Dobbelthage på rotte

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Cille0207
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 107
Tilmeldt: fre jan 06, 2012 2:57 pm

Dobbelthage på rotte

Indlæg af Cille0207 » man nov 18, 2013 6:16 pm

Hej derude!
Da jeg nussede med mine dejlige rotter i eftermiddags så jeg at min dejlige dumbo, havde en kæmpe dobbelthage, altså lidt det som frøer også har under hovedet. Hun er snart 2 år og har aldrig haft andre heldbredsproblemer. Hun virker glad, men er begyndt ikke at være ligeså livlig som de andre. Hun er altid den sidste efterhånden der kommer ud af sin hængekøje for at sige Hej, og når man har hende ude har hun meget nemt ved bare at falde i søven på én.
Nogen der ved hvad hendes "dobbetlhage" kan være?

Tak på forhånd.
Hvil i fred mine bebser...

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » man nov 18, 2013 6:19 pm

Du siger som på frøer? Er det som i en stor bule på halsen? En dobbelthage er løs hud/fedt, hvordan føles den?
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
Cille0207
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 107
Tilmeldt: fre jan 06, 2012 2:57 pm

Indlæg af Cille0207 » man nov 18, 2013 6:27 pm

Ja det er en stor bule under hovedet, vidste bare ikke helt hvad jeg skulle kalde den. Jeg synes den virker sådan hård, men har ikke pillet for meget ved den, da hun tydeligvis ikke synes at det er særlig rart når jeg gør det.
>Maria< skrev:Du siger som på frøer? Er det som i en stor bule på halsen? En dobbelthage er løs hud/fedt, hvordan føles den?
Hvil i fred mine bebser...

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » man nov 18, 2013 6:29 pm

Jeg synes det lyder som en knude eller en byld, så jeg ville kontakte dyrlægen imorgen og få kigget på den. Bliver den for slem, kan den jo lukke for luftvejene, hvis der ikke bliver gjort noget inden.
Inter album et nigrum, varietate

Brugeravatar
Cille0207
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 107
Tilmeldt: fre jan 06, 2012 2:57 pm

Indlæg af Cille0207 » man nov 18, 2013 6:33 pm

Tænker også lidt om det er en byld, men min lille River har haft en byld, og Jeg synes overhoved ikke at den Dumbo har under hovedet ligner den River havde.
>Maria< skrev:Jeg synes det lyder som en knude eller en byld, så jeg ville kontakte dyrlægen imorgen og få kigget på den. Bliver den for slem, kan den jo lukke for luftvejene, hvis der ikke bliver gjort noget inden.
Hvil i fred mine bebser...

Brugeravatar
>Maria<
Rotteforum afhængig
Indlæg: 4181
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 12:10 am
Geografisk sted: Odsherred
Kontakt:

Indlæg af >Maria< » man nov 18, 2013 8:28 pm

Bylder kan være forskellige, men jeg tror nu mest på en knude.
Inter album et nigrum, varietate

Besvar