Syg og svag rotte

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Pernille
Super Rotte Entusiast
Geografisk sted: København NV

Syg og svag rotte

Indlæg af Pernille » tirs jan 07, 2014 1:40 pm

Hej

Min lille pige Elin er blevet syg. Jeg fandt hende i bunden af buret i forgårs, hvor hun var helt slatten. Jeg har ikke været hjemme et par dage, så hun kan have været skidt længere. Jeg sad med hende hele aftenen og gav hende mad og vand, som hun gerne ville tage imod. I går var vi hos dyrlægen, som ikke kunne sige, hvad der var galt. Hun har fået binyrebakhormon og antibiotika, væske og mad hos dyrlægen.
Hun har mod alt forventning overlevet natten, men hun er stadig helt sløv. Hun kan ikke holde sig selv ren, bevæger sig stort set ikke. Hun virker ikke til at have ondt, hun har ingen synlige skader, men hun har tydeligvis tabt sig. Hun gnasker tænder rigtigt meget, jeg tror det er fordi hun er urolig. Hun spiser gerne lidt banan og drikker mælk (jeg ved godt det ikke er godt for hende, men alt hvad hun vil have, får hun), men det meste af tiden ligger hun bare og er meget, meget syg.

Er der nogen, som har noget som helst forslag til, hvad jeg kan gøre? Jeg har accepteret, at hun formodentlig ikke overlever, men det er virkelig ikke sjovt at se hende have det så skidt og så bare vente.

Hun er i øvrigt ikke engang et år og har ellers aldrig fejlet noget. De andre piger fejler ingenting.
Hilsen Pernille, Helga, Minni, Ghita og Tia.
- Nu med hjemmeside: www.pernillesrotter.weebly.com (under opbygning)

Gæst

Indlæg af Gæst » tirs jan 07, 2014 1:46 pm

Det er svært at sige med sikkerhed. Når hun ikke har besvær med at trække vejret men bare er slatten kan det være rigtigt mange ting der er galt og når selv Dyrelægen er på bar bund.

Tjekkede han for mellemørebetændelse? Det forværrer ikke deres vejrtrækning og det er ikke alle der viser tegn på smerte.

Men hvis hun helt holder op med at spise noget som helst er det måske bedst at lade hende få fred?
Det er aldrig dejligt at få den sætning, men hun lyder ikke som om hun selv kan klare at kæmpe for sin overlevelse.

Pernille
Super Rotte Entusiast

Indlæg af Pernille » tirs jan 07, 2014 1:54 pm

Hvis hun ikke har det væsentligt bedre indenfor max et par dage, så skal hun bestemt have fred. Det her er ikke noget liv for hende. Havde hun været gammel, så havde jeg også ladet hende aflive ved dyrlægen i går. Men hun er bare så ung, at jeg syntes hun skulle have en chance.

Hun sagde ikke, at hun havde tjekket for mellemørebetændelse, men hun virkede meget grundig.

Brugeravatar
Kat
Senior Rottemedlem
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Kat » tirs jan 07, 2014 2:58 pm

Hvis hun gnasker meget tænder er det et tegn på smerte.. Det er det når de er syge.. Det lyder bestemt ikke til at din pige har det godt :( Det er selvfølgelig dit valg, men jeg ville mene det bedste for hende er at få fred! Jeg føler virkelig med dig! Det er aldrig sjovt at se sine elskede rotter på den måde :cry:

Pernille
Super Rotte Entusiast

Indlæg af Pernille » ons jan 08, 2014 4:18 pm

Jeg gav det to døgn med masser af omsorg, pleje og kærlighed, men da der stadig ingen bedring var (måske nærmere tværtimod), har jeg i dag været ved dyrlægen og fået hende aflivet.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det var den rigtige beslutning, men jeg er ked af at jeg ikke ved, hvad der gik galt. Dyrlægen havde fortsat intet bud.

:(

Brugeravatar
Kat
Senior Rottemedlem
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Kat » ons jan 08, 2014 8:31 pm

Trøstekram til dig! :( Det var trist med din pige, men helt klart det rigtige valg at give hende fred... Fik du hende obduceret? Eller fik du ikke tilbudt det? Det kunne jo måske give svar på hvad der er gået galt med hende..

Gæst

Indlæg af Gæst » ons jan 08, 2014 9:09 pm

*Trøstekram*
Det gør ondt, men endnu mere ondt at se dem lide i ens varetægt. Kondolere herfra, vi savner også to totter og føler med dig.

Besvar