Skal, skal ikke

Hvor gammel bør en hunrotte være, når hun bruges i avl. Hvor gamle skal unger være, før de tages fra? Hvad er et recessivt gen? Hvad får jeg hvis jeg parrer en Beige Self Dumbo med en Siamese Rex Dumbobærer? Er locus og loci navne på et tamrotte søskende par? Her debatteres alt om opdræt samt genetiske forhold.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Yui
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3533
Tilmeldt: ons feb 11, 2009 12:31 am
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Skal, skal ikke

Indlæg af Yui » tors jun 12, 2014 9:08 pm

Skal skal ikke, ja diskutere lidt med mig selv for tiden. Det handler om mine drenge fra mit kuld B lillefod og spir, skal jeg eller skal jeg lade være med at lade en af dem blive far.

Lillefod er amber berkshire og mulig bære af blue og russian blue. (begge forældre bære farverne.)

Spir er silver berkshire dumbo og er far til 2 dejlige kuld det ene er der ikke nogen problemer i og det andet har vi byld problemer på mors side så ved ikke om den del vil blive ført videre.

På grund af det ene kulds usikkerhed overvejer jeg om en af dem skal have lov at blive far til et kuld nu. De har haft en søster der havde en deform livmoder og et par der har fået headtilt, og lillefod har lige haft en byld på kinden som er så godt som væk kun et sår tilbage, ellers har der ikke været problemer i linjen. Så hvad mener folk skal jeg lade en af dem blive far?
Hilsen Sanne.
Tøserne: Ima, Tatia, Sara, Katrine, Rain, Alma, Jupiter og Mercury.

Besvar