Hjælp jeg har mider!!

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Crolle
DTF Forum Medlem
Geografisk sted: Ringsted

Hjælp jeg har mider!!

Indlæg af Crolle » lør aug 02, 2014 3:23 pm

Halløj allesammen :)
Jeg har for nogle måneder siden fået konstateret mider på mine totter af dyrlægen.

Jeg fik stronghold til dem alle, men det hjalp desværre ikke.
Nu har jeg givet dem 3 gange, og det virker til at virke de første 7-10 dage, og så går det ellers bare amok igen.

Jeg får det doseret af dyrlægen efter hver enkelts vægt på dagen, så det er ikke fordi de får for lidt, og jeg rengør burene gang på gang.

Jeg har hørt om forskellige midler som evt skulle kunne bruges, men jeg er ikke helt tryg ved at prøve før jeg har spurgt nogen med mere erfaring med mider end jeg har.

Jeg har hørt om noget der hedder biospotix og exner petguard (begge sprays) er der nogen af jer der ved om det kunne virke, eller har en anden løsning jeg kan bruge nu hvor stronghold ikke virker??
Den heldige ejer af rotter der er og har været: Charles, Emil, Bailey, Cosmo, Tonic, Speedy, Gizmo, Karto, Balto, Haku, Tulle, Luna, Gaia, Fey, Zeus, Rex, Ayla, Ea, Mira, Bella, Charlie, Buller, Ricco, Blue, Crystal, Ruby, Panda og Banditten.

Mit navn er Carina og min skræv er åbent for alle

Kaffeplet
Senior Rottemedlem
Geografisk sted: København SV

Indlæg af Kaffeplet » man aug 04, 2014 2:44 pm

Jeg har behandlet skabsmider med Ivomec - det kan fås hos dyrlægen og koster ikke alverden og når du nu har været inde med det en gang er der en god chance for at du kan få det hos din dyrlæge uden at behøve at have rotterne med inde til en konsultation - du kan i hvert fald prøve og høre ad :)

Besvar