Skjule ronaxan

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
AlberteS
DTF Forum Medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs okt 28, 2014 12:52 pm

Skjule ronaxan

Indlæg af AlberteS » man nov 24, 2014 9:46 pm

Hej alle :)
Er der nogen der har forslag til hvad man kan "gemme" en kvart ronaxan pille i?

Brugeravatar
Kat
Senior Rottemedlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: man nov 08, 2004 8:38 pm
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Må-få-liste

Indlæg af Kat » man nov 24, 2014 10:16 pm

Find ud af hvad dine rotter er helt vilde med! Og så knus pillen og bland med en lille smule af det.. Her hjemme er rejeost, hindbærmarmelade og vaniljeis et hit :D pøj pøj med det

Brugeravatar
Lord Crimson
Rotternes Herre
Indlæg: 1001
Tilmeldt: søn feb 13, 2011 10:14 pm
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Re: Må-få-liste

Indlæg af Lord Crimson » tirs nov 25, 2014 12:42 am

Leverpostej eller havregrød (evt med rosiner)..

Alenya
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3078
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 11:33 pm
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Skjule ronaxan

Indlæg af Alenya » tirs nov 25, 2014 11:42 am

Har flyttet dit emne så det bliver set og ligger det rigtige sted

Den nemmeste måde at give Ronaxan på, er at knuse pillen imellem 2 skeer så det bliver til pulver og derefter blande det i noget lækkert de syntes om - dog aldrig mælkeprodukter, da det skulle påvirke virkningen af produktet :)

Er du sikker på at rotten skal have en kvart pille ? Man siger normalt at man deler en pille i 8 og giver 1/8 del om dagen, ellers skulle de få for meget ? :)
¤Camilla¤
Billede

Kaffeplet
Senior Rottemedlem
Indlæg: 801
Tilmeldt: man feb 28, 2011 1:51 pm
Geografisk sted: København SV

Re: Skjule ronaxan

Indlæg af Kaffeplet » tirs nov 25, 2014 3:42 pm

Jeg har også givet ronaxan i doser af kvarte piller, men måske kan det skyldes at pillerne fås med forskellige "koncentrationer" af det virksomme stof? Det er Erik jeg har haft fået det af og han plejer da i hvert fald at have styr på det :) Jeg har haft held med blande de knuste piller i lidt leverpostej :)

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skjule ronaxan

Indlæg af Lylle My » tirs nov 25, 2014 7:57 pm

Jeg har godtnok også altid fået at vide, at dosis er 1/4 ronaxanpille om dagen - så måske har Kaffeplet ret i dét med, at det virksomme stof kan findes i forskellig koncentration? :)

Herhjemme plejer en lille klat leverpostej at være perfekt til at blande den pulveriserede pille i. Det camouflerer smagen rigtig godt, og jeg har endnu aldrig haft en rotte, der ikke kunne li' leverpostej. Man skal bare lige sørge for, at klatten er så tilpas lille, at rotten spiser rub og stub med det samme... og derefter er man selvfølgelig lige nødt til at give ALLE totterne en klump leverpostej (uden ronaxan, selvfølgelig)... Ellers bliver de jo frygtelig misundelige. :lol:

En gang imellem har jeg haft en rotte der var så syg, at den slet ingen appetit havde, og ikke engang orkede at spise leverpostej. Så plejer jeg at knuse den kvarte pille på en underkop, og derefter bruge en éngangssprøjte til at måle 3 ml vand op, dryppe det ned på den knuste pille, og derefter suge blandingen op i sprøjten igen. Så sprøjter jeg blandingen direkte ind i munden af rotten. Dén metode bruger jeg bare kun som en sidste udvej - for jeg har aldrig mødt en rotte, der ligefrem kunne LI' at blive holdt fast og få medicin sprøjtet ind i munden. :|
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar