Hvordan spotter man alfaer hos begge køn?

Hvor gammel bør en hunrotte være, når hun bruges i avl. Hvor gamle skal unger være, før de tages fra? Hvad er et recessivt gen? Hvad får jeg hvis jeg parrer en Beige Self Dumbo med en Siamese Rex Dumbobærer? Er locus og loci navne på et tamrotte søskende par? Her debatteres alt om opdræt samt genetiske forhold.

Redaktør: Lylle My

LaLinda
DTF Forum Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør jul 25, 2015 11:01 am
Geografisk sted: Hundested

Hvordan spotter man alfaer hos begge køn?

Indlæg af LaLinda » lør jul 25, 2015 11:14 am

Jeg er supergrøn nybegynder men har været med til at opfostre et kuld der kom ganske uplanlagt. Nu er jeg blevet forelsket i rotter og har fået mig 2 rex-hanner med hood og anlæg for dumbo. Jeg har ekstremt lidt forstand på pels og navne på farver men jeg kan vel blive klogere...
Jeg har dog læst mig til at man skal undgå at parre aggressive alfa-hunner og alfa-hanner. Dette opdages bedst ved at de er meget voldsomme i deres hakkeorden som jeg forstår det men at der også findes gode alfaer.

Nu har jeg 2 hanner der er meget blide og nysgerrige og med godt temperament men de er jo også stadig unger...
Hvad skal jeg være opmærksom på når der er gået et års tid og jeg gerne vil lave et kuld med en af dem?
Hvad ska jeg være opmærksom på mht til hunnen der ska parres?

Jeg ønsker ligesom alle andre rotteelskere at fremavle søde, nemme og kærlige rotter =D>

Ser frem til svar :lol:


Sætning slettet fra indlægget, da den overtrådte reglerne på DTF
Elsk dig selv som du elsker din næste :wink:

FoxyRats
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 178
Tilmeldt: lør aug 03, 2013 4:28 pm
Kontakt:

Re: Hvordan spotter man alfaer hos begge køn?

Indlæg af FoxyRats » lør jul 25, 2015 12:42 pm