Nye rotter

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Kethas
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors feb 11, 2016 2:14 pm

Nye rotter

Indlæg af Kethas » tors feb 11, 2016 2:23 pm

Hej allesammen! Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af 2 små rotteunger :) De er 5 uger gamle, og jeg fik dem i går formiddag. Jeg er ret ny på rotte området, men har haft alverdens gnavere og dyr generelt i mit liv :) Mine 2 små hanner hverken bider eller er fuldstændig skrækslagne overfor mig, så det er vel et godt tegn :p Anyway, jeg er lidt nysgerrig om hvordan i andre gør nye rotter håndtamme?
Jeg lod dem få ro i går, så de ligesom kunne falde til ro osv. Men i dag vil jeg prøve at ligge en hånd ind i buret, og bare lade den ligge der, så de selv kan komme hen når de er nysgerrige nok :) men ja, har i nogle tips til hvordan jeg skal træne dem? Jeg er virkelig glad for dem, og vil gøre alt jeg kan for at de bliver så trygge ved mig som muligt!:)

Med venlig hilsen
Christian A. Thuesen

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye rotter

Indlæg af Lylle My » fre feb 12, 2016 4:34 pm

Hejsa, Christan. Tillykke med dine to små nye familiemedlemmer, og velkommen i rottetossernes vidunderlige verden. :mrgreen: Er det så drenge eller piger, du har fået dig? :) Jeg har lidt svært ved at skrive ret meget ad gangen, fordi min computer er gået død - og jeg aldeles ikke er gode venner med den tablet, jeg har lånt... :evil: Men på min egen facebookprofil har jeg faktisk skrevet en længere note om, hvordan man nemmest muligt kan gøre nervøse små totter trygge ved mennesker. Prøv at læse den, afprøve de forskellige råd, og se om ikke det skulle gøre de små pus meget mere trygge ved dig. Det plejer faktisk at virke i løbet af MEGET kort tid. Og husk: Jo mere du piller-roder-rager ved dem, desto gladere vil de med tiden blive for både dig og dine hænder. :mrgreen: https://www.facebook.com/notes/maybrith ... 4341089290
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Kethas
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors feb 11, 2016 2:14 pm

Re: Nye rotter

Indlæg af Kethas » søn feb 14, 2016 12:20 am

Hej Lylle My, og tusind tak for velkomsten :) Jeg har kun haft dem i 3 dage, og de er allerede relativt trygge ved mig!:) Jeg kan nusse dem på ryggen og lige så stille på hovedet, uden at de flygter, tværtimod så falder de nærmest i søvn :D Jeg har trænet dem med godbidder på den måde, at jeg stikker min hånd ind i buret, så ligger jeg en lille godbid i midten af hånden og lader dem nippe i mine fingre, og så finder de hurtigt ud af at de ikke er til at spise, men til gengæld er noget der er gode ved dem :) jeg læste din post på Facebook, og det eneste jeg har gjort som du skriver er en dårlig idé var at have en lille hule til dem, og så har jeg bevæget mig forsigtig omkring dem. Det laver jeg om på nu :D tusind tak for dit svar!:)

Venlig hilsen
Christian

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye rotter

Indlæg af Lylle My » søn feb 14, 2016 7:03 pm

Nej, hvor lyder de skønne. :D Hvis de er så tilpas tillidsfulde, at de IKKE bruger hulen som gemmested det meste af tiden, så kan du nu fint lade dem beholde den. Bare hold øje med, at de ikke begynder at bruge den som et gemmested for at undgå at lære dig at kende... for så vil det være nødvendigt at fjerne den - ihvertfad, indtil de er blevet 100% trygge. Du behøver ikke at stille den for langt væk, for den vil være et perfekt tilflugtssted for dem, når du i ny og næ tager dem ud på sofaen for at hygge dig med dem. Så vil de jo altid kunne smutte derind, hvis "Den Store Vide Verden" bliver LIDT for overvældende for dem. :wink:
Måske kunne du lave en billedtråd med de små vidundere inde i fotogalleriet? Det er altid sjovt at høre om nye rottebabyer... men det er nu ENDNU hyggeligere at se en masse billeder af dem. :lol: :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Brugeravatar
RottenFelix
DTF Forum Medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons mar 09, 2016 6:09 am
Geografisk sted: Ribe

Re: Nye rotter

Indlæg af RottenFelix » tors mar 10, 2016 6:33 am

Jeg vil også meget gerne se nogle billeder af de to små labaner :lol:

Besvar