Verdens dårligste undskylning ( plantorama Odense )

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Verdens dårligste undskylning ( plantorama Odense )

Indlæg af Yui » man jun 06, 2011 7:58 pm

Her i dag var jeg lige et lillet smut inde og kigge i plantorama her i odense og kunne selvfølgelig ikke lade være med at gå ind og se til gnaverne de har der ude. :)
De har jo selvfølgelig så også små rotter der ude, som går sammen hanner og hunner. Og dum som jeg nu en gang er, kunne jeg jo selvfølgelig ikke lade være med at gå hen til en og spører om det nu også var meningen at de skulle gå sammen han og hun.

Men det nu en gang det alle dumeste svar jeg nogen sinde har hørt nogen give, nemlig at det var da meningen og detsuden gjore de jo også køberne opmærksome på at de kunne resikere at få en gravid hun rotte med hjem hvis de købte den. Så det kunne han da abselut ikke se noget galt i og sådan var det jo også i alle andre dyrehandler.

Syntes altså virkelig at det er den aller værste undskylning jeg nogensine har hørt.
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Ammit
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 6525
Tilmeldt: man aug 29, 2005 7:25 pm
Geografisk sted: Bagsværd
Kontakt:

Indlæg af Ammit » man jun 06, 2011 11:28 pm

Det er overhovedet ikke acceptabelt på nogen måde, men synes da alligevel, at det er fair nok, at de forklarer køberne det, så køberne ved, hvad de evt. går ind til. Det har jeg aldrig set nogle dyrehandlere gøre, og så kommer folk jo rigtig på sk*deren, når rotten lige pludselig popper.
Mvh. Rotteri Congratz
http://www.congratz.dk

Amazement awaits you at every corner.

Minni
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 3:34 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Minni » tirs jun 07, 2011 7:58 am

Problemet er bare det er en stor fed løgn at de fortæller køberne de kan risikere at få en drigtig rotte med hjem, jeg bor
Næsten ved siden af og kan ikke lade være med at gå ind og kigge om dyrene nu haR det godt, og har derfor tit set folk købe dyr derinde,
Og INGEN af dem jeg har set har fået afvide deres dyr kunne være driftigt. 'sjovt' de eneste dyr der går opdelt i køn derinde er marsvin
Og kaniner, som har hver deres bur. Det skal
De ha ros for, ikke at blande dyrearter.
Mvh. Minni og alle dyrene
http://mms-rotterede.weebly.com/
Lev livet min ven, for den dag i dag kommer aldrig igen.

Nea
Senior Rottemedlem
Indlæg: 637
Tilmeldt: ons okt 27, 2010 7:28 pm

Indlæg af Nea » tirs jun 07, 2011 10:16 am

Det er jo ikke kun synd for køberne, der måske får ikke to men tyve rotter med hjem, men også for den lille babytot der er alt, alt for ung til at selv have babyer T_T Synes det er en meget kynisk og ubehagelig holdning de giver udtryk for dér.

Minni
Fast Rotteforum Inventar
Indlæg: 2446
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 3:34 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Minni » tirs jun 07, 2011 10:19 am

Nea skrev:Det er jo ikke kun synd for køberne, der måske får ikke to men tyve rotter med hjem, men også for den lille babytot der er alt, alt for ung til at selv have babyer T_T Synes det er en meget kynisk og ubehagelig holdning de giver udtryk for dér.
enig!
Mvh. Minni og alle dyrene
http://mms-rotterede.weebly.com/
Lev livet min ven, for den dag i dag kommer aldrig igen.

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Yui » tirs jun 07, 2011 8:03 pm

Jeg tror nu helder ikke at de fortæller deres køber hvad de går ind til ved at købe en rotte der ude. Tror personligt bare at det var noget han sage fordi han jo ligesom skulle komme med en eller anden undskylning for at have hanner og hunner gående sammen. At det han så var en temlig dum undskylning han kom med, viser jo blot at de slet ikke har forsand på de dyr de arbejder med.
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

piratcore
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 297
Tilmeldt: tirs maj 17, 2011 1:42 am
Geografisk sted: Østerbronx

Indlæg af piratcore » tirs jun 07, 2011 8:27 pm

Syntes ærligt talt at i burde skrive en klage til dem.
Find en måde at komme i skriftlig kontakt, med både selve butikken og dem højere oppe.
Skriv en klage til dem.

piratcore
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 297
Tilmeldt: tirs maj 17, 2011 1:42 am
Geografisk sted: Østerbronx

Indlæg af piratcore » tirs jun 07, 2011 8:29 pm

And btw.
På dyrenes-beskyttelse.dk er der samlet en række pasningsvejledninger til dig, således at du er godt klædt på til at passe dit nye kæledyr. Du kan hente pasningsvejledningen som pdf og udskrive den.

Vi opfordrer og råder dig til altid at søge mere information om dit dyr.
Det står inde på deres hjemmeside.
Syntes de burde følge deres egen opfordring.
Er jo til at brække sig over...

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Yui » tirs jun 07, 2011 9:31 pm

piratcore skrev:Syntes ærligt talt at i burde skrive en klage til dem.
Find en måde at komme i skriftlig kontakt, med både selve butikken og dem højere oppe.
Skriv en klage til dem.
Syntes at det er en rigtig god ide du kom med der, har også lige skrevet en lang klage til dem. Så må tiden jo vise om jeg for svar tilbage og om de har tænkt sig at gøre noget ved problemet.
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Brugeravatar
amaliebaad
Rotternes Herre
Indlæg: 1838
Tilmeldt: man apr 11, 2011 11:13 am
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af amaliebaad » tirs jun 07, 2011 10:09 pm

Problemet er bare, at man sagtens kan indgive en klage eller 5, uden der sker mere.. Det er tydeligvis folk som ikke har forstand på rotter (og tvivler på de har mere forstand på de andre smådyr de handler med) så de er nok også ret ligeglad med hvordan dyret har det, bare det bliver solgt. :( Får helt ondt i maven af at tænke på det.
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3

piratcore
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 297
Tilmeldt: tirs maj 17, 2011 1:42 am
Geografisk sted: Østerbronx

Indlæg af piratcore » tirs jun 07, 2011 10:13 pm

Man skal jo starte et sted.
man kommer længere ved at klage. End ved at lade vær ;)

Men ja, det kan nemt virker som små slag i luften.
Derfor man også skal have fat i chefen.
næste skridt kan være læserbreve (:

TineL
Rotternes Herre
Indlæg: 1667
Tilmeldt: tirs mar 25, 2008 10:49 pm
Geografisk sted: Odense

Indlæg af TineL » tirs jun 07, 2011 10:29 pm

Prøv at kig efter andre tråde med samme butik herinde. Der er rigtig mange som har gjort et stort stykke arbejde for at forbedre forholdene for dyrene, men det er åbenbart et meget lang og sej kamp.
Men det kan altid betale sig, bare en lille smule at blive ved.

Jeg har selv en gang oprettet en gruppe på facebook, som havde det formål at udbrede navnet på en dyrlæge, Breth Hansen, og det virkede ret godt. Hurtigt kom der ca. 8000 medlemmer.

Det er også en måde at udbrede et budskab på.

Corfitz
Logge ud? Hvad er det?
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jul 12, 2007 3:59 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Corfitz » søn jan 22, 2012 5:10 pm

Desværre komemr man ikke så langt som man gerne vil, men synes bestemt det er godt du/i forsøger (og tager hatten af for det), men prøve at læs denne tråd:
http://www.hybels.dk/nytforum/phpBB2/vi ... hp?t=28446

Jeg endte med at få forbud mod at komme der, fordi de ikke kunne tåle at man sagde sin mening om dem og deres dyrehold.

Besvar