Pelle & Minchen 22.07.12 - 02.12.14

Har du mistet din kære tamrotte. Få afløb for dine følelser og skriv dét, som du syntes skal stå på gravstenen - som et evigt minde!

Redaktør: Lylle My

Besvar
MariaNT
DTF Forum Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: fre okt 19, 2012 1:38 am
Geografisk sted: Århus

Pelle & Minchen 22.07.12 - 02.12.14

Indlæg af MariaNT » tors dec 04, 2014 12:44 am

Mine sidste 2 små dejlige rotter, jeg kommer til at savne jer og jeres søskende så forfærdelig meget.
Det var ikke planlagt at jeg skulle have rotter, men jeg forelskede mig så hovedkulds i jer alle.

Pelle, min smukke lille fyr. Du er svær at beskrive, for du var en kompleks lille rotte. Da du blev sent kønsmoden og pludselig overaskede alle med et par "klokker" blev du kastreret. Du foretrak dine søstres selvskab fremfor mit, men aldrig var du fjendtlig mod mig, og modtog gladelig godbidder fra min hånd. Kæles ved og løftes ville du bestemt ikke, men bare det at se på dig gav mig så ufatteligt megen glæde. Jeg kunne aldrig få nok af at se på mens du nussede om pigerne, så ufattelig blid og kærlig havde jeg aldrig troet en lille rotte kunne være. Jeg var overbevidst om at du var noget helt specielt, og da jeres søster Minchen mistede sin burkammerat Willow, var du helt fantastisk. Pigerne var ikke helt så nemme at overvinde, men du kravlede direkte ned i hendes transportkasse og puttede dig ved hende.

Minchen, lille-musen. Jeg havde dig kun i kort tid, men du vandt alligevel en plads i mit hjerte med dit sjove lille væsen. Du var temmelig lille, kvik og nysgerrig, men samtidig en håndsky pige. Mange gange måtte jeg sige av når du nappede mig i fingrende, men når jeg så dig sammen med de andre smeltede mit hjerte. Jeg ved Sif og Freja var lidt hårde ved dig da du flyttede ind og du måtte acceptere pladsen nederst i flokkens hierarki. Jeg så dog også de gode stunder, når i tog eftermiddagslur tæt puttet ind til hinanden. Den dag Freja's lunger næsten ikke kunne mere var det dig der lå ved hende og gav tryghed. Pelle ville aldrig kunne være enerotte, og du gav mig 2 hele måneder ekstra, og jeg er så glad for at have adopteret dig ind i den lille flok.

Da Pelle første gang også blev syg sank mit hjerte helt ned i maven på mig. Kampen for at holde mycoplasma nede var en evig kamp, som jeg ikke fortryder. Da Minchen desværre som sine søstre også fik en knude, så vidste jeg godt at det næste gang var tid til at sige farvel. Selvom jeg ved det var det rigtige valg for jer fælder jeg mange tårer, for man elsker sine rotter. At kunne begrave jer ved siden af Sif og Freja er en lille trøst. Så er i idet mindste sammen igen og i vil aldrig blive skilt ad. Jeg håber at i kan finde Willow på den anden side af regnbuen. Jeg elsker jer så højt.
Vedhæftede filer
20140813_125121_Android (2).jpg
Mit ynglings billede. Sif øverst, Fraja's bagdel, Pelle i centrum og lille Minchen i bunden :)
(140.47 KiB) Downloadet 1137 gange

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pelle & Minchen 22.07.12 - 02.12.14

Indlæg af Lylle My » tors dec 04, 2014 1:48 am

:cry: Åh nej, nu sidder jeg hér med tårer i øjnene. Hvor er det et smukt eftermæle, du giver dem. Og så pragtfuldt et billede af en dynge totalt afslappede pelsklumper. Man bliver helt misundelig på dem.
Må i hvile i fred, små totter. Der kan ikke herske nogen tvivl om, at i har gjort en STOR forskel i jeres madmors liv. Billede Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar