Skroget fra en kylling

Artikler om pasning og pleje af tamrotter, ideer til foder, forslag til forbyggelse af sygdomme, hvilken medicin du plejer at benytte? Tips og ideer, buropbygning osv. Kun fantasien sætter grænsen.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Skroget fra en kylling

Indlæg af amaliebaad » søn okt 11, 2015 2:36 pm

Hej

Jeg har tilbudt mine naboer at få skroget fra den kylling jeg fik igår. Men de er noget skeptiske, da de er bange for at knoglerne splinter i maven. Men sådan som jeg har forstået det, går de ikke efter knoglerne, og skulle de spise af dem, pulveriserer de maden.
Men nu vil jeg lige være sikker?
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skroget fra en kylling

Indlæg af Lylle My » man okt 12, 2015 4:39 pm

Rotter elsker kyllingeskrog, og det er ikke farligt for dem på samme måde, som det kan være for hunde.
For at være HELT på den sikre side plejer jeg selv kun at give dem de groveste knogler, fordi jeg ikke kan lade være med at bekymre mig for, om de MULIGVIS ville kunne få de små, tynde og spidse ben i den gale hals, hvis de er lidt for grådige, når de kaster sig oved dem.
Men der er rigtig mange rotteejere, der simpelthen smider det hele kyllingeskrog ind til rotterne og lader dem more sig med det - og jeg har endnu aldrig hørt om nogen, hvis totter har fået tarmproblemer af dén grund. Personligt er jeg bare SELV lidt af en "kylling", så jeg nøjes med at smide de kraftigste knogler og en god del af kødet ind til dem.

..men så er de til gengæld også ellevilde af lykke over deres nye, lækre gnaveben. :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar