Jeg måtte i mandags sige farvel til to af mine drenge, der begge døde af vejrtrækningsproblemer.. De blev begge to utroligt snottede og deres små næser var totalt stoppet og de kunne derfor kun trække vejret i gennem munden.. Trods en masse kamillete og medicin gik det kun hurtigt ned af bakke.. I starten kom de fint rundt i buret, og hentede godbidder osv, men som timerne gik kunne de knap nok lugte sig frem til maden.. Jeg prøvede at holde en godbid lige foran dem, men det var først da jeg næsten stak den i munden at de kunne lugte den.. og så tog de den også ivrigt, men da de ikke kunne trække vejret i gennem næsen, kunne de ikke spise den for hver gang de spiste et eller andet var de ved at blive kvalt og måtte bruge lang tid på at hive efter vejret.. Det resulterede i, at de begge tabte sig lynhurtigt og da de tog herfra var de blevet meget tynde.. De havde heller ikke luft til at komme rundt længere og måtte tage pauser rundt omkring og hive efter vejret, eller helt ligge stille.. Jeg prøvede at holde vandflasken med kamillete for dem så de fik drukket noget af det, men lige lidt hjalp det, så i mandags tog jeg den svære beslutning, som ikke var så svær endda.. Det var tydeligt at de led, og at det var det eneste rigtige at gøre..
Derfor måtte hjælpe disse 2 skønheder over Bifrost:
GR Saw 3D
13/12-2011 - 16/9-2013
Saw var den absolutte bundrotte, men fandt sig godt tilpas med dette.. Han blev aldrig ret stor, men han var altid dejlig mild, og selvom han kom sidst til det hele vidste han at der nok skulle være nok til ham også.. Han brokkede sig heller ikke over hvis de andre stjal mad fra ham for han hentede det bare igen når de andre var færdig med at spise.. De endte dine sidste mange måneder som en rigtig kælepotte, og nød at blive nusset bag ørene..
TRR Schweddy Balls
30/9-2011 - 16/9-2013
Ja det var jo slet ikke meningen at jeg skulle have dig, men da det viste sig at din bror ikke var en pige, skulle du også hjem til mig at bo. Balls var Alpha i buret i hans første tid, men en dårlig Alpha, og jagtede de andre rundt i buret.. Det var først da chapter one blev stor nok til at kunne udfordre ham posten at han fra gav den, og det var kun efter voldsomme kampe.. Men efter han indfandt sig som beta rotte blev han mild som et lam, som med et trylleslag.. Han blev den dejligste rotte man kunne tænke sig, og pga vores svære start fik han en særlig plads i mit hjerte.. Ball havde aldrig en sygedag i sit liv før til sidst, og var altid glad.. Han kunne godt finde på, når han tiggede godbidder at sidde og lange sine små arme ud i gennem tremmerne for at se om han kunne nå de godbidder der lå på bordet ved siden af.. Det var ikke til at stå for, så han fik naturligvis en.. Farvel min dreng, må din bror ikke savne dig for meget.. Din bror som tog sig af dig, og varmede dig lige til det sidste.. Lige nu finder han trøst hos One som tager sig godt af ham..
Jeg håber ikke at miste flere rotter lige nu, det gør sgu for ondt.. Dog er en af de andre også blevet ramt af det samme, men jeg håber at jeg har fanget det i tide..
Nyd denne video jeg har lavet til minde om disse 2 dejlige drenge:
https://www.youtube.com/watch?v=l4zG7GErdG8
Farvel til to drenge
Redaktør: Lylle My
- Lord Crimson
- Rotternes Herre
- Geografisk sted: Odense C
- Kontakt: