? Næsten sikker på at sårene kan jeg ikke gøre så meget ved, men vil bare gerne være sikker..
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 179
Tilmeldt: tors jul 28, 2011 4:45 pm
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Dunse » tirs aug 26, 2014 5:44 pm

har du tjekket ham for utøj?? jeg har så sent som i weekenden haft samme problem hvor det viste sig mine totter havde fået lus, og den ene af dem fik en masse sår på ryggen.

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 5:48 pm

Knægten er helt nøgen der er intet at se på ham han har været oppe of slås med daværende ejers andre totter.
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 179
Tilmeldt: tors jul 28, 2011 4:45 pm
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Dunse » tirs aug 26, 2014 5:57 pm

Ok, rotter kommer sig hurtigt. Så hvis sårene er overfladiske ville jeg lade dem heale af sig selv og bare holde øje med der ikke går infektion i.

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tirs aug 26, 2014 6:01 pm

Man kan kun tjekke for skab, ved at tage rotten til dyrlægen. Skabsmiden lever under huden, og kan derfor ikke ses.

Hvor længe har du haft ham? For hvis han fortsætter med at have sår, så kan det være du lige skal tage ham til dyrlægen og få ham tjekket.

Hvis skab kan udelukkes, så er jeg umiddelbart enig med Dunse.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 11:14 pm

Troede jeg skulle tjekke hans skind.... Får ham til dyrlæge tak for hjælpen :D
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Besvar