Bonnie dyrecenter i Lyngby

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
duefuglen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 337
Tilmeldt: søn apr 01, 2012 6:07 pm
Geografisk sted: Vanløse
Kontakt:

Bonnie dyrecenter i Lyngby

Indlæg af duefuglen » lør jun 02, 2012 10:13 am

Jeg ved der er en tråd om samme sted, men synes ikke helt det hørte under samme 'situation', da jeg ikke har købt noget der, kun set noget!

Jeg var dernede igår bare for at kigge. Kan ikke tage stilling til om deres dyr har det godt eller skidt men jeg lagde mærke til en mus.

Jeg går ud fra hun var tynd fordi hun havde så mange unger hun skulle fodre, men den lignede virkelig en med lungebetændelse eller hvad små mus nu får. Den sad nærmet og hoppede hver gang den skulle trække vejret, og så var dens ryg helt krumbøjet og den kunne knapt gå.

Min mor går ud for at hente en medarbejder da selv de små børn ved ruden sagde at den ser da syg ud. Min mor får fat i en ekspedient og fortæller hende om det...

Hendes svar: Nå, jamen der var også en anden tidligere idag der sagde det samme. Jeg har ikke lige fået tjekket den, men det er sikkert tid snart alligevel...

Hvorefter hun begyndte at... FEJE??, det kan for fanden da lige vente to sekundter!!

Jeg synes det er SÅ forkert, jeg siger ikke de skal aflive den foran kunder osv, men at de ikke engang gider kigge gennem ruden for at se den har det dårligt kan jeg slet ikke have.

Jeg blev bare lidt hidsig over at dem der arbejder i dyrehandlen på ingen måde interesserede sig for den syge mor-mus.

Jeg tog et lille billede, men den sad uheldigt så har kun dens bagdel med, og man kan godt se hun er meget tynd. Hendes vejrtrækning kan jeg af gode grunde ikke vise, men hun lignede en der havde store problemer og vi troede faktisk den lagde sig for at dø på et tidspunkt fordi den hev så meget efter vejret ..

http://i47.tinypic.com/2qb4ux1.jpg
http://i45.tinypic.com/2e693m1.jpg

Jeg siger ikke det er en dårlig dyrehandel for har aldrig været der før, men synes virkelig det var forkert priotering af arbejdsopgaverne igår!

Brugeravatar
Lord Crimson
Rotternes Herre
Indlæg: 1001
Tilmeldt: søn feb 13, 2011 10:14 pm
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Indlæg af Lord Crimson » lør jun 02, 2012 10:22 am

Vi har ogse en bonnie's i Odense og den droppede jeg helt og aldeles for mange år siden, da jeg en dag kom ind og så et helt kuld rotte unger på ca 5 uger hvor alle halerne var klippet af..

Er ikke kommet der siden, og har altid frarådet andre at handle der..

Brugeravatar
duefuglen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 337
Tilmeldt: søn apr 01, 2012 6:07 pm
Geografisk sted: Vanløse
Kontakt:

Indlæg af duefuglen » lør jun 02, 2012 10:27 am

Lord~Crimson skrev:Vi har ogse en bonnie's i Odense og den droppede jeg helt og aldeles for mange år siden, da jeg en dag kom ind og så et helt kuld rotte unger på ca 5 uger hvor alle halerne var klippet af..

Er ikke kommet der siden, og har altid frarådet andre at handle der..
Klippet af !? Hvorfor dog det?

Brugeravatar
Lord Crimson
Rotternes Herre
Indlæg: 1001
Tilmeldt: søn feb 13, 2011 10:14 pm
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Indlæg af Lord Crimson » lør jun 02, 2012 10:57 am

Jeg spurgte ikke, men jeg tænker det er fordi folk ikke bryder sig om halerne.. Det hører man tit, at det er det de ikke kan lide ved dem.. "Den er da meget sød, hvis det ikke var for den hale der"..

Så hvis man kunne få dem solgt uden haler?.. Måske.. Ved det ikke..
Gik bare min vej igen..

Brugeravatar
Pyrpyr
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 475
Tilmeldt: tors aug 25, 2011 7:03 pm
Geografisk sted: Sjælland - Køge

Indlæg af Pyrpyr » lør jun 02, 2012 12:12 pm

Puha hun ser godt nok syg og tynd ud!
Dyrehandleres medarbejdere er tit ligeglade, har prøvet det samme med en undulat der var ved at dø, og et marsvin der havde lagt sig med snuden i hjørnet. Undulaten svarede de bare "det kan være den bliver solgt så den kan komme til dyrlæge" til! Man kan da ikke sælge dødsyge dyr uden fjer?!

Går tit i dyrehandlere, i håb om at finde en hvor de rent faktisk går op i dyrenes ve og vel.. handler dog kun ind i dyrefri maxizoo's da jeg endnu ikke har oplevet en god dyrehandel :(
De kære rotter > Drengene: Basil, Panther, Jack og Teddybjørn

Brugeravatar
duefuglen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 337
Tilmeldt: søn apr 01, 2012 6:07 pm
Geografisk sted: Vanløse
Kontakt:

Indlæg af duefuglen » lør jun 02, 2012 12:57 pm

Pyrpyr skrev:Puha hun ser godt nok syg og tynd ud!
Dyrehandleres medarbejdere er tit ligeglade, har prøvet det samme med en undulat der var ved at dø, og et marsvin der havde lagt sig med snuden i hjørnet. Undulaten svarede de bare "det kan være den bliver solgt så den kan komme til dyrlæge" til! Man kan da ikke sælge dødsyge dyr uden fjer?!

Går tit i dyrehandlere, i håb om at finde en hvor de rent faktisk går op i dyrenes ve og vel.. handler dog kun ind i dyrefri maxizoo's da jeg endnu ikke har oplevet en god dyrehandel :(
:( det er bare STYGT!

Den eneste gode dyrehandel jeg har kendt var zoocity i hillerød. Der var alle dyrene ude og snakke og de hjalp og gik rundt og kælede med dyrene når de ikke havde noget at lave. Men den gik konkurs hurtigt :(

Brugeravatar
carolinas
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 259
Tilmeldt: søn maj 09, 2010 5:50 pm
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af carolinas » lør jun 02, 2012 8:54 pm

åhh - herregud --. den er da helt sikkert syg ;-( stakkels lille pus... hvor er det typisk at man hører sådan noget.. syntes ofte de virker ret ligeglade sådanne steder og det gør mig virkelig arrig !!
Jeg kender godt stedet og har selv været der flere gange.. jeg syntes generelt der er alt for mange dyr i glas burerne ;.-((( jeg har selv haft fat i en medarbejder for år tilbage derude hvor jeg så et marsvin som havde noget siddende mellem sine fortænder og for mig så det ud til at den ikke kunne spise .. jeg fik fat i en og han turde IKKE røre ved grisen så det gjorde jeg og fjernede det ! Grisen var ikke syg eller det der ligner.. men den mad de havde sat ind var ikke til marsvin - jeg tror det var fuglefodder !!!!
Hvilket jeg gjorde dem opmærksom på og de skiftede det mens jeg var der!
Men må indrømme at jeg nødigt støtter dem - bryder mig ikke om stedet!

hellomaryjane
DTF Forum Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors dec 06, 2012 10:39 pm

Indlæg af hellomaryjane » søn dec 09, 2012 11:55 pm

Lord~Crimson skrev:Vi har ogse en bonnie's i Odense og den droppede jeg helt og aldeles for mange år siden, da jeg en dag kom ind og så et helt kuld rotte unger på ca 5 uger hvor alle halerne var klippet af..

Er ikke kommet der siden, og har altid frarådet andre at handle der..
det lyder næsten for frygteligt til at være sandt, tror du ikke bare der var tale om manx (haleløse)rotter?

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Indlæg: 6391
Tilmeldt: man okt 08, 2007 9:26 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » man dec 10, 2012 5:01 am

og det er så grunden til at man ikke skal købe sine dyr i en dyrhandel.

Ikke fordi dyrene ikke kan være lige så søde og dejlige, men fordi man støtter en industri, der er skideligeglade med hvordan dyrene har det, fordi de er en salgsvare.

Personligt håber jeg at det en dag bliver ulovligt at sælge dyr fra en butik på den måde, uanset om det er fugle, rotter eller kaniner.

tænk hvis der sad hunde og katte i bittesmå kasser!-Det har jeg set i Frankrig og det var forfærdeligt. en skøn stor hvalp sad i verdens mindste glaskasse og gloede ud på folk hele dagen. suk.

KøkkenRotten
DTF Forum Medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons dec 10, 2014 1:47 pm

Re: Bonnie dyrecenter i Lyngby

Indlæg af KøkkenRotten » tors jan 15, 2015 12:29 pm

Det lyder godt nok ikke rart det i fortæller. Dog vil jeg lige sige at jeg tror Bonnie i Lyngby har strammet op. Det personale jeg har snakket med der (inden for det sidste halve år) har pånær en meget ung pige (som jeg ikke har set der mere end en gang...) været meget professionelle og virket som om de vidste meget om rotter. To af ekspidienterne fortalte også at de selv havde rotter og en tredje tog en af rotterne ud til en nusse-tur da jeg var der for at kigge =D>
Selvfølgelig vil der aldrig være samme kærlighed, som fra en opdrætter, men i forhold til hvad man ellers hører om dyrehandlere synes jeg bestemt at min oplevelse i Lyngby taler for at det er et af de bedre steder.

Besvar