Hvad er min lille pige?

Hvilken farve og aftegning er din tamrotte? Se billederne og sammenlign.

Redaktør: Lylle My

Besvar
AstridMarie
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 163
Tilmeldt: fre aug 19, 2011 11:10 pm
Geografisk sted: Struer

Hvad er min lille pige?

Indlæg af AstridMarie » tors okt 24, 2013 1:43 am

Godaften folkens :D!

For et par måneder siden faldt jeg for en lille rottetøs, da jeg var oppe og købe rottefoder (Jeg ved det, dyr fra en dyrehandel er som regel meget usmart, men jeg blev smaskforelsket i hende) :lol: ...

Til at starte med troede jeg, at hun enten var en almindelig Albino, eller Pew, men her til aftes kom jeg i tvivl.. For hvad jeg de seneste par dage har troet var snavs, eller bare mig der så ekstremt dårligt, begyndte pludselig at ligne noget andet.. Og jeg lagde også mærke til, at hun havde en lignende plet lige ved halen :)

Spørgsmålet er, kan hun være andet en Albino eller Pew? Selv tænkte jeg Himalayan, men vil helst have et svar fra nogle som har 100% styr på det, da jeg først lige er begyndt at kende til de forskellige aftegninger :wink:
- Hun fylder forresten snart et halvt år, og det er først nu her det er dukket op, hvis det er til nogen hjælp.

Før:
Billede

Efter:
Billede
Madmor til 2 skønne piger, Soraka & Yoda, og 4 frække drenge, Gustaf, Sheldon, Marshall & Otto <3

Kaffeplet
Senior Rottemedlem
Indlæg: 801
Tilmeldt: man feb 28, 2011 1:51 pm
Geografisk sted: København SV

Indlæg af Kaffeplet » tors okt 24, 2013 4:32 am

Det er godt nok meget sent at pointe, men jeg synes bestemt hun ligner en Himalaya. Jeg håber der kommer nogen på banen der kan sige om det kan ske at de pointer så sent, på min gamle himalaya pige begyndte de at vise sig svagt i 7 ugers alderen og nogle uger senere var de helt tydelige.

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tors okt 24, 2013 9:24 am

Når hun pointer, så er hun enten himalayan eller siamese. :)
Det er noget sent hun pointer, men hvis hun fx har en lysere grundfarve end Black eller agouti, så er det ikke utænkeligt at det har været svært at se processen i starten.
Siamese fødes normalt med farve, men den farve påvirkes af rottens grundfarve, og kan muligvis have været lysere end normalt, (man går sjældent efter at lave siamese med lysere grundfarver, så jeg har ikke selv set andre end russian blue), og ved derfor ikke hvor lyse de evt. kan være som små.
Men jeg tror det mest sandsynlige er, at hun er himalayan der enten er af en familie der pointer specielt sent (simi/himi pointer ikke altid på samme tidspunkt, men man plejer dog at kunne ane pointsne kort tid efter de flytter fra reden), eller en himalayan med en rimelig lys grundfarve.
Fik du set hendes forældre?
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

AstridMarie
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 163
Tilmeldt: fre aug 19, 2011 11:10 pm
Geografisk sted: Struer

Indlæg af AstridMarie » tors okt 24, 2013 9:43 am

Mange tak for svaret!

Jeg mindes at hendes far var berkshire husky. Hendes mor er fuzz - Hende købte jeg med, så den bette ikke skulle gå alene, da det er første gang jeg har hunner (Det er hende på mit avatar)

Ved ikke om det er til nogen hjælp, men i kuldet var der udover hende; Black berkshire, russian blue self og blackhooded, så det var virkelig noget af et flot blandet kuld hun havde fået :lol:
Madmor til 2 skønne piger, Soraka & Yoda, og 4 frække drenge, Gustaf, Sheldon, Marshall & Otto <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tors okt 24, 2013 9:53 am

Ja det lyder da sådan. :D

Hmm, men der er intet i det du skriver der tyder på at din pige skulle have en lysere grundfarve end "alm" himalayan.
Det tyder på at de bare har fundet en pige der pointer virkelig sent. :?
Kan hun have været yngre end forventet da du hentede hende i dyrehandleren?
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

AstridMarie
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 163
Tilmeldt: fre aug 19, 2011 11:10 pm
Geografisk sted: Struer

Indlæg af AstridMarie » tors okt 24, 2013 10:22 am

Puha, beklager meget, ved VIRKELIG ikke hvordan jeg kan have regnet SÅ forkert.. Mig og en af mine veninder kom sådan til at snakke om, at de snart blev et halvt år, men nu da jeg jeg slår hendes fødselsdato op, kan jeg da godt se, at hun faktisk kun fylder omkring 3 måneder, altså halvdelen af et halvt år (tror det er der, den er gået galt!) :shock:....

Pinlig fejl, men det forklarer vist en del :lol:... Det er svært at holde styr på alle totternes fødselsdatoer :|
Madmor til 2 skønne piger, Soraka & Yoda, og 4 frække drenge, Gustaf, Sheldon, Marshall & Otto <3

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tors okt 24, 2013 10:26 am

Hehe. :P
Kender det godt, synes egentligt jeg har styr på hvor gamle mine drenge er, men hver gang jeg står hos dyrlægen og de spørger, så ligner jeg et spørgsmålstegn, og er nødt til at slå det op i min kalender, hvor jeg har skrevet det ned, fordi jeg efterhånden ved at jeg ikke kan huske det, i alt fald ikke i den situation. :oops:

3 måneder er jo også sent at pointe, men hun må også have gjort det et stykke tid nu, for det er da et ret tydeligt point hun har sig nu. :D
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

AstridMarie
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 163
Tilmeldt: fre aug 19, 2011 11:10 pm
Geografisk sted: Struer

Indlæg af AstridMarie » tors okt 24, 2013 10:32 am

Hahah :oops:

Og tja, det kan vel godt være jeg bare har haft et rigtigt dårligt øje med hensyn til hendes pointen. Men så igen, det er gået temmelig stærkt, da det første billed i mit indlæg er for godt og vel 20 dage siden :P
Madmor til 2 skønne piger, Soraka & Yoda, og 4 frække drenge, Gustaf, Sheldon, Marshall & Otto <3

Fnyff
Super Rotte Entusiast
Indlæg: 459
Tilmeldt: fre jan 25, 2013 3:09 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Indlæg af Fnyff » tors okt 24, 2013 5:49 pm

neeeeeeeeeeej hvor er hun smuk <3


Sådan en vil jeg oxo ha'
Madmor til ...
En pokkers masse elskede og skønne drenge og piger i alle aldre og størrelser <3

AstridMarie
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 163
Tilmeldt: fre aug 19, 2011 11:10 pm
Geografisk sted: Struer

Indlæg af AstridMarie » tors okt 24, 2013 9:42 pm

Hvor er du sød, Musen :D
Madmor til 2 skønne piger, Soraka & Yoda, og 4 frække drenge, Gustaf, Sheldon, Marshall & Otto <3

Besvar