Flyttet til bedre lokaler - nej, det tror jeg vidst ikke!

Dyrehandlere i hele landet, gode og dårlige. Hvilke dyrehandlere respekterer dyrenes behov og hvilke dyrehandlere syntes du burde lukkes pga. misrøgt ?!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Flyttet til bedre lokaler - nej, det tror jeg vidst ikke!

Indlæg af Boesen » fre mar 29, 2013 12:02 am

Jeg bliver lige nødt til at få lettet mit hjerte..

I dag var jeg i Zoo City, fordi jeg var løbet tør for mad til gutterne, og fordi Maxi Zoo havde lukket pga. helligdagen.

Jeg er kommet en del ude i Zoo City, og to af mine drenge er købt derude - til trods for at der ALTID er noget derude, der giver mig ondt i hjertet. Enten er der et eller flere af dyrene, der har det virkelig skidt, eller også er det forhold, de holdes under, der giver mig gåsehud. Og ja, jeg kunne lade vær' med at tage derud, men jeg køber strøelse derude, så jeg prøver at lukke øjnene, når jeg skal på visit.

Zoo City lå jo ved Rødovre St., men er nu her pr. den. 5 flyttet ud til Hvidovre Torv til nogle "bedre lokaler", som de så fint skriver på deres hjemmeside. Jeg tænkte, det lyder da fantastisk, for lokalerne ude i Rødovre var sådan lidt.. Efter MIN mening.
Så jeg drog til Hvidore, og da jeg kom ind af døren tog jeg mig selv i at stoppe op og stå og glo. Bedre lokaler?! Øhh.. Hvad pokker er der gået galt? Selvfølgelig skal de have lov at komme på plads, og ting kan tage tid, MEN ALTSÅ.. Det er småt, rodet og beskidt.

Jeg kunne blive ved med at brokke mig i lange baner, og måske er det mig, der er sart, men når jeg ser de dyr derude, får jeg lyst til at tage dem alle sammen med hjem! Som sagt er to af mine drenge derude fra, og i dag blev jeg bare endnu mere glad for, at jeg har redet to skønne totter fra at sidde derude og samle støv og have det skidt i et for lille bur, der for længst skulle have været rengjort og skiftet! Hvis jeg boede på en kæmpe bondegård, havde jeg taget hele Zoo City med hjem. De kære dyr.. Åhh altså..

Når. Men det var simpelthen bare et surt og trist opstød, der lige skulle ud - og det gik lige udover jer, så på forhånd tak!
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Riku~
Senior Rottemedlem
Indlæg: 745
Tilmeldt: ons jun 17, 2009 1:12 am
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Indlæg af Riku~ » lør mar 30, 2013 7:27 pm

Nu skal du altså også huske på at dyr som sidder i en dyrehandel, sidder der somreelt ikke ret længe af gangen. Det er hos de færreste dyrehandlere i deres interesse at dyrene skal sidde der længere af gangen. Du må heller ikke tro at du har "reddet" dyr fra en dyrehandler. Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke er alle steder hvor dyrene har det godt, men tag lige og kig ordenligt på dyrene inden nogen begynder at himle op. De dyr som sidder i en handel har ikke siddet der ret længe, og kommer heller ikke til det. Jeg har set handlere hvor rotter sad i et lille bur men havde udmærket forhold, hoppede rundt og så glade ud. At sige at en handel er dårlig bare fordi de er en dyrehandler er ikke i orden.

Jeg prøver på ingen måde at forsvare dyrehandlere eller sige at alle er gode, men tænk jer nu lige om inden at i begynder at himle op på denne måde. I kan ikke redde alle dyr som sidder i en handle, og jeg vil faktisk påstå at det at anskaffe sig en helt masse dyr fordi det er "synd" for dem er endnu mere synd for dem, i forhold til hvis de får muligheden for at komme ud til et roligt hjem hvor folk har sat sig ind i dyrets behov og adfærd.


Indlæg redigeret, da et afsnit brød reglerne.
Senest rettet af Riku~ søn mar 31, 2013 12:15 am, rettet i alt 1 gang.
>> Gaming kid.
Billede

Pernille
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 430
Tilmeldt: søn dec 12, 2010 2:49 am
Geografisk sted: København NV

Indlæg af Pernille » lør mar 30, 2013 8:58 pm

Jeg måtte hen og se det nye ZooZity i dag og det er godt nok en skuffende oplevelse i forhold til det andet sted!
Stedet er væsentligt mindre i størrelsen og ret snusket. Udover det virker det nu til at dyrene trives nogenlunde :) Rotterne stod i hvert fald kønsopdelt og det er altid en god start.

Men fordi den er blevet så meget mindre er det ikke længere et sted, jeg gider tage hen, fordi det ligger for langt væk fra mig og ikke længere har samme wow-effekt pga. størrelse.
Hilsen Pernille, Helga, Minni, Ghita og Tia.
- Nu med hjemmeside: www.pernillesrotter.weebly.com (under opbygning)

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » lør mar 30, 2013 10:30 pm

Jeg er udmærket godt klar over, at dyrene ikke sidder der i lang tid af gangen, og jeg "himler heller ikke op", som du siger. Men selvom dyrene ikke sidder der lang tid af gangen, skal forholdene (efter MIN mening) være i orden, og det var ikke gældende for alle dyrene hér.

Jeg siger heller ikke, at alle dyrehandlere er ringe. Jeg har skam oplevet dyrehandlere, som havde fint styr på alt. Jeg får bare ondt i mit hjerte, når jeg ser dyr, der sidder i beskidte, små bure og ser skidtmas ud. Men det er bare sådan, JEG er indrettet. Vi har - heldigvis - ikke alle sammen den samme opfattelse og holdning til alting :-)
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Boesen
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 487
Tilmeldt: lør aug 04, 2012 9:01 pm
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » lør mar 30, 2013 10:32 pm

Desuden har jeg kun tre drenge - så jeg har ikke prøvet at rede alle dyr :-)
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Riku~
Senior Rottemedlem
Indlæg: 745
Tilmeldt: ons jun 17, 2009 1:12 am
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Indlæg af Riku~ » søn mar 31, 2013 12:46 am

Du har ikke læst mit indlæg ordenligt.

Jeg sagde intet om at du har prøvet at redde dem alle, jeg siger blot at det at tro at man "redder" dyr fra en dyrehandel fordi det er "synd" for dem er ikke i orden. Her hentyder jeg til din bemærkning om at købe en gård og opkøbe ZooCity's dyr. Jeg så langt hellere at folk satte sig ind i dyrenes adfærd og behov og ikke bare anskaffer sig dem fordi det er synd.

Desuden, hvis du køber en masse dyr fra et dårligt sted, fordi du tror at du redder dem - som du selv formulere at du har gjort med dine drenge - er du kun med til at støtte en dårlig foretning ved at købe der fra. Hvis det er meget galt, så hold dig i stedet fra forretningen eller kontakt myndighederne omkring det.

Og selvfølgelig støtter jeg ikke dyrehandlere som ikke har ordentlige forhold, men der altså også mange dyrehandlere som har fine forhold i deres butikker.
>> Gaming kid.
Billede

Plinda
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 167
Tilmeldt: tirs jun 29, 2004 3:46 pm
Geografisk sted: Taastrup!

Indlæg af Plinda » søn mar 31, 2013 9:35 pm

Jeg har os været en tur i den nye butik for ca 3 uger siden.

Jeg blev så skuffet over det hele. Der var ingen service eller noget fra medarbejderne. Min veninde og jeg gik rundt oppe og ledte efter rotter (da jeg havde ringet for at spørge om de havde nogle).. Og vi gik så hen til kassen for at spørge pigen som sad og var i gang med at spise sin pastasalat om hvor rotterne var. Hun svarede at de stod nede i kælderen og min veninde og jeg kigger forvirret på hinanden og tænker hvor er det. Så skulle vi igennem noget der bare lignede et lager, for så at komme ned i en kælder som bare er rodet og slet ikk overskuelig. Vi finder så frem til rotterne som står i et lille rum. Så kommer der en dyrepasser og skal give mad til rotterne. Hun tør dårlig nok åbne buret til dem. Og sidder og siger til rotterne at de er klamme og lugter. Hun giver den mad og går tilbage til hvor hun nu kom fra.

Jeg blev virkelig overrasket over den måde de var på. Og fik helt ondt af de dyr der var der. :/



Sætning bortredigeret, da den brød reglerne på DTF
- Plinda

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Lylle My » man apr 01, 2013 12:31 am

Flyttet til rette kategori
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Crolle
DTF Forum Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 11:32 am
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Crolle » lør aug 02, 2014 4:15 pm

Jeg var inde det nye zoocity for omkring en måned siden, og jeg vil meget gerne lige give en besked med.

Rotterne stod i "stue-etagen" da jeg var der.
Jeg kiggede på en utrolig smuk huntot, som desværre var alt for skræmt til at nogen ville kunne tage hende.

Deres lokaler virker småt i forhold til de gamle, men buret var rent og pænt da jeg var der, og totterne havde legetøj og og hylder osv..
Så det er en klar forbedring i forhold til sidst jeg var i den "gamle" zoocity, hvor de gik i et terrarium.

Det sidste og det jeg var mest forundret over, er at de nu tager 200kr for en rotte under 6 mdr, og 100kr for en over.
Den heldige ejer af rotter der er og har været: Charles, Emil, Bailey, Cosmo, Tonic, Speedy, Gizmo, Karto, Balto, Haku, Tulle, Luna, Gaia, Fey, Zeus, Rex, Ayla, Ea, Mira, Bella, Charlie, Buller, Ricco, Blue, Crystal, Ruby, Panda og Banditten.

Besvar