VictoryRats Puerto Rico søger date ! MÅ LÅSES !

Søger du en han/hun eller har du en som udlånes til parring?

Redaktør: Lylle My

Låst
Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

VictoryRats Puerto Rico søger date ! MÅ LÅSES !

Indlæg af >Maria< » søn aug 18, 2013 8:42 am

Jeg har bestemt mig for at min smukke dreng skal være far. Han er 4. generation herhjemme og jeg kan tydeligt se hvordan hans fars, farfars og oldefars sind er gået lige igennem. Han er en rolig dreng, der ikke gider slås. Hvis der er noget, han ikke bryder sig om, slikker han bare på folk....

Han er russian blue blazed variegated dumbo. Og har et godt helbred. Han bærer intet udover muligvis beige, men dette er ikke sikkert - det ligger bare i linjen. Begge hans forældre bærer beige.

Jeg søger en hun, der ikke er har blaze/headspot, da Rico's blaze er dominant. Helst heller ikke husky i linjen (sådan umiddelbart i hvert fald)...
Hun skal have et godt helbred, være mellem 6 og 10 mdr. gammel og veje mindst 300 g. Af temperament ser jeg gerne at hun er nysgerrig og rolig. Hun må ikke være fed, men gerne lang og slank.
Farver går jeg ikke så højt op i. Heller ikke aftegninger - bortset fra det med blaze/headspot.

Rico er født d. 26. maj 2012 og er derfor klar. Han er fra Pizzaslægten.
Hans mors side er ukendt og hunnen skal derfor havde en forholdsvis kendt baggrund.

Rico's stamtavle: http://victoryrats.weebly.com/victoryra ... -rico.html

Rico er den russian blue ;)
Billede

Skriv gerne hvis du mener du har det perfekte match - jeg har tid nok og muligvis en pige herhjemme, der kunne passe, men måske findes en endnu mere perfekt derude? :)

Krav: Hun skal komme her til Næstved til ham. Jeg er med til at "godkende" køberne, og jeg har ret til at vælge en unge efter ham efter du har valgt beholder :)
Senest rettet af >Maria< tirs aug 27, 2013 10:49 pm, rettet i alt 3 gange.
Inter album et nigrum, varietate

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Yui » søn aug 18, 2013 12:54 pm

Han er ellers godt nok fin, så er det jo en skam at jeg har 2 piger her hjemme der ville være egnet til ham når jeg egentlig havde besluttet at de ikke skulle bruges i avl på grund af det med deres søster som ikke kunne fødes hendes baby og jeg ikke har en dyrlæge her i odense der kan gøre noget hvis det går galt. Det ville nemlig ellers være så rart at vide om min Champagne pige var Russian blue inde under eller ej. Nå men nok om det, håber du finder en smuk pige til ham. :D
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » søn aug 18, 2013 1:24 pm

Hej Sanne,
Ja, der kan jo være mange grunde til hun ikke kunne føde, så man ved jo ikke om det kan skabe problemer hos søstrene. Det var ellers ærgerligt, men tak :)
Inter album et nigrum, varietate

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Yui » søn aug 18, 2013 1:37 pm

Ja det er der, den pågældende tøs havde en deform livmorder og ifølge dyrlægen var det ikke noget han mente var arveligt, men det jo stadig i tankerne. Især når man nu ikke har en dyrlæge der kan gøre det store hvis det skulle gå galt.

Du skal dog være velkommen til at kigge nærmer på pigerne, det er Tippy og Ali fra mit kuld B der er tale om. Ved bare at jeg ikke selv ville have kuldet her hjemme hvis det var det skulle blive til noget. :D
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » søn aug 18, 2013 4:13 pm

Normalt havde jeg gerne taget udfordringen, men da det jo ikke vides om der er risiko for om pigerne kan have fået samme deformitet, er jeg ikke meget for at kaste mig ud i det... Mine dyrlæger er super, men desværre har vagtdyrlægerne her i byen ikke en brik forstand på rotter :(

Så må hellere kigge videre. Der er jo altid risiko for at det kan gå galt, men ingen grund til at løbe en ekstra risiko. Det kan jo koste din pige livet og det er det ikke værd. Har du overvejet evt. at få scannet dem og få tjekket om de har normal livmoder?
Inter album et nigrum, varietate

Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Yui » søn aug 18, 2013 7:02 pm

Det er lige præsis de tanker jeg også selv går med, derfor jeg et eller andet sted har besluttet at de ikke skulle bruges, når nu jeg alligevel ikke har en egnet dreng til dem. Så heller lade være og så kan de to tøser få lov til at gå her hjemme og hygge rasten af deres forhåbentlig lange liv endnu. :D

Har overvejet at få dem scannet, men da jeg ikke lige viste om det overhovedet kan lade sig gøre og så skal jeg sikkert til københavn med dem for at få fat i en dyrlæge der har forstand på det. Så syntes det var lidt besværligt når jeg alligevel ikke har planer med dem.

Men forhåbentlig finder du også hurtigt en anden og bedre egnet pige til din dejlige dreng. :D
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Kaffeplet
Senior Rottemedlem
Indlæg: 801
Tilmeldt: man feb 28, 2011 1:51 pm
Geografisk sted: København SV

Indlæg af Kaffeplet » søn aug 18, 2013 10:08 pm

Jeg håber virkelig du finder den helt rigtige tøs til ham, han ser rigtig lækker ud og lyder virkelig skøn. For et år siden havde jeg haft den perfekte date men som du nok kan gætte er hun ALT for gammel nu;)

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » man aug 19, 2013 6:55 am

Tak skal I have :)

Kaffeplet: Ja, han er virkelig en fantastisk basse og jeg glæder mig til at føre linjen videre og få 5. generation herhjemme... alle har virkelig arvet det gode :)
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » tirs aug 27, 2013 10:49 pm

MÅ LÅSES!
Inter album et nigrum, varietate

Låst