50 tamme rotter - HVAD GØR JEG?

Alt om vores kære tamrotter.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Sisse
DTF Forum Medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre maj 05, 2017 10:02 am

50 tamme rotter - HVAD GØR JEG?

Indlæg af Sisse » fre maj 05, 2017 10:08 am

Jeg er bekendt med en sag hvor 50 tamme rotter skal fjernes.

Er der nogle der ved hvor de kan komme hen når aflivning ikke er en mulighed, da der er stor kærlighed til disse rotter fra ejer?

Ejer skal fraflytte men har ikke mulighed for at få alle rotter med sig.

GODE RÅD SØGES?

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: 50 tamme rotter - HVAD GØR JEG?

Indlæg af Lylle My » fre maj 05, 2017 11:24 am

Puha, det var da en grim situation at stå i. :cry:

Hvis meningen er, at alle 50 rotter skal sælges samlet, vil det nok blive mere end svært at finde en aftager til dem... men hvis de kan omplaceres enkeltvis, så er der en del muligheder, selvom det nok kommer til at tage et stykke tid.

Enten kan han eller hun sætte dem til salg på DBA eller Gul og Gratis - eller også kan vedkommende melde sig ind i dé forskellige iamrottegrupper, der findes på facebook, og søge nye hjem til dem dérinde. Hvis vedkommende i facebooks søgefelt skriver "tamrotter", så dukker der en række grupper op, hvor man kan melde sig ind og evt. sætte sine dyr til salg eller omplacering.

Uff, det er godtnok en trist situation, vedkommende dér står i. Jeg håber virkelig at det vil lykkes at finde nye, gode hjem til dem allesammen... Men hvis ALT andet glipper, vil der måske være mulighed for at finde hjælp hos en dyreværnsorganiasation. Dyrenes beskyttelse har somme tider rotter til omplacering - enten fra dyreværnssager, eller fordi ejeren simpelthen ikke har haft andre muligheder for at finde gode nye hjem til dem.

Hvilket område bor vedkommende egentlig i? HVIS det tilfældigvis skulle være i Nordjylland, vil Farstrup Vildtpleje være en mulighed. De eneste dyr, de ikke tager ind, er hund og kat - og de har endda en virkelig rottekyndig person til at tage sig af evt. tamrotter, der måtte komme ind, så de vil få den bedste pleje og pasning, indtil der er fundet passende nye hjem til dem. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar