Dyrehandleren i Næstved Storcenter

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Brugeravatar
Starcatcher
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 164
Tilmeldt: tirs mar 16, 2010 9:44 pm
Geografisk sted: Faxe Kommune

Dyrehandleren i Næstved Storcenter

Indlæg af Starcatcher » fre mar 26, 2010 11:40 pm

Hej

Jeg tror faktisk jeg har set en tråd om denne dyrehandel, men jeg husker ikke om det var dette forum...
I hvert fald, de sidste gange jeg har været der inde, har alleee de mange rotteunger de har, haft svamp i ørerne. Nogen af dem temmelig voldsomt, der var ved at dannes sår. :(

Og udover det, er de fleste dyrs bure slet ikke optimale. Der er også en ilder hvalp derinde, i et bur med en gammel hængekøje (som vidst har hængt der længe) og altid en lille skål fyldt op med kattemad, tror jeg. Intet andet.
Så vidt jeg ved har dyrene vand.


Nå, men jeg tænke på, om man kan anmelde det til nogen som helst?
At sælge syge dyr burde da på alle måder være forbudt? :cry:
De rotteligste hilsner,
Katrine Andersen.

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » fre mar 26, 2010 11:43 pm

Jeg lavede i hvert fald engang en tråd om den dyrehandel, der ligger dér i Næstved Storecenter (dengang hed den Vita), da jeg også var DYBT forarget over den.

Da jeg var der (det her ligger så godt nok et par år tilbage, men det gør det stadig ikke acceptabelt), gik min kritik ikke kun på dyrene (som alle blev holdt under meget upassende forhold, taget hver art i betragtning og disses minimumsbehov m.v.), men også på personalet. Damen, som jeg var i kontakt med, var virkelig lad, sur og virkede som om, hun slet ikke gad sit job. Jeg var ude af den butik meget hurtigt igen. Var også ved at få klaustrofobi, fordi den var så trang.

Jeg ved ikke, hvem man skal klage til, men jeg ved, at man kan gøre det. I de værste tilfælde kan ejeren tilmed miste sin tilladelse til at sælge dyr.

Hvor er det horribelt at høre, at det ikke har ændret sig efter nogle år. Stakkels dyr, altså. :(

EDIT: Jeg fandt lige min gamle tråd om stedet. Ved ikke, hvorfor den er låst, men her er den da.
http://www.hybels.dk/nytforum/phpBB2/vi ... dyrecenter
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Brugeravatar
Starcatcher
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 164
Tilmeldt: tirs mar 16, 2010 9:44 pm
Geografisk sted: Faxe Kommune

Indlæg af Starcatcher » lør mar 27, 2010 9:17 am

Ja, umiddelbart ligner den sig selv siden dit besøg :?

Og personalet er heller ikke spor venlige, og de ved ikke selv hvad de laver.

Det er altså trist at den slags bare kan finde sted. At der ikke er nogen der gør noget/kan gøre noget.

Men jeg vil lige undersøge det. Så må jeg finde på et eller andet at gøre. :(
De rotteligste hilsner,
Katrine Andersen.

Brugeravatar
Starcatcher
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 164
Tilmeldt: tirs mar 16, 2010 9:44 pm
Geografisk sted: Faxe Kommune

Indlæg af Starcatcher » lør mar 27, 2010 9:21 am

Hmm, jeg overvejer lidt at skrive til 'Dyrenes venner', jeg før har hørt at de har anmeldt en dyrehandel. Et eller andet må de vel kunne gøre, siden de kalder sig dyrenes venner. :|
De rotteligste hilsner,
Katrine Andersen.

Brugeravatar
strøh
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 370
Tilmeldt: lør dec 30, 2006 9:22 pm
Geografisk sted: store merløse

hej

Indlæg af strøh » lør mar 27, 2010 9:28 am

jeg er eninge med jer, det er ikke videre et godt sted

men desvære sker der ikke noget ved at melde dem, da de opfylder kravende i følge dyreværnsloven

dyrene skal have mad og vand, samt plads til át vende sig i buret, og de kan de

deres bure er jo rene der er mad og vand, og dyret kan vende sig, så der vil ikke ske noget ved at melde dem, desvære

Brugeravatar
Starcatcher
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 164
Tilmeldt: tirs mar 16, 2010 9:44 pm
Geografisk sted: Faxe Kommune

Re: hej

Indlæg af Starcatcher » lør mar 27, 2010 9:29 am

strøh skrev:jeg er eninge med jer, det er ikke videre et godt sted

men desvære sker der ikke noget ved at melde dem, da de opfylder kravende i følge dyreværnsloven

dyrene skal have mad og vand, samt plads til át vende sig i buret, og de kan de

deres bure er jo rene der er mad og vand, og dyret kan vende sig, så der vil ikke ske noget ved at melde dem, desvære
Sikke dog en åndsvag lov :? I stedet tror jeg så, at jeg vil fortælle alle omkring mig om, hvordan dyrene har det derinde :( Måske vil de lytte lidt, og lade være at købe noget der mere.
De rotteligste hilsner,
Katrine Andersen.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » lør mar 27, 2010 6:50 pm

Sådan har det været i mange år - desværre...

De er endda blevet gjort opmærksom på at de har øreskab, men de vrissede bare at de havde dyrlæge på. Ergo må skabet jo være væk om ret kort tid.....

Men ja, jeg bliver i dårligt humør hver gang jeg nærmer mig den butik, så jeg holder mig helst væk...
Inter album et nigrum, varietate

TheRats
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 77
Tilmeldt: man dec 13, 2010 6:13 pm

Indlæg af TheRats » tors dec 16, 2010 3:54 pm

Jeg har haft købt en lille sød mus der og så en måned efter fandt vi ud af at den havde skab :(
Hilsen Frederikke og rotterne :)

TheRats
1 Stjernet Rottemedlem *
Indlæg: 77
Tilmeldt: man dec 13, 2010 6:13 pm

Indlæg af TheRats » tors dec 16, 2010 3:56 pm

'Jeg har haft købt en lille sød mus der og så en måned efter fandt vi ud af at den havde skab :(
Hilsen Frederikke og rotterne :)

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » tors dec 16, 2010 4:02 pm

MyRats skrev:'Jeg har haft købt en lille sød mus der og så en måned efter fandt vi ud af at den havde skab :(
Nu ved jeg ikke med mus, men hos rotter ligger skab faktisk latent hos de fleste, hvilket betyder at de ikke behøver at være smittet, men at det sagtens kan komme lige pludselig alligevel.
Inter album et nigrum, varietate

Mio
Rotternes Herre
Indlæg: 1479
Tilmeldt: tirs dec 28, 2004 4:56 pm
Geografisk sted: Nykøbing F.
Kontakt:

Indlæg af Mio » tors dec 16, 2010 6:19 pm

Jeg har fået en fyret derinde fra.. Har også lavet en tråd om det, men tror måske det var på et andet forum, som ikke eksisterer mere..

Men jeg var derinde for ca 3 år siden, og påpegede at der gik en rotte med svær headtilt i et af burene.. Manden, der stod derinde, reagerede så ved at tage rotten ud af buret (i halen) og smadre den ned i gulvet, hvorefter han trådte på den, så det ene øje nærmest sprang ud af hovedet på den :shock:
Jeg blev simpelthen så rasende. Jeg skrev en mail til Dyrenes Beskyttelse, som efterfølgende var ude og give dem en påtale, hvorefter manden blev fyret.. :?

..Tumpe..

Så nej, jeg er heller ikke så stor fan..
Emilie Marqvorsen

<3

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » tors dec 16, 2010 6:24 pm

Mio skrev:Jeg har fået en fyret derinde fra.. Har også lavet en tråd om det, men tror måske det var på et andet forum, som ikke eksisterer mere..

Men jeg var derinde for ca 3 år siden, og påpegede at der gik en rotte med svær headtilt i et af burene.. Manden, der stod derinde, reagerede så ved at tage rotten ud af buret (i halen) og smadre den ned i gulvet, hvorefter han trådte på den, så det ene øje nærmest sprang ud af hovedet på den :shock:
Jeg blev simpelthen så rasende. Jeg skrev en mail til Dyrenes Beskyttelse, som efterfølgende var ude og give dem en påtale, hvorefter manden blev fyret.. :?

..Tumpe..

Så nej, jeg er heller ikke så stor fan..
Nej, det gjorde han bare ikke?!?!?! Hvad i alverden tænker han dog på? En ting er at den sikkert skulle aflives, men det gør man da ude bagved hvor ikke kunderne ser det. Sikke en idiot.

Ja, jeg handler der ikke, for kan ikke ha at se dyrene gå som de gør. På spåner, gerne hanner og hunner sammen og ofte syge imellem. Og de vil absolut ikek lytte, hvis man påpeger det.

Nej så hellere en dyrhandler, der gerne tager imod råd, hvis der er noget de ikke gør korrekt - de findes!
Inter album et nigrum, varietate

Hedvig
Rotternes Herre
Indlæg: 1754
Tilmeldt: man mar 15, 2010 3:39 pm
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Hedvig » tors dec 16, 2010 6:33 pm

Kender ikke omtalte dyrehandel, men vil bare påpege, at Dyreværnsloven faktisk beskytter de her dyr også. Problemet med loven er, at den kan fortolkes forskelligt, afhængig af hvem der læser den.
Dyreværnsloven skrev:§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.
§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
Hvis burene er så dårlige i forhold til arterne, som det lyder som, og de desuden ikke fodres efter deres behov (Kender ikke meget til ildere, men kattemad er da ikke helt rigtigt, er det?), kan du melde dem til politiet. Pga. regeringens tiltag er det selvfølgelig ikke sikkert de har folk til det, men normalt vil de så få en dyrlæge med ud og tjekke forholdene, og enten tvangsfjerne dyrene eller pålægge ejer at lave forbedringer samt uddele bøder.

Hvis der er interesse for en nærmere læsning, linker jeg til Dyreværnsloven på min hjemmeside (Under Køb og Kontakt).
Billede

Brugeravatar
Amandas0fie
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 326
Tilmeldt: ons nov 17, 2010 11:26 pm

Indlæg af Amandas0fie » tors dec 16, 2010 10:01 pm

Mio skrev:Jeg har fået en fyret derinde fra.. Har også lavet en tråd om det, men tror måske det var på et andet forum, som ikke eksisterer mere..

Men jeg var derinde for ca 3 år siden, og påpegede at der gik en rotte med svær headtilt i et af burene.. Manden, der stod derinde, reagerede så ved at tage rotten ud af buret (i halen) og smadre den ned i gulvet, hvorefter han trådte på den, så det ene øje nærmest sprang ud af hovedet på den :shock:
Jeg blev simpelthen så rasende. Jeg skrev en mail til Dyrenes Beskyttelse, som efterfølgende var ude og give dem en påtale, hvorefter manden blev fyret.. :?

..Tumpe..

Så nej, jeg er heller ikke så stor fan..

NEJ! det er simpelthen for sindssygt! er da glad for at han blev fyret.. men hvis det stod til mig burde han fandme sagsøges og sættes i spjældet.. dyrehader s: - sådan noget gør man bare ikke!
- altså, nu er det godt nok maaaaaaange år siden jeg har været derinde. men dengang jeg var, var det også et lille trængt sted, med for små bure, og for mange dyr i hvert bur, og egentlig bare ikke optimale forhold for dyrene efter min mening.

Mio
Rotternes Herre
Indlæg: 1479
Tilmeldt: tirs dec 28, 2004 4:56 pm
Geografisk sted: Nykøbing F.
Kontakt:

Indlæg af Mio » fre dec 17, 2010 3:43 pm

Jo det gjorde han.. Blev også så rasende på ham, og måtte gå ud g sætte mig til at tude.. Kunne slet ikke holde ud at have det billede på nethinden af den stakkels lille tot :(

Jeg vil sige, at man kan jo altid forsøge at melde dem til politiet, hvis man er sikker på at deres standard for dyrene er for dårlig.. Har ikke været derinde i rigtig lang tid, men det lyder da som om, de ikke passer dem, som de skal..
Emilie Marqvorsen

<3

Besvar