Den nye Poppi Dyrecenter i Næstved.

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » fre nov 25, 2011 2:03 am

>Maria< skrev:
Esme skrev:nej hvor er det langt ude.. og hvor klamt at handle der og se døde mus ligge, det må sgu da være sundhedsskadeligt.. ville overveje at ringe til sundhedsstyrelsen og be dem om at tjekke stedet hvis det var mig.
Problemet er bare at man sikkert er så "uheldig" at han har ryddet op når de kommer...

Men det er over en måned at rotterne har været i behandling for øreskab (hvis de overhovedet er i behandling...) - så lang tid tager det da heller ikke at slippe af med den slags...
Det er måske et forsøg værd?
Måske kan man opfordre dem til et uanmeldt besøg?

Det med døde mus, tror jeg desværre bare er mere normen end undtagelsen.
Kæresten og jeg var i dyrehandlen i Hillerød, og fik lov af en af dem der arbejde der til at komme ud bagved og se deres unger/avlsrum, der var både døde mus og rotter.
Dyrene var meget stressede og gik mange sammen i meget små labbure. Inde i butikken så tingene ellers nogenlunde ud, og de er blevet anbafalet her inde (for længe siden) for at gå op i at lave tamme rotter der har ok forhold, hvilket de jo umiddelbart også har.
Der kom en af de andre ansatte og fik smidt os ud, det var tydeligt, at vi ikke skulle have set, det de havde ude bagved. :evil:
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Anja S
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 283
Tilmeldt: tirs mar 18, 2008 7:34 am
Geografisk sted: Nivå

Indlæg af Anja S » fre nov 25, 2011 10:15 am

Nu har næsten alle camera i mobiltelefonen, så hvad med at bevæbne sig med denne, og diskret tage billeder af forholdende og efterfølgende kontakte dyrenes beskyttelse, eventuelt vise billederne til en dyrlæge i nærheden og eventuelt også POPPIS hovedkontor.
Og er man fræk nok se om en avis kunne tænke sig at skrive om det, eventuelt bare en lokalavis.
man kunne jo være heldig det endte med en politianmeldelse.
Store navne til små dyr -Platon, Sokrates, Gimli, Ralph. Galadriel, Helios, Selene, Bigi-Blackie, Zig & Zag. Tak til Zeus, Caecar,Cleopatra, Medina, Isis, Brownie, Ramses, Anubis, Hell, Freja. Alice, Abigail, Monty og Remy.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » fre nov 25, 2011 1:44 pm

Anja S skrev:Nu har næsten alle camera i mobiltelefonen, så hvad med at bevæbne sig med denne, og diskret tage billeder af forholdende og efterfølgende kontakte dyrenes beskyttelse, eventuelt vise billederne til en dyrlæge i nærheden og eventuelt også POPPIS hovedkontor.
Og er man fræk nok se om en avis kunne tænke sig at skrive om det, eventuelt bare en lokalavis.
man kunne jo være heldig det endte med en politianmeldelse.
Jeg ved ikke om Poppi har decideret hovedkontor, men jeg ved at ejerens familie har en del butikker i kæden.
Men muligheden med kameraet var nok ikke nogen dårlig ide. Ved bare ikke om det skal være mig, for han ved hvor kritisk jeg er omkring hans dyrehold i butikken, så han ville jo nok holde lidt øje. Desuden er der, hvis jeg ikke tager meget fejl, overvågning i rummet.
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Indlæg: 6391
Tilmeldt: man okt 08, 2007 9:26 pm
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » fre nov 25, 2011 8:10 pm

man kan sagtens ringe til fødevarekontrollen, hvis det er et hygiejneproblem. Jeg har fx engang ringet fordi jeg i en burger vi havde bestilt fandt et stort stykke sort plastik, og da jeg ringede til ejeren fik jeg at vide at jeg kunne hoppe og danse.. så mailede jeg til fødevarekontrollen, og spurgte hvad man skulle gøre og blev bedt om at sende stykket ind til dem, hvorefter han tog på besøg derude og foretog en inspektion. han fandt så ikke noget men der hvde de så også ryddet op -dig tror jeg stadig det har en virkning -så ryddede de da i det mindste op! jeg ved ikke om der er de samme regler for dyremad som der er for menneskemad, men kunne forestille mig at halvrådne mus kunne være problematiske. så hvis man tog et par billeder kunne man evt sende dem til fødevarekontrollen og samtidige dyreværnsorganisationerne, og høre om det var noget de ville tage sig af.

CGBM
Senior Rottemedlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: tirs maj 24, 2011 10:35 pm

Indlæg af CGBM » fre dec 09, 2011 10:57 pm

Ja han har overvågning oppe i dyrerummet, jeg har prøvet at tage billeder men en af de ansatte fik spottet det, så mission gik lidt i vasken
Senest rettet af CGBM tors jul 26, 2012 11:38 pm, rettet i alt 2 gange.

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » fre dec 09, 2011 11:22 pm

CGBM skrev:Ja han har overvågning oppe i dyrerummet, jeg har prøvet at tage billeder men en af de ansatte fik spottet det, så mission gik lidt i vasken. Men han er lidt af en idiot ham Martin der ejer butikken...
Godt forsøgt ellers! :)

Hvad sagde de for af få dig væk?
For det kan jo ikke være ulovligt at fotografere et dyr, som man fx. vil vise til kæresten, så man kan tale om om det skal være hjemmets næste kaledyr.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

CGBM
Senior Rottemedlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: tirs maj 24, 2011 10:35 pm

Indlæg af CGBM » ons dec 14, 2011 10:29 pm

De kunne vist godt se at, det ikke bare var for at tage billeder af søde dyr, at jeg tog billeder.
Senest rettet af CGBM tors jul 26, 2012 11:38 pm, rettet i alt 1 gang.

Persson
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn jan 15, 2012 11:08 pm

Indlæg af Persson » man jan 16, 2012 2:04 pm

Jeg ville lige tillade mig at blande mig her engang. Da jeg selv handler i poppi Næstved tit og kender Martin ved jeg disse påstande kun er delvist korrekte. Tager lige det med ørerne først og fremmest da de sår de havde kom af de havde øremider og det proble
Er der forlængst taget hånd om. Dyrene i poppi dyrecenter bliver IKKE behandlet dårligere end andre steder. Vil gerne bruge vita i Næstved storcenter som mod eksempel da DE behandler deres dyr som ikke levende væsner. Derude lever dyrene under virkelig kummerlige forhold med alt for små bure og ikke uddannet personale om hvordan dyr skal holdes. Lige for at vende tilbage til poppi og der bliver skrevet i starten af tråden at nogle af krybdyrene har blodmider og ikke nok varme?? Flere af Martins krybdyr kommer fra mit hjem og jeg er nede hos ham ugentligt og IKKE en eneste har blodmider og terrarie temperaturen ligger på cirka 29 og varmeplads på 32 som disse krybdyr skal have. Som sagt er jeg selv i butikken tit og er selv en dyreelsker og der foregår på ingen måde noget som ikke foregår andre steder. Ville lige tillade mig at kommentere dette emne da jeg syntes at 60% af det der blev skrevet er på falsk grundlag. Dette indlæg skal hverken opfattes som et angreb mod jer eller et forsvar af Martin. Syntes bare at man skal lade være med at anklage andre på DELVIST falsk grundlag.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » man jan 16, 2012 2:14 pm

Persson skrev:Jeg ville lige tillade mig at blande mig her engang. Da jeg selv handler i poppi Næstved tit og kender Martin ved jeg disse påstande kun er delvist korrekte. Tager lige det med ørerne først og fremmest da de sår de havde kom af de havde øremider og det proble
Er der forlængst taget hånd om. Dyrene i poppi dyrecenter bliver IKKE behandlet dårligere end andre steder. Vil gerne bruge vita i Næstved storcenter som mod eksempel da DE behandler deres dyr som ikke levende væsner. Derude lever dyrene under virkelig kummerlige forhold med alt for små bure og ikke uddannet personale om hvordan dyr skal holdes. Lige for at vende tilbage til poppi og der bliver skrevet i starten af tråden at nogle af krybdyrene har blodmider og ikke nok varme?? Flere af Martins krybdyr kommer fra mit hjem og jeg er nede hos ham ugentligt og IKKE en eneste har blodmider og terrarie temperaturen ligger på cirka 29 og varmeplads på 32 som disse krybdyr skal have. Som sagt er jeg selv i butikken tit og er selv en dyreelsker og der foregår på ingen måde noget som ikke foregår andre steder. Ville lige tillade mig at kommentere dette emne da jeg syntes at 60% af det der blev skrevet er på falsk grundlag. Dette indlæg skal hverken opfattes som et angreb mod jer eller et forsvar af Martin. Syntes bare at man skal lade være med at anklage andre på DELVIST falsk grundlag.
De ting der er nævnt her, er jo hvad folk selv har oplevet i butikken... Og at andre dyrehandlere er på samme måde, retfærdiggør jo ingenting. Jeg ved godt hvor lang tid det tager at behandle for skab og det skræmmer mig at behandlingen (eller...) står på i SÅ lang tid.

At sammenligne med Vita, kan jeg ikke se ideen i - Vita Dyrecenter burde bestemt ikke have dyr - men det viser jo ikke om Poppi burde...
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
Metten92
4 Stjernet Rottemedlem ****
Indlæg: 245
Tilmeldt: lør mar 27, 2010 10:48 pm
Geografisk sted: Næstved

..

Indlæg af Metten92 » man jan 16, 2012 2:15 pm

Mht musene så bliver de dræbt af hinanden når de bliver gamle og grå.. Det ligger nu engang til mus' natur.. Det kan godt være svært at se døde mus, da nogle af dem ligger halvt begravet under strøelsen, og der er ingen som roder hele buret rundt for at finde søde dyr! Det sker nu engang, engang imellem og ingen er fejlfri.
-Mette Bjørup.

Drengene: Bobby Singer, Castiel & Blue (:

Persson
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn jan 15, 2012 11:08 pm

Indlæg af Persson » man jan 16, 2012 2:26 pm

>Maria< skrev:
Persson skrev: De ting der er nævnt her, er jo hvad folk selv har oplevet i butikken... Og at andre dyrehandlere er på samme måde, retfærdiggør jo ingenting. Jeg ved godt hvor lang tid det tager at behandle for skab og det skræmmer mig at behandlingen (eller...) står på i SÅ lang tid.

At sammenligne med Vita, kan jeg ikke se ideen i - Vita Dyrecenter burde bestemt ikke have dyr - men det viser jo ikke om Poppi burde...
Ja ved godt det ikke retfærdiggør noget at sammenligne med vita det var meget for at stille et eksempel op omkring hvor slemt det kan være æg da jeg bestemt ikke syntes martins dyr bliver behandlet dårligt så ville jeg give min mening til kende. Også kan det godt være hun har opfattet dyreforholdene som værende ringe men syntes man skal tænke sig om inden man begynder at skrive sådan og undskyld udtrykket "smøre tykt på" da anklagerne ikke har det på sig hun skriver. Hvor skal grænsen gå vis man ser 1 dag at 1 fag af dyr ikke er top. Så skal man da ikke begynde at skrive alt er galt?

CGBM
Senior Rottemedlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: tirs maj 24, 2011 10:35 pm

Indlæg af CGBM » søn jan 22, 2012 9:49 pm

Bemærk også at mit indlæg var fra Oktober, har ikke været deroppe siden og de kan have ændret forhold. Men tidligere har forholdene ikke været gode og det har en tidligere ansat også nævnt for mig.... Og sjovt nok er jeg ikke den eneste der har haft et problem med hvordan dyrene har haft det deroppe...

Og det med slangerne, jeg har selv haft slanger og opdrættet fra 2002-2011, jeg ved udemærket godt hvordan blodmider ser ud og hvilke varmekrav krybdyr stiller...

Så du siger at jeg smører tykt på, nej det gør jeg ikke. Jeg skriver bare hvad jeg har observeret, og at du mener at jeg overdriver, lad mig sige det sådanne her, jeg kunne ikke være mere ligeglad hvad du mener. Jeg siger mine meninger og kan du ikke lide det, så er du velkommen til at lade vær med at skrive i mit indlæg...

Fortsat god aften....

Besvar