Zoodom i Odense, fantastisk butik :-)

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » man jul 19, 2010 7:00 pm

argh så har de ansat sån en på 50 år som ik ved en ski og bare går og tøffer rundt. han var alene i butikken idag og snakkede med nogle så ku ik komme i kontakt med ham. der gik 8 ørkenrotter sammen i et mini bur. en a hunnerne havde født og ungerne var spedt i hele buret så alle de andre gik og trådte på dem hele tiden :evil: ved ik om de er overlevet eller om de overhovedet har opdaget de unger. els er de nok døde af kulde :cry:

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » man jul 19, 2010 11:00 pm

Imaginarydiva skrev:argh så har de ansat sån en på 50 år som ik ved en ski og bare går og tøffer rundt. han var alene i butikken idag og snakkede med nogle så ku ik komme i kontakt med ham. der gik 8 ørkenrotter sammen i et mini bur. en a hunnerne havde født og ungerne var spedt i hele buret så alle de andre gik og trådte på dem hele tiden :evil: ved ik om de er overlevet eller om de overhovedet har opdaget de unger. els er de nok døde af kulde :cry:
ej hvor skidt :( må have været et forfærdeligt syn..

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » man jul 19, 2010 11:02 pm

er oss ked a jeg ik ventede til jeg ku komme i kontakt med ham men han virkede som en eller anden fra en kolbøttefabrik de havde ansat. han så ik videre begavet ud og stod der 10 mindst og ventede og ventede..

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » man jul 19, 2010 11:06 pm

Imaginarydiva skrev:er oss ked a jeg ik ventede til jeg ku komme i kontakt med ham men han virkede som en eller anden fra en kolbøttefabrik de havde ansat. han så ik videre begavet ud og stod der 10 mindst og ventede og ventede..
jamen det er ikke altid de skarpeste folk der er derude..

Imaginarydiva
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2046
Tilmeldt: ons jan 31, 2007 3:09 pm
Geografisk sted: Odense DK

Indlæg af Imaginarydiva » man jul 19, 2010 11:08 pm

har spurgt om ik de vilel ansætte mig nu jeg er udd dyrepasser men hun sa a de ik havde råd. hvis jeg ville gratis så jo. fordi det oss bedre og ansætte en eller anden tossebolle som ik ved en ski og som ik tjekker dyrene! hvorfor har de ik holdt øje med om den var drægtig?? og sat den i bur for sig selv. 100 de ka sikkert ik engang finde hende der har fået ungerne :?

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » man jul 19, 2010 11:12 pm

Imaginarydiva skrev:har spurgt om ik de vilel ansætte mig nu jeg er udd dyrepasser men hun sa a de ik havde råd. hvis jeg ville gratis så jo. fordi det oss bedre og ansætte en eller anden tossebolle som ik ved en ski og som ik tjekker dyrene! hvorfor har de ik holdt øje med om den var drægtig?? og sat den i bur for sig selv. 100 de ka sikkert ik engang finde hende der har fået ungerne :?
Jeg var en dag derude, hvor jeg opdagede at deres rotter (de havde mange den dag) ikke var kønssorteret, da jeg sagde det til dem, så de helt forkerte ud i hovederne og spurgte om ikke jeg evt. kunne hjælpe med at gøre det, for de kunne ikke selv.. :| der var også en del gravide hunner imellem, hvilket jeg sagde til dem og viste dem hvem det var..

Brugeravatar
Horizon
Rotternes Herre
Indlæg: 1805
Tilmeldt: søn feb 14, 2010 11:09 pm
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Horizon » tirs jul 20, 2010 10:52 am

Jeg synes altså ikke at det er passende at kalde vedkommende for en "fra kolbøtte fabrikken". Hvis de ikke har råd til at ansætte, er han måske i aktivering og hvis han er decideret ansat, er det ikke hans skyld - hvis han er udviklingshæmmet eller har nogle blokeringer. Det er dyreforhandleren, som har manglende kompetancer hvad deres dyrepasning og hold af denne angår. Dette synes jeg altså ikke har noget med ham at gøre, fordi hvis han virkelig har mangler osv. er han ikke selv i stand til at kunne varetage dyr og i såfald hvem falder ansvaret så på? det gør den hos ansætteren..

Folk som ham skal også have arbejde og der skal også være plads til "dem". At det så ikke er passende at han står for at varetage eller holde øje med dyrene, er noget man må tage med dyrehandleren om. Men de kunne ydermere have flere sat på en vagt, så han - hvis det eneste han kan er at snakke med kunderne, kan gøre det han har kapacitet til - hvor en anden som er mere kyndig, kan holde øje med dyrene.

Hvis de ikke har råd til at ansætte kyndige til at holde øje med dyrene, er det så simpelt som at de bare ikke skal have dyr. Dyrene skal ikke lide fordi de ikke har råd til at passe på dem eller fordi de ikke har folk som kan dette. Uanset hvor bagklog man kan være og uanset hvilke undskyldninger de skulle have, så er det ikke i orden at de kører forretningen som de gør.

Det var ikke for at komme med et "surt opstød",- synes bare at personen som omtales flere gange, blev omtalt lidt for grimt.

Gæst

Indlæg af Gæst » tirs aug 03, 2010 6:28 am

jeg har i oktober været i praktisk der i 3 uger og jov det er rigtigt godt og de behandlede dyrene godt - alle deres marsvin var fra egen avl - kaninerne kom fra en fast avler og rotterne kom også fra fast avler når det var som kæledyr!

MEN!!!! stedet har skiftet ejer (min mor fortalte mig det for nogen mdr siden da hun skulle ud og hente noget der ude) OG så er de i gang med at lukke det hele ned

ham der styrede det før blev fyret ved det nye ejer skift og den nye ejer har mildt sagt INGEN forstand på dyr overhov (hvis der er nogen der skal købe et marsvin tar han en kanin op) hvor efter alle dem der arbejdede der før sagde op fordi de ikke kunne gå med til at det skulle styres på den måde som den nye ejer ville have det (min mor snakkede med den gamle bestyre og fik det at vide derfor ved vi det)

men før hen (altså før den nye ejer) var det super godt og der var styr på alt og alle dyr var delt op i køn (på nær dem der skulle avles med som selvfølgelig stod i et andet rum og derfor ikke var til salg) men for at sige det mildt:
Det "gamle" Zoodom = det bedste sted for dyr jeg nogen sinde har været.
Det "nye" Zoodom = det væreste sted jeg har hørt om.

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » tirs aug 03, 2010 9:17 am

Jeg tror de er lidt for åbenmundede derinde... Har hørt historien fra den anden side. I stedet for at involvere kunderne i alle deres interne stridigheder skulle de hellere fokuserer på at få en god butik op at køre.

Jeg vil dog sige at det var mest i starten at det var en fantastisk butik. Herefter blev den meget lig de andre dyrehandlere og dyrene gik ligeså i små bure. Rotterne som ellers gik i et stort bur, kom over i en meget lille bur osv...
Jeg ville aldrig købe dyr der, eller i nogen som helst anden dyrhandler.

I øvrigt har de carefresh til 150 kr for den store pakke..... Det er jo helt vildt billigt......

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » tirs aug 03, 2010 11:19 pm

TineL skrev:I øvrigt har de carefresh til 150 kr for den store pakke..... Det er jo helt vildt billigt......
Er dette tilbud eller fast pris? :)

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » ons aug 04, 2010 9:39 am

Corfitz skrev:
TineL skrev:I øvrigt har de carefresh til 150 kr for den store pakke..... Det er jo helt vildt billigt......
Er dette tilbud eller fast pris? :)
Fast pris :) de har lige fået det hjem...

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » fre aug 06, 2010 12:30 am

TineL skrev:
Corfitz skrev:
TineL skrev:I øvrigt har de carefresh til 150 kr for den store pakke..... Det er jo helt vildt billigt......
Er dette tilbud eller fast pris? :)
Fast pris :) de har lige fået det hjem...
årh hvor fantastisk :D

Besvar