Skab og blodigt udflod :(((

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Rotta
DTF Forum Medlem

Skab og blodigt udflod :(((

Indlæg af Rotta » søn dec 15, 2013 6:44 pm

Hej. Jeg er ny her inde, men mangler virkelig hjælp.

Vores Rotta er syg. hun er ca 1½ år gammel og i november blev hun syg med det jeg regner med er skab. Jeg har læst meget om det både her og på andre sider - og da det begyndte at brede sig lidt og Rotta blev asocial og ikke gad at putte og nusse, tog vi hende til dyrlægen. Da vi kom til dyrlægen opdagede vi at hun også blødte fra underlivet og en undersøgelse viste at der var bakterier i blodet.. altså en betændelsestilstand i underlivet.

Hun kom på antibiotika i 14 dage, men det jeg mener er skab ville hun ikke gøre noget ved endnu.

Da der var gået ca 4 uger begyndte hun igen at sove meget og være asocial og begyndte at bløde igen... jeg ringede til dyrlægen og fik ny medicin. Det hjælper

MEN! Det koster 500 kr for at komme til dyrlæge og det var vist anden gang hun havde set en rotte i klinikken... det er dyrt for et besøg hos en der ikke helt ved hvad hun har med ar gøre :(

Kan men give medicin mod skab samtidig med antibiotika?

og findes der en dyrlæge der ved noget om rotter i Horsens Odder Århus området i vil anbefale?

SLBH
DTF Forum Medlem
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af SLBH » søn dec 15, 2013 8:56 pm

Jeg kender ingen omkring Århus, men har en veninde der også var med hende til dyrelæge for skab, og der fik de ikke stronghold men noget andet. Jeg har virkelig en god oplevelse af dem fra Áalborg. Men der er også et stykke at køre :)
Madmor til 11 fantastiske piger ... Filippa, Fiona, Fersken, Hadsund, Rose, Kastanje, Bly Viola, Brede Bertha, Cirkeline, Træstamme og Lille Plet<3

Brugeravatar
Horizon
Rotternes Herre
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Horizon » søn dec 15, 2013 10:09 pm

I Århus er der Østergaards dyrehospital som tidligere er Østergaards dyreklink, der bare er fusioneret med hasselager dyreklink, og nu er blevet til Østergaards dyrehospital. Det ligger i Tranbjerg, og min erfaring med dem ift tamrotter er god. De har blandt andet haft behandlet for forkølelse, og et par år tilbage, kom jeg akut ind med en ung dreng der havde fået halen i klemme, hvor han fik opereret stykket af halen af. De har i år stået for kastrationen af Ratatosk Archibald, som foregik uden problemer. Så jeg bruger dem både til hunden og rotterne.

MariaNT
DTF Forum Medlem
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MariaNT » tors jan 16, 2014 4:36 pm

Måske lidt sent at skrive, men Abild dyreklinik i Brabrand skulle være god til rotter og eksotiske dyr. Har været der med en rotte der havde en infektion og væske i lungerne. Pga. tranport tid foretrækker jeg dog at gå til min lokale dytlæge i Malling. De er knap så erfarne når det kommer til rotter, men dygtige og seriøse. De stod for kontrolbesøget og en senere behandling af samme rotte, der igen havde en infektion i lungerne.

Brugeravatar
Esme
Ikke til stede
Geografisk sted: København

Indlæg af Esme » lør jan 18, 2014 6:29 pm

Jeg vil også KUN anbefale Brabrand Dyreklinik i Århus, som er en af de bedste i landet til rotter. Det koster penge at gå til dyrlægen, og det kan føles pebret, men det er en del af det at have dyr så det må du ikek spare på, menjeg kan godt forstå du helst vil til en der har set en rotte før, for ellers får man ofte bare en (unødvendig) pencilinkur med hjem og et "held og lykke" ;)

Besvar