Tæge!

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Boesen
Super Rotte Entusiast
Geografisk sted: Glostrup

Tæge!

Indlæg af Boesen » tirs jul 22, 2014 7:35 pm

Hej alle sammen,

Jeg har mine drenge med på sommerferie, og den ene af dem har været ude og rende lidt i græsset, og jeg har nu fundet en (mikroskopisk) tæge/flåt på ham.

Den sidder imellem næsen og det ene øje, og han vil absolut IKKE sidde stille, så jeg kan ikke selv fjerne den. :?
Min plan er, selvfølgelig, at få ham til dyrlægen, så de kan hjælpe mig med at fjerne den, men er der noget som helst, jeg selv kan gøre indtil da? Hvad er jeres erfaringer med sådan nogle bæster?

Derudover vil jeg ønske jer alle sammen en dejlig sommer! Jeg håber, I nyder det hér fantastiske sommervejr lige som mig! :-)
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

erfort
Rotteforum afhængig
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Tæge!

Indlæg af erfort » ons jul 23, 2014 11:00 am

Jeg har aldrig oplevet at en af mine rotter fik en tæge, og heller aldrig hørt om det før, så jeg har ikke rigtig nogle gode idéer.
Jeg ville frygte borelia, og sandsynligvis få en solid snak med en dyrlæge, og muligvis også få dyrlægen til at fjerne tægen. Problemet er bare at en tæge jo vokser imens den sidder der, så sandsynligheden for at rotten selv vil kradse den af er nok ret stor, det kan jo klø, eller genere udsynet.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Boesen
Super Rotte Entusiast
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af Boesen » ons jul 23, 2014 2:21 pm

Jeg har fået den fjernet nu, så alt er fred og idyl igen :-)
♂ - Totte, Thauri & Tjalfe
R.I.P. - Tornado <3 Tim <3

Besvar