søger amber hun og blue hun.

Søger du efter en bestemt type, farve eller andet postes det her.

Redaktør: Lylle My

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

søger amber hun og blue hun.

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 3:00 pm

Hey søger en amber hun eller bærer der af og en blue pige.. :) øre er lige meget, men foretrækker dumbo. Det skal helts gerne være tavle på og gerne en man evt må avle på hvis alt er okay med moren og faren og linjen.. :)
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 3:08 pm

Glemte lige at tilføje til bluepigen at hun skal være super blå.. :)
Senest rettet af NATO's tirs aug 26, 2014 3:15 pm, rettet i alt 1 gang.
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » tirs aug 26, 2014 3:11 pm

Hvis du vil have avlstilladelse skal du nok lige linke til din hjemmeside hvor man kan læse omkring dig, dit opdræt hvori din avlsetik også står i.

Derudover.. super blå? Mener du Blue eller Russian Blue?
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 3:16 pm

Det er russisk blue og min side er ikk kommet op og kører endnu. Sætter den her ind i aften.
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Her er vores atletikken.

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 3:20 pm

Avlsetik hos NATO's Rotterede!

Det allervigtigste er et godt helbred og temperament, dette gælder for både hanner og hunner. Ingen rotter vil blive brugt i avl hvis ikke de lever op til dette. De vil få sundhedstjek af dyrlægen, inden avl. Samt tjekket deres temperament!
Med andre ord INGEN aggressive eller syg dyr vil blive avlet på!
NATO's Rotterede
Avlsetik for hun rotten:
Hun rotten bør være mellem 6 og 10 mdr. ved første parring. Hun bør max bruges to gange i avl, da hun først og fremmest er kælerotte og en fødsel er meget krævende for krop og sind.
Hun rotten bør få en pause på min. 2 mdr. efter fravænning af første kuld, før man evt laver en parring mere, her bør hun dog ikke være mere end max 14 – 15 mdr.
Hun rotten bør veje min. 250 – 300 gram ved almindelig vægt før parring.
Hun rotten får supplement (killingemælk, grød og altromin 1314 til avl) før og efter graviditeten så hun har noget at tage af og så hun ikke bliver underenæret. Under graviditeten får hun almindelig foder.(Supplerende Altromin 1324)
Det er standard ved NATO's rotterede.
NATO's Rotterede
Avlsetik for han rotten:
Han rotten bør være fyldt mindst 12 mdr. ved første parring.
Dette er for at vurdere hans sind bedst muligt.
Der er forskellige meninger om hvor mange gange, en han bør bruges i avl. Vi bruger normalt en avls han max 2 gange, men det er dog sket at en han er brugt mere. Det kommer an på hvor mange rotter, der er med hans linjer.
Han rotten vil veje mindst 400 gram, helst 500 gram ved parring. Vi sætter pris på store flotte, robuste og selvfølgelig sunde han rotter, men lægger lige delt fokus på hans sind. Det vil sige at hvis han rotten vejer 400 gram, men er pragtfuld i sind, så vil han undtagelsesvis blive brugt i avl.


NATO's Rotterede
Begrundelse for alder ved første parring:
Vores erfaring fortæller at han rottens sind er bedst at vurdere efter han er fyldt 12 måneder, dominans og aggression vises oftest først i en sen alder, derfor finder vi det bedst at vente, så hans sind og temperament er blevet bedst muligt vurderet.
Det er standard ved NATO's rotterede.
NATO's Rotterede
Rottens unger bør enkeltvis veje mindst 85 gram ved 5 ugers alderen.
En god ide er at supplere med ekstra ernæring og tilskud, såsom grød og killingemælk.
NATO's Rotterede
Rotteunges velvære og start på livet har stor indflydelse på dens voksne liv, dette omfatter både dens sociale kontakt og indlæring, men også dens vækst, sind, helbred og velvære senere hen i livet.
Det er standard ved NATO's rotterede.

NATO's Rotterede
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » tirs aug 26, 2014 3:45 pm

Du mener Russian Blue så.

Det lyder alt sammen godt, har dog ikke set dig eller nogen af dine kuld før, og især når du et sted skriver i plejer kun at bruge hanner til 2 kuld, så tænker jeg du har fået kuld før, og det mindes jeg ikke at have set. Mindes slet ikke at have set dit opdræt navn før nu i dette indlæg :-)

Derudover vil jeg indrømme at jeg personligt ikke vil sælge unger til mulig-avls kontrakt, til folk jeg ikke kender eller ved bare lidt om hvem de er :-)
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 5:23 pm

Jamen jeg har haft en del før hen og er ligeså stille begyndt igen og det opdrætter navn er først blevet besluttet for en et par dage siden. Og nej du har ikke set nogen af mine kuld før fordi jeg kun har solgt mine unger til mine venner og bekendte. Derfor. :) og på min hjemmeside kan du læse om mig og min forlovede og vores forskellige rottehold. Og jeg lever lidt efter det princip, at dem man ikk har mødt, set, hørt før er en mulig ven man endnu ikke har mødt! :) men sådan er jeg jo bare.. :)
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 5:24 pm

Og hvis du har nogen spørgsmål så kan du bare stille dem. :)
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Brugeravatar
Hellsusan
Rotternes Herre
Indlæg: 1977
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 4:14 pm
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af Hellsusan » tirs aug 26, 2014 6:28 pm

Ja selvfølgelig er dem man ikke har mødt altid en mulig ven :D Det er slet ikke det. Jeg er bare som sælger ret kræsen med mine købere, især det jeg har oplevet har desværre også gjort det noget værre.
Men glæder mig til at læse om dit opdræt på din hjemmeside!
Hilsen Hellrats
Tidligere Hellsus herinde
Billede

Brugeravatar
Webmor
Senior Rottemedlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: fre sep 09, 2011 9:37 am
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Webmor » tirs aug 26, 2014 6:52 pm

Kender heller ikke dit opdræt.

Men amber hænger ikke rigtig på træerne, desværre.
Vi er nogle få der arbejder med farven, og for at få tavle på dem, og gode linjer som det vigtigste.

Men jeg er enig med Helle, jeg sælger udelukkende mine rotter på kælekontrakt, og der kan gives tilladelse til avl når tid er, og jeg mener avl vil være forsvarligt og ikke for mange i linjen i forvejen bruges/skal bruges.

Men blir spændende at følge dig, vi kan ikke blive nok seriøse opdrættere :wink:

Jeg har dog en del kuld med RB i, men igen jeg sælger på kontrakt :wink:
** Bidt af rotter **

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » tirs aug 26, 2014 7:13 pm

I skal alle sammen være hjertelig velkommen til at tjekke den når den er helt oppe og kører igen.. :) og vil skam også købe på kælekontrakt med evt mulighed for tilladelse til at avle når tiden er inden hvis alt er okay.. Har skam også to hanner der er købt på kontrakt.. ;)
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » tirs sep 02, 2014 1:44 pm

Så kom hjemmesiden op at kører.. :)
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Brugeravatar
Webmor
Senior Rottemedlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: fre sep 09, 2011 9:37 am
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Webmor » tirs sep 02, 2014 2:43 pm

Undre mig en del over punkt 1,1 i dine købsbetingelser?
Hvorfor er der forskel på dyrets pris, efter om den har tavle eller ej, og "sjældenhed" hvad betegner du som sjælden?

"Punkt 1.1:
En rotte hos NATO's Rats vil koste mellem 50 og 200 kr alt efter stamtavle og sjældenhed, da vi har nogen som ikke har særlig meget stamtavle og nogen helt uden stamtavle. Der gives ikke rabat ved køb af flere."
** Bidt af rotter **

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » fre sep 05, 2014 9:59 am

Det er mig der er dum, har fået skrevet forkert det der skulle stå var bare intet med sjældenhed, har skrevet på min skole tablet og må have indsat ved en fejl det vil blive ret hurtigst muligt.
Det der skulle stå var at prisen ville være mellem 50 og 200 da ikke alle vore rotter har stamtavle og nogen kun en smule.
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Brugeravatar
Webmor
Senior Rottemedlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: fre sep 09, 2011 9:37 am
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Webmor » fre sep 05, 2014 4:13 pm

Lægger du mere arbejde i dem med tavle, siden de er dyre, eller hvordan skal det forståes?
** Bidt af rotter **

Låst