min dejlige rotte

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
desisme
DTF Forum Medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors apr 07, 2016 1:49 pm

min dejlige rotte

Indlæg af desisme » tors apr 07, 2016 2:08 pm

hej jeg har en dejlig rotte men han bliver ved med og spise gulvtæppet har prøvet alt muligt deo de steder han gnaver sætte ting over det så starter han bar et nyt sted

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: min dejlige rotte

Indlæg af Lylle My » tors apr 07, 2016 9:17 pm

At sprøjte deo på gulvtæppet hjælper ikke (som du har opdaget), og dét gør andre sjove ting, man kunne tænkes at sprøjte på, heller ikke. Din rotte gnaver i tæppet, fordi - tjah, fordi han nu engang er en ROTTE, og rotter er gnavere. :|

Nogle rotter er af natur mere destruktive end andre, og der er ikke rigtig andet at gøre ved det, end at holde et vågent øje med dem HELE TIDEN, når de er ude af buret - og stoppe dem, hver gang man ser, at de går i gang med at gnave i noget, man ikke vil have ødelagt.


Hér kan du f.eks. se, hvordan MIN sofa ser ud, fordi jeg er så dum at vende ryggen til rotterne en gang imellem, når de er ude at løbe: :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=MUkU7BWlKvk

Somme tider kan det hjælpe en lille smule at lave en speciel "rotte-legeplads", hvor man har sat nogle sjove klatreredskaber, masser af grene fra æble- eller pæretræer (eller evt. birkegrene, pilegrene eller hasselgrene), en sandkasse til at grave i, rør at løbe igennem... eller andre sjove ting, den kan hygge sig med. Det vil også kunne underholde både rotten og dig, hvis du begynder at træne den i at lave sjove kunster. På You tube kan du finde masser af videoer der viser, hvordan man kan træne sin rotte i at lave en MAAAASSE sjove tricks, som man kan imponere besøgende med. :wink: https://www.youtube.com/results?search_ ... ing+videos

Har du kun én rotte? Det er nemlig bedst at have mindst TO rotter ad gangen, og helst tre eller flere. Rotter er nemlig flokdyr af natur, og bliver derfor let ensomme og kommer til at kede sig, hvis de ikke har mindst én anden rotte at hygge sig sammen med... Mennesker kan jo ikke være sammen med dem HELE tiden, som en lille rotteven kan. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar