stor talgknop?

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Geografisk sted: Bornholm

stor talgknop?

Indlæg af Dunse » fre mar 14, 2014 6:58 pm

Hej alle.
Jeg har lige opdaget en knude på min ene tot, der viste sig at være hvad jeg går ud fra er en stoppet talgknop eller noget i den retning. Den sidder over hans forben og er på størrelse med en stor ært. Jeg fik trykket en god sjat hvidt talg ud af den, ingen pus eller betændelse.

Nogen af jer der har erfaring med det? er der noget jeg skal være opmærksom på? hvis den bliver ved med at "fylde sig op", skal jeg så få den fjernet?

erfort
Rotteforum afhængig
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » fre mar 21, 2014 12:08 pm

Hej Dunse.

Nu er det noget tid siden du oprettede dette indlæg, men hvordan går det med din basse?

Vi har haft en dreng der fik en talgknude som desværre ikke gik væk af sig selv, og måtte opereres væk, men jeg har hørt at de kan gå væk hos nogle.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Dunse
3 Stjernet Rottemedlem ***
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Dunse » ons mar 26, 2014 11:14 pm

Hej Erfort :)
Jeg måtte tømme den et par gange, hvor der kom hvidt talg ud og til sidst gik der en anelse betændelse i hvor han var lidt sløv en dags tid. Men jeg vaskede området og holdt det rent og nu har han bare en lille bitte bar plet der hvor knuden/knoppen var :) Jeg tjekker dog hver dag for at være sikker på det ikke kommer igen :)

erfort
Rotteforum afhængig
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af erfort » tors mar 27, 2014 12:15 am

Det er godt at høre at der er styr på sagerne, og især at det ikke gik så galt som for vores dreng.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Besvar