Dødt forum?

Her er det muligt at snakke om alt, hvad der har med forum at gøre. Komme med forslag, ris, ros, samt spørge om hjælp til forum. Det kan være indsætning af billeder, ændring af profil m.m.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Lord Crimson
Rotternes Herre
Indlæg: 1001
Tilmeldt: søn feb 13, 2011 10:14 pm
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Dødt forum?

Indlæg af Lord Crimson » fre sep 04, 2015 1:45 pm

Hej.

Er forummet dødt? der har ikke været nye indlæg i lang tid.

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dødt forum?

Indlæg af Lylle My » fre sep 04, 2015 2:04 pm

Ikke helt. Jeg er her ihvertfald stadig, og kigger herind flere gange om dagen, hvis der skulle blive brug for det... og svarer, hvis der er noget. ;)
Men ja, der er ikke det samme liv herinde, som der var førhen. Lidt trist, for vi HAR jo nu engang nogle kvaliteter, som ikke findes på de nyere sociale platforme - som f.eks. god overskuelighed og store mængder tamrotteviden, som er blevet samlet igennem mange år.

Men personligt tror jeg nu stadig på, at DTF har fordele, som de andre platforme ikke har, selv om der ikke er så mange aktive medlemmer som i "gamle dage". Fordelen ved de mere direkte solciale platforme som f.eks. facebook er jo, at de er hurtige - men bagsiden er, at man måske ikke får så dybtgående svar på de spørgsmål, man kan have.
Herinde er der jo nu engang plads til, at man kan gå langt mere i dybden med tingene, og man kan også lettere henvise til ældre tråde, som nemt kan findes frem igen.

Men nej, vi kører såmænd stadig - bare på et lidt svagere blus, end vi gjorde førhen. :wink: :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: Dødt forum?

Indlæg af Erling » fre sep 04, 2015 6:55 pm

Vil også sige, at jeg savner MEGET de gode gamle dage, hvor der var mere liv herinde. Facebook er en rodebutik!!!! Alt er rodet sammen i flere forskellige grupper, hvor det kun er datoen der skelener mellem indlægene - Kontra her, hvor der er f.eks. en gruppe "kun" for sygdomme, mens en anden gruppe kun handler om genetik. Så har man et problem, kan man hurtigt se, om det evt. allerede er nævnt? Ellers kan man stille spørgsmålet i den rette gruppe, og få et FYLDESTGØRENDE svar! Modsat Facebook, hvor svaret typisk vil være mere i kategorien af en slags "mavefornemmelse-svar"..

En anden ting som jeg ELSKER herinde, er at man kan abonnere på dette dejlige forum via feeds. Så kan ALLE opslag og billeder hurtigt og nemt hentes ned til læsning i et newsreader program, som man typisk bruger til at holde sig opdateret om nyheder. Det er SUPER dejligt og effektivt - Kan VARMT anbefales!!!

Erling.

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Re: Dødt forum?

Indlæg af Hellsusan » lør sep 05, 2015 12:11 pm

Jeg kigger også stadig ind flere gange dagligt :mrgreen: Vi må bare til at skrive lidt mere herinde.. Ligge lidt flere billeder ind :D
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

meldielto
DTF Forum Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: tirs feb 25, 2014 6:51 pm
Geografisk sted: Danmark

Re: Dødt forum?

Indlæg af meldielto » lør sep 05, 2015 12:52 pm

Jeg tjekker også gerne flere gange om dagen, men er nok skyldig i at jeg sjældent laver opslag selv :oops: :)
Den bedste lyd i verdenen er gnasken af tænder

http://eifosrotter.weebly.com/

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dødt forum?

Indlæg af Lylle My » lør sep 05, 2015 9:39 pm

:lol: :lol: Ih altså, hvor er det da egentlig sjovt. Når Lord Crimsons spørgsmål får os til at tænke nærmere over det, så viser det sig faktisk, at forummet ikke er det mindste dødt - for vi er faktisk ikke så helt få, der ønsker at holde liv i det... og ville savne det frygteligt, hvis det forsvandt. Der er bare ikke rigtigt nogen af os, der kan finde ud af at GØRE noget for at puste liv i det igen... Heller ikke mig, for jeg har jo HELLER ikke oprettet tråde i meget lang tid. Jeg har kun svaret på dé ting, som ANDRE har oprettet tråde om, ligesom flere af i andre har. Jeg har faktisk haft en lille trist tanke om, om der overhovedet var andre, der var interesserede i at opretholde DTF som et aktivt og hyggeligt forum... men det KUNNE da godt lyde, som om i andre har siddet med lidt af den samme fornemmelse? :lol:

Hmm... måske skulle vi holde lidt op med at ærgre os over, at der er så langt imellem, at nogen opretter nye tråde, og så bare SELV gøre det? :P
Det behøver jo ikke være dybt alvorlige ting, vi skriver om - vi plejede jo førhen at være ret gode til at dele hverdagens små, sjove oplevelser og morsomme ting - evt. med en masse hyggelige billeder - som vi har oplevet med vores skønne totter.
Og når alt kommer til alt, så er det måske lige netop DE ting, vi mangler allermest for at gøre forummet til et hyggeligt og sjovt sted at være igen? :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Brugeravatar
Lord Crimson
Rotternes Herre
Indlæg: 1001
Tilmeldt: søn feb 13, 2011 10:14 pm
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Re: Dødt forum?

Indlæg af Lord Crimson » søn sep 06, 2015 9:14 am

Ok så det er ikke helt dødt.. :)

Jeg kigger også ind et par gange om dagen, men finder det svært at oprette indlæg så længe jeg ikke selv har rotter.. Jeg arbejder jo stadigt på mit "naturbur", men der har ikke været noget at opdatere før nu.. (se min anden tråd ;))

Hvad om vi oprettede en tråd hvor vi kan komme med gode ideer til hvordan man gør forummet bedre, eller kan komme med gode ideer til at få mere liv herind? Sådan lidt "Rädda Joppe – död eller levande " -agtigt.. :)

Man kunne jo feks lave tråde med forum"spil", eller en tråd med en historie/fortælling hvor andre kan fortsætte hvor i slap.

FoxyRats
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 178
Tilmeldt: lør aug 03, 2013 4:28 pm
Kontakt:

Re: Dødt forum?

Indlæg af FoxyRats » man sep 07, 2015 8:20 am

Jeg tjekkede forummet et par gange om dagen førhen, men nu tjekker jeg nok bare dagligt.. HVIS der kommer mere aktivitet på forummet, begynder jeg da helt sikkert at tjekke oftere igen ;)
Stolte ejere af 8 rotter <3

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dødt forum?

Indlæg af Lylle My » man sep 07, 2015 11:19 pm

Lord Crimson skrev: Hvad om vi oprettede en tråd hvor vi kan komme med gode ideer til hvordan man gør forummet bedre, eller kan komme med gode ideer til at få mere liv herind? Sådan lidt "Rädda Joppe – död eller levande " -agtigt.. :)
Tjah, vi behøver vel ikke engang oprette en ny tråd til dét. Hvis nogen har et godt forslag, kan de jo også bare skrive det i den hér tråd. :)
Lord Crimson skrev:Man kunne jo feks lave tråde med forum"spil", eller en tråd med en historie/fortælling hvor andre kan fortsætte hvor i slap.
Det kunne da egentlig være en sjov idé, hvis der er interesse for det. Sådan en "lege-tråd" skulle så selvfølgelig oprettes under "Off topic". For en del år siden blev der i ny og næ oprettet forskellige legetråde. De HAR jo en tendens til med tiden at blive meget lange, så de krævede lige, at redaktørerne med mellemrum gik ind og slettede de fleste indlæg, så det kun var startindlægget og de sidste par stykker, der blev stående. Så kunne legen fortsætte et godt stykke tid, inden der igen var behov for en lille oprydning. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Fnyff
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 459
Tilmeldt: fre jan 25, 2013 3:09 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Dødt forum?

Indlæg af Fnyff » tirs sep 08, 2015 7:16 pm

Jeg kigger herinde en gang om dagen ca. Og jeg kan meget bedre lide det herinde fremfor facebook.

Det er en del mere overskueligt her inde
Madmor til ...
En pokkers masse elskede og skønne drenge og piger i alle aldre og størrelser <3

Markthorsen
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre jun 01, 2018 2:06 pm

Re: Dødt forum?

Indlæg af Markthorsen » fre jun 01, 2018 2:08 pm

Jeg syntes heller ikke det ser så levende ud, dog håber jeg på at det bliver aktivt igen.

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: Dødt forum?

Indlæg af Erling » fre jun 01, 2018 9:26 pm

Må desværre give de andre ret, at facebook nok har overtaget det meste... :(

Ved så ikke om det blot er noget jeg fornemer eller blot tror, men jeg synes der generelt er flere "useriøse" opdrættere inde på facebook, end der nogensinde har været her, dengang der var mere trafik herinde? Men kan jo bare være "nostalgi" der "trykker" mig. :)

Jeg er også selv kun herinde en gang imellem via en browser, når jeg ønsker at skrive noget. Men jeg tjekker flere gange dagligt, da jeg får feeds her fra, samtidig med at jeg henter nyheder med min rss-reader, hvilket er RET SMART!!!! Så kan man læse med, og tilmed se billeder let og ligetil. Det er helt klart en fordel herinde, som slet ikke findes hos facebook!!!

Erling

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dødt forum?

Indlæg af Lylle My » fre jun 01, 2018 11:48 pm

Ja, DTF har mange fordele, som facebook ikke har. Det er lettere og mere overskueligt at kigge gamle tråde igennem efter gode råd, og man kan gå mere i dybden med både spørgsmål og svar.

Der er så desværre dét minus ved et gammeldaws forum, at alting går langsommere end på facebook... og det ligger måske lidt i tiden, at et hurtigt svar på éns spørgsmål er vigtigere end kvaliteten af svaret. :wink:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: Dødt forum?

Indlæg af Erling » lør jun 02, 2018 9:05 am

Det vil jeg så ikke give helt ret i. Jeg husker da, at ofte fik man svar herinde, mindst ligeså hurtigt som man får på facebook. Problemet er nok mere, at i dag er alle på facebook stort set 24/7. Hvor de fleste skal starte en browser op og efterfølgende logge sig herind. Så det giver facebook en stor fordel, da alle jo er på nettet i dag via mobiltelefonen via en app fra facebook. Så på den måde får facebook jo klart en fordel, som dette forum har svært ved at "konkurrere" imod. Men omvendt så er det jo også brugerne selv der skal gøre noget aktivt, hvis ikke man ønsker at se dette forum dø en langsom og pinefuld død. For hånden på hjertet, selv de seriøse opdrættere slår jo ikke længere op herinde, når de har kuld - De slår det op på facebook! For det er jo på facebook de er, og alle andre er. Jeg vil ikke sige, de gør noget forkert - Absolut ikke! De gør bare ligesom alle (os) andre... Og sådan kunne man jo fortsætte - Hvor sjældent ser man ikke opslag om rotte-fødselsdage, både 1 og 2 års fødselsdage? Det er da underligt, at der ikke længere er nogle rotter der bliver "bare" 1 år nu om stunder? ;) Til gengæld er der heller ikke længere nogle rotter der dør - Eller også har der ikke været nogle rotter af særlig "betydning" for nogle af os, eftersom der heller ikke skrives herinde, om dem vi savner. Nej alt foregår på facebook, for det er der vi er via en app på mobilen. Dette forum er godt nok langt bedre - Et sand guldkorn! Det er bare mere besværligt at få sig taget sammen til at logget herind og skrive noget. :( Det er dig og MIG der selv skal gøre det! Dette forum er ligeså god, som de bruger der deltager herinde - Hverken bedre eller ringere... :)

Erling

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dødt forum?

Indlæg af Lylle My » lør jun 02, 2018 11:19 pm

Nå ja, du har nok ret i dét med appen, der gør at man altid er på facebook. Jeg er nok snart det eneste menneske i verden, der IKKE har en smartphone og heller ikke vil ha' det... så for mig er der ikke den store forskel på, om jeg tænder computeren for at gå på facebook eller på DTF. :lol:

Det har nok også stor betydning, at det er så dejlig nemt og hurtigt at uploade billeder og video til facebook, mens billeder man sætter ind i en tråd på DTF både skal formindskes til rette forum-størrelse og uploades til et andet sted på nettet, inden man kan lægge det ind. Dét er der i tidens løb mange, der har beklaget sig over.
Selv synes jeg nu ikke, at det er spor besværligt - men dét er der åbenbart en hel masse andre, der gør.

..og ja, jeg har heller ikke selv været for god til at opdatere om mine egne rotter - hverken hér eller på facebook. Alariel og jeg har brugt en masse tid på at rydde op i gamle opslag, der ikke længere er aktuelle, og erstatte dem med mere tidssvarende opslag... og jeg bruger en masse tid på (hver gang jeg har et par timer i overskud) at slette alle dé MAAAANGE billeder, der er blevet gjort ubrugelige, efter at Photobucket lukkede for deling med tredjepart.
Mine egne billeder kan jeg i det mindste uploade til en ny billedhost og sætte ind i alle mine gamle tråde (puha, der er GODTNOK mange) - men de andre brugeres billeder kan vi jo desværre ikke redde. Og alle de mange tomme billeder giver jo nu engang OGSÅ indtryk af et "dødt" forum, som det ikke er besværet værd at melde sig ind i.

..men alt dét arbejde kan jo desværre ikke umiddelbart ses af brugerne - så det er ikke SÅ hulens tydeligt, at der altså stadig er liv i Dansk Tamrotte Forum - selvom det efterhånden virker, som om det er sat lidt på vågeblus. :(
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar