de bider!

Er din tamrotte begyndt at nyse? Kommer der mislyde når den trækker vejret? Har den pludselig fået en knude? Desværre hænder det, at vores små venner bliver syge, og så er der hjælp at hente her...

Redaktør: Lylle My

Besvar
Gæst

de bider!

Indlæg af Gæst » søn aug 03, 2003 8:30 pm

ok, vidste ikke lige hvilken kategori jeg skulle ligge dette .. Men her blev det (sig endelig til, hvis du har et godt bud på, hvor den hørte bedre hjemme!)


Jeg har haft rotter nogen år, og det er en hel del ... Tror det er noget med 16 jeg har på nuværende tidspunkt.
De har ALDRIG bidt .. Kun en gammel én for lang tid siden, da han blev lidt sur på mig, men ellers har ikke én eneste bidt mig, eller andre, a alvorlige årsager (kun 'er-du-mad?' bid)
Bortset fra én enkelt hun jeg fik, der åbenbart altid blev meget agrassiv når hun får unger ..


Men altså ... Jeg er nu flyttet fra bøhlandet i villa på 1 sal, til byen hos min kæreste, i en kælder.
Jeg tog kun 5 a dem med, og det var dem jeg syns bedst om, bla. fordi de osse var mest tamme, og rolige ..
Det er nu en uge siden de kom herind, og har været meget rolige indtil nu, og ser ud som om de har tilpasset sig ..

MEN .. 2 a dem bider ligepludslig!
a en eller anden grund, jeg ikke ved hvorfor! .. Den ene er en stor han, der dog sidder for sig selv, fordi han har kastet rundt med én a de 2 små han unger, han før boede sammen med .. Den anden er en hun, der bor sammen med en anden hun.. Hende der ikke bider, er overdrevet tam, og hende der bider er normalt ligeså rolig som hende.

Men de sidder begge 2, og ser ud som træmmeruskere, og kigger skummelt ud, og holder øje med én .. Stikker man en finger hen til snuden imellem træmmerne .. så !HAPS" bider de efter éns fingre ..

Hunnen har en overgang osse bidt lidt efter de rotter, der tilfældigvis skulle gå på deres bur ..
Men aldrig mig?

Brugeravatar
Heidi
2 Stjernet Rottemedlem **
Indlæg: 132
Tilmeldt: man aug 04, 2003 3:11 pm
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Indlæg af Heidi » man aug 04, 2003 3:43 pm

Det er ikke unormalt å se adferdsendringer hos rottene når du endrer deres omgivelser, så det kan meget godt ha noe med flytningen å gjøre. Er de kommet i mindre bur enn de hadde tidligere, eller har du de samme bure til dem som tidligere? Hommer de like mye ut og løpe som tidligere? Den han der sitter alene, måske føler han seg litt bange fordi det nu er en hel masse nye ting, og i tillegg har han ingen han kan føle seg som herre over? At han tidligere hadde noen små venner han kunne dominere, men nu sitter der og er ensom. Så skal man til å finne noen andre man kan dominere! At de napper når du stikker finge inn mellom tremmerne er heller ikke uvanlig, spesielt hvis du har den "uvanen" at der noen gange kommer godbiter den vei. En enslig finger inn mellom tremmene blir ikke oppfattet likedan som en hel hånd inn gjennom lågen.

Gæst

..

Indlæg af Gæst » man aug 04, 2003 5:43 pm

Hvis det er pga. flytningen, kan jeg så godt med go tro håbe på at de holder op med at bide, før eller siden?

Deres bure er ca. ligeså store som dem de var i før, og før flytningen havde nogen a dem, osse været i nogen forskellige bure, uden rigtig at virke påvirket a det.

Jeg følte jeg var nød til at flytte de små unger i et bur for sig selv, da det var ret voldsomt, som den store han kastede rundt med den ene a dem .. Og ikke mindst, ikke rart at høre på alt det piveri hele tiden!

Jeg plejer normalt ikke at fodre særlig ofte, imellem træmmerne, og de har osse før bidt mig blidt, med et 'er-du-mad' bid, der ikke gør ondt, men bare virker som en smagsprøve ... Nu bider de på den måde, at de bider så snart jeg er tæt nok, og det er meget pludseligt, og meget voldsomt ..

Chirie
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3590
Tilmeldt: lør jul 05, 2003 3:30 pm
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Chirie » ons okt 01, 2003 3:17 pm

Blackfox: Hvordan går det med temperamentet hos dine rotter.. er de faldet til ro efter flytningen?
Heidi

Besvar