endnu en byld :(

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Geografisk sted: Bornholm

endnu en byld :(

Indlæg af Dunse » lør apr 26, 2014 12:05 am

Hej Alle.
Er der nogen af jer der har haft problemer med at jeres han totter får bylder nede ved skridtet? i de der afmærknings kirtler der sidder på hver side af tissetøjet.

Min første rotte Dunse fik en kæmpe byld der. Og nu har jeg lige fundet en lille byld, fuldstændig samme sted, på min tot whisky. Jeg lagde mærke til en lille bule, og da jeg meget let mærkede på den, var det som om der kom en "prop" ud. Det komme ud nede ved kirtlens naturlige udgang, så bylden er ikke brudt gennem huden. Jeg besluttede mig så for at trykke på den, og der kom det der svare til 3-4 dråber tykt hvid/grøn pus ud der lugtede MEGET grimt. Efter det kom der lidt frisk blod ud, hvorefter jeg tørrede ham af og lod ham være. han virker på ingen måde påvirket af det. Han fiser rundt og leger og hopper lige nu, som han plejer. Så lige nu ser det ikke så alvorligt ud, må se hvordan det ser ud imorgen.

Undre mig bare over at to af mine totter har haft en byld NØJAGTIG samme sted.

NinaA
Super Rotte Entusiast
Geografisk sted: Århus

Indlæg af NinaA » tors maj 01, 2014 2:38 pm

Jeg har også haft et par drenge med bylder netop der hvor du beskriver det. OG hos en af dem åbnede bylden sig ud i forhuden og ikke igennem huden på maven. Det gør det noget mere besværligt at tømme den og rense, så det er en rigtigt god ide med en antibiotikakur. Især fordi der er risiko for at bylden ikke bliver tømt helt i bund og så bliver der bare ved med at komme nye bylder igen og igen..
Jeg husker det som om at jeg tømte forsigtigt og så skyllede forsigtigt efter med lunt fysiologisk saltvand ind i forhuden så godt jeg kunne. Saltvand er meget skånsomt overfor hud og væv, så det er fint at rense med i sarte områder.

Lollo
2 Stjernet Rottemedlem **

Indlæg af Lollo » lør maj 31, 2014 10:34 am

Min rotte har også haft en byld, det var bare ved øjet, her kunne jeg massere bylden og den fik antibiotika, men det er ret svært i det tilfælde hvor dine har bylder :?
Håber på det bedste for dem!

Besvar