søger amber hun og blue hun.

Søger du efter en bestemt type, farve eller andet postes det her.

Redaktør: Lylle My

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » fre sep 05, 2014 6:08 pm

Glad for at du spørger, forstår ikke helt dit spørgsmål, men skal prøve at svare så godt som muligt, det er ikke alle mine rotter som har stamtavle, dem uden tavle og som har fået babyer er billigere da de ikke har en komplet stamtavle. Har nogen rotter med en rimlig god tavle og hvis deres kritier er gode og de bliver godkendt feks. Og man finder en med rigtigt god tavle jamen så vil prisen være lidt højere end dem uden så meget tavle. Var det, det du mente??
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Brugeravatar
Lord Crimson
Rotternes Herre
Indlæg: 1001
Tilmeldt: søn feb 13, 2011 10:14 pm
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Indlæg af Lord Crimson » fre sep 05, 2014 6:27 pm

Jeg tror måske mere det er hvorfor der er pris forskel?.. En rotte uden stamtavle er vel lige så god som en med? Er det fordi du ligger mere arbejde i at finde en med en stamtavle til dem med stamtavle eller hvordan?

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » fre sep 05, 2014 7:07 pm

Nej der bliver lagt samme arbejde i dem alle da de alle betyder lige meget for os. Pris forskellen er på grundlag at der i nogen tilfælde ikk er meget eller intet stamtavle på dem.. Og vil så vidt som muligt finde en partner med tavle til dem allesammen fordi jeg ikke kender hele baggrunds historien bag dem nogen kommer fra dyrhandel og andre fra privat hvor ikke alle har haft styr på famiiie medlemmer.. Var det sådan??
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Brugeravatar
Webmor
Senior Rottemedlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: fre sep 09, 2011 9:37 am
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Webmor » fre sep 05, 2014 7:29 pm

De tamrotte ejere jeg kender til sælger deres unger til 150-200 kr uanset variant, type, mv.
Kun dem der har haft upskuld eller plejekuld har taget 100 kr efter hvad jeg har set.

Men jeg ville aldrig selv gøre forskel på mine rotter, uanset hvor meget eller hvor lidt tavle de har.
** Bidt af rotter **

FoxyRats
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 178
Tilmeldt: lør aug 03, 2013 4:28 pm
Kontakt:

Indlæg af FoxyRats » søn sep 07, 2014 11:33 am

Når man har en rotte med lidt tavle plejer man jo alligevel at "kompensere" for det, på den måde ved at vælge en partner med meget tavle.

Når jeg finder partner, så sætter jeg i hvert fald ikke to med lidt tavle sammen, selvom de ville passe perfekt på andre måder.. Fordi for mig er tavlen lige så vigtig (især sygdomshistorien) og tavlen er især også meget vigtig når man er "ny" opdrætter :)
Stolte ejere af 8 rotter <3

NATO's
DTF Forum Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: man aug 25, 2014 5:56 pm
Kontakt:

Indlæg af NATO's » søn sep 07, 2014 8:15 pm

Har også tænkt mig at finde en med god tavle til dem uden og med ikke så meget.. Så hvad sys i jeg skal tage for unger til den tid??
De venligste rotte hilsner NATO's Rats

Brugeravatar
Webmor
Senior Rottemedlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: fre sep 09, 2011 9:37 am
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Webmor » søn sep 07, 2014 8:50 pm

Jamen det er jo dit valg hvad du vil tage for dine rotte unger.
Jeg synes bare ikke der bør være en så stor pris forskel, det er noget andet hvis der er tale om plejekuld fx.
Men ikke opdræt man selv vælger.
** Bidt af rotter **

Låst