Min anden ældste tot har flere små sår på ryggen. Det er ikke første gang hun har haft det. Hun får dem kun på ryggen eller mellem skulderbladene. Siden hun har haft det længe efter hånden, hvad kan det værre? Hun mister en smule pels omkring sårene.
Det skal lige siges at jeg høre at de piver ovre fra buret og det er typisk fordi de napper hinanden (ik noget voldsomt)
Små sår + mangler pels
Redaktør: Lylle My
- PaprikaDib
- DTF Forum Medlem
Små sår + mangler pels
3 tøser: Blackie - Andy - Zaki
R.I.P: Molly - Kiwi <3
R.I.P: Molly - Kiwi <3
Enig med erfort. Små sår, der fortrinsvis dukker op på skuldre, hals, ansigt eller forkroppen af en rotte er for det meste et udbrud af skab. Det er meget almindeligt, at når der er skab i en rotteflok, så bliver de lidt irritable, og småskændes mere end normalt.
Det er gudskelov meget nemt at fjerne, men kræver lige et besøg hos dyrlægen.
..og husk, at ALLE dine totter skal behandles, selv hvis det kun er den gamle dame, der har sår. Skab smitter nemlig rigtig meget, men ikke alle rotter reagerer lige kraftigt på det. Nogle får masser af sår, mens andre ingen får - og hvis det så kun er rotten med sår, der bliver behandlet, så vil den jo straks blive smittet igen af sine tilsyneladende sunde burkammerater.
Jeg vil næsten vædde på, at der vil blive en velsignet ro inde i buret, hvis du lige får dyrlægen til at give dem allesammen en kur.
Det KAN selvfølgelig også være et lille luseangreb - men lus vil du jo kunne se, hvis du lige reder pigerne igennem med en tættekam. Og skab ER nu den mest sandsynlige årsag, hvis man hele tiden finder små sår på en rottes forkrop.
Det er gudskelov meget nemt at fjerne, men kræver lige et besøg hos dyrlægen.
..og husk, at ALLE dine totter skal behandles, selv hvis det kun er den gamle dame, der har sår. Skab smitter nemlig rigtig meget, men ikke alle rotter reagerer lige kraftigt på det. Nogle får masser af sår, mens andre ingen får - og hvis det så kun er rotten med sår, der bliver behandlet, så vil den jo straks blive smittet igen af sine tilsyneladende sunde burkammerater.
Jeg vil næsten vædde på, at der vil blive en velsignet ro inde i buret, hvis du lige får dyrlægen til at give dem allesammen en kur.
Det KAN selvfølgelig også være et lille luseangreb - men lus vil du jo kunne se, hvis du lige reder pigerne igennem med en tættekam. Og skab ER nu den mest sandsynlige årsag, hvis man hele tiden finder små sår på en rottes forkrop.
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin
- PaprikaDib
- DTF Forum Medlem