Blande Grundfoder - erfaring?

Artikler om pasning og pleje af tamrotter, ideer til foder, forslag til forbyggelse af sygdomme, hvilken medicin du plejer at benytte? Tips og ideer, buropbygning osv. Kun fantasien sætter grænsen.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
AuroraX
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 160
Tilmeldt: lør jun 11, 2011 7:08 pm
Geografisk sted: Haslev

Blande Grundfoder - erfaring?

Indlæg af AuroraX » tors jan 22, 2015 10:47 am

Hej :)

Er der nogen som har erfaring med at blande grundfoder?

Mine piger får Altromin som grundfoder, men jeg fik nogle andre gnaverpiller i gave som de er helt vilde med. Når jeg blander Altrominen og gnaverpillerne spiser de altid gnaverpillerne først.

Det skal siges at gnaverpillerne ligner meget Altromin i indhold og protein osv. Så jeg tænkte at blande de to pilletyper(Altrominen og gnaverpillerne) sammen i madskålen.

Er der nogle som har prøvet at blande grundfodret før så de får lidt af det ene og lidt af det andet samtidigt? Eller er det en dårlig idé? :shock:

Det ville hjælpe meget :D
Hilsen Katia
7 piger - 3 drenge

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: Blande Grundfoder - erfaring?

Indlæg af Erling » tors jan 22, 2015 3:11 pm

Det kan måske være noget så simpelt, som at de nye er nye, og dermed mere "interessante" / "lækre"? Jeg skiftede for noget tid siden til Altromin, og disse spiste mine piger med en fryd, som var det rent "slik" jeg gav til dem. Altrominen blev tilmed gemt i deres køjer, for man ved jo aldrig... :lol: Da jeg skiftede til Altromin, gjorde mine piger nøjagtigt det samme, som dine gør; spiser det nye først. :-) I dag, er det "blot" det "almindelige" foder (Altromin) de får, og derfor ikke nær så sjovt at spise, som hvis de fik noget helt nyt.

Hvis indholdet er noget nær det samme, så sker der vel ikke noget ved at give dem det nye. En ting jeg især godt kan li ved Altromin, er så "hårdt" det er. Det giver lidt ekstra "motion" til tænderne - Og ja, jeg har faktisk selv prøvet et par stykker, men synes ikke rigtig det smager af så meget. :-)

Erling.

Brugeravatar
AuroraX
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 160
Tilmeldt: lør jun 11, 2011 7:08 pm
Geografisk sted: Haslev

Re: Blande Grundfoder - erfaring?

Indlæg af AuroraX » lør jan 24, 2015 10:01 am

Jo, jeg er helt enig i at det nok er fordi det er nyt :)

Pillerne er lidt blødere end Altromin, og det kunne godt virke som om at de har mere smag, og så er de heller ikke helt så "tørre" som Altromin er.

Jeg vil selvfølgelig fortsætte med at give dem Altromin, men bare blande de nye piller sammen med det, så de får lidt af hvert.

Men som du selv siger er det som om at mine rotter ser det som om at det er "slik" :)

De får også grønt og andet godt hver dag, men lige nu er de nye piller rigtig spændende :)
Hilsen Katia
7 piger - 3 drenge

Besvar