Jeg har fået mig 3 små lækre rotterbebser i en dyrehandel(for tre uger siden), og to af dem har det rigtigt fin!
men det forholder sig sådan at den ene er meget tynd, og har været det lige fra start. Vi har prøvet at fede hende op med diverse lækkerier, og hun tog også hurtigt på! Uheldigvis tabte hun alt vægten en uger senere da hun fik 8 unger.....
Så hun er altså hammer tynd, og vi har prøvet at fede hende op med: frugt, grønt, æg, kylling, babymos, ris, katte vådfoder (både med fisk og med vildt) og fisk. Desværre er det ikke som om hun er så interesseret i at spise noget af det..
Er der ikke nogen af jer dejlige mennesker der har en knald god ide der kan redde min dejlige rottepige??
Vil ikke spise?!
Redaktør: Lylle My
-
- Rotteforum afhængig
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Æg, nødder, kerner, banan, grønkål, broccoli, Hill's A/D vådfoder (fåes hos dyrlægen), havregrød, er nogle ting der er godt at give.
Men virker hun sløv? Puffer hun pels eller har hun nogle mislyde? For vægttab kan jo være et tegn på sygdom?
Og hvor gamle er ungerne?
Men virker hun sløv? Puffer hun pels eller har hun nogle mislyde? For vægttab kan jo være et tegn på sygdom?
Og hvor gamle er ungerne?
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3
-
- Rotteforum afhængig
- Kontakt:
Hvis hun er frisk og rask, så tror jeg bare du skal fortsætte med at tilbyde hende massere lækre og sunde snaks.
Det kan godt tage hårdt på en rottemor at skulle die de små, så det er en god ide at give ting med ekstra næring.
Hvis ikke hun fejler noget, så burde hun meget gerne spise.
Virker hun som om hun har ro nok til at die ungerne, hvile, og spise? Eller stresser hun rundt og vil ud af buret?
Det kan godt tage hårdt på en rottemor at skulle die de små, så det er en god ide at give ting med ekstra næring.
Hvis ikke hun fejler noget, så burde hun meget gerne spise.
Virker hun som om hun har ro nok til at die ungerne, hvile, og spise? Eller stresser hun rundt og vil ud af buret?
Mvh. Puk
Tusind tak for du gider at hjælpe! Er total rottenybegynder!
Altså hun sover og dier ungerne, men hun vil også meget gerne ud af buret. Hun spiser skam også små mængder mad, og vi tilbyder hendes små snacks næsten hver dag
Og altså vi har hende i et bur for sig selv. Men hun er jo en meget ung rottemor, vi tror ikke hun er mere en 8 uger gammel?
Altså hun sover og dier ungerne, men hun vil også meget gerne ud af buret. Hun spiser skam også små mængder mad, og vi tilbyder hendes små snacks næsten hver dag
Og altså vi har hende i et bur for sig selv. Men hun er jo en meget ung rottemor, vi tror ikke hun er mere en 8 uger gammel?
-
- Rotteforum afhængig
- Kontakt:
Det er så lidt, håber bare du kan bruge noget af det. De skal jo helst have det godt de små pus.
Øv, hvor uheldigt at hun er blevet gravid så ung, det kan godt være med til at belaste hende ekstra at hun ikke er ældre.
Det er super at i har taget hende og ungerne fra de andre hunner, så får hun lidt mere ro til de små.
Jeg gav moderen til mit kuld altromin fortified (grundfoder til diegivende hunner) og en lille skål med havregrød, A/D vådfoder, grønkål, æg ol hver dag, så hun kunne få lidt ekstra at stå imod med.
Øv, hvor uheldigt at hun er blevet gravid så ung, det kan godt være med til at belaste hende ekstra at hun ikke er ældre.
Det er super at i har taget hende og ungerne fra de andre hunner, så får hun lidt mere ro til de små.
Jeg gav moderen til mit kuld altromin fortified (grundfoder til diegivende hunner) og en lille skål med havregrød, A/D vådfoder, grønkål, æg ol hver dag, så hun kunne få lidt ekstra at stå imod med.
Mvh. Puk