LUX Ivan Milat, f. 29./12-2013, d. 24./9.-2015

Har du mistet din kære tamrotte. Få afløb for dine følelser og skriv dét, som du syntes skal stå på gravstenen - som et evigt minde!

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

LUX Ivan Milat, f. 29./12-2013, d. 24./9.-2015

Indlæg af Lylle My » fre sep 25, 2015 11:53 am

Så blev det min gamle Ivan Milats tur til at rejse over regnbuebroen. :(

Igennem den sidste måneds tid har jeg set, at han begyndte at falde lidt af på den, og at han blev mere og mere kræsen med, hvilke godbidder han LIGE havde lyst til at spise, når han blev tilbudt én... så jeg var ikke HELT uforberedt. For et par uger siden begyndte han at grynte, så når han nu alligevel skulle til dyrlægen, tog jeg chancen og købte tre små babyrotter i plantorama - så kunne hele flokken blive checket, og ungerne kunne blive behandlet for dén lungebetændelse og de mider, de selvfølgelig slæbte med til buret. Alle rotterne blev sat på en baytril/ronaxanbehandling, og ungerne blev lynhurtigt friske - men Ivan Milat havde det ingen effekt på. Han blev stille og roligt svagere, og gryntede og snottede mere og mere - men spiste stadig nogenlunde, og kunne også hygge sig og lege med ungerne. Da behandlingen var afsluttet, holdt jeg øje med ham dag for dag for at se, hvornår han nåede dét punkt, hvor besværet ved livet oversteg dén nydelse, han stadig havde. Mens jeg ventede, fortsatte jeg antibiotikabehandlingen for ham i dét håb, at det i det mindste kunne mildne besværet lidt for ham... og jeg var ikke et sekund i tvivl, da beslutningen endelig skulle træffes.

Onsdag aften gik han ind i "legeburet" for at få lidt ro til at sove for de energiske unger, og han så ret træt ud - men han spiste og drak stadig fint. Kort efter trippede hans gamle kuldbrødre, Peter Lundin og Manuel Blanco Romasante, ind til ham og lagde sig tæt sammen med ham i kurven... og når de små unger kom susende ind for at lege med dem, jagede den gamle alfa dem venligt, men bestemt, ud igen. Så vidste jeg, at slutningen var nær, og de tre gamle drenge fik lov at sove sammen i legeburet natten over... i fred for de små vildbasser.
I går tog jeg så alle tre til dyrlægen - Ivan Milat for at blive aflivet, og hans elskede brødre som trøst og selskab på hans sidste rejse. De veg ikke fra hans side, og da dyrlægen havde givet ham sprøjten, blev han lagt ned i transportskassen til dem, så de alle tre kunne putte tæt, mens han stille og fredeligt gled ind i døden. Kort efter kravlede Manuel ind under tæppet, og Peter Lundin gik stille væk fra deres livløse ven. Da dyrlægen så deres opførsel, lyttede han efter Ivans hjerteslag, og kunne fortælle mig at de to brødre havde fuldstændig ret - det VAR overstået.
Jeg tog Ivan Milat med hjem i en ekstra lille transportskurv, og lige nu ligger han på "lit de parade" inde i min stue, så jeg kan vænne mig til tanken om, at han er væk. Klokken fire i eftermiddag vil der være gået et døgn fra han døde, og så skal han begraves i et blomsterbed ude i min lille have, hvor han vil have selskab af alle de andre elskede basser, jeg har måttet sige farvel til igennem årene.

Hvil i fred, dejlige gamle Ivan Milat. Du var en skøn dreng, og jeg vil aldrig glemme dit stille og kærlige væsen. Billede

Billede
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

meldielto
DTF Forum Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: tirs feb 25, 2014 6:51 pm
Geografisk sted: Danmark

Re: LUX Ivan Milat, f. 29./12-2013, d. 24./9.-2015

Indlæg af meldielto » fre sep 25, 2015 12:57 pm

Åh nej hvor trist :cry:

Hvil i fred smukke Ivan Milat :(
Den bedste lyd i verdenen er gnasken af tænder

http://eifosrotter.weebly.com/

erfort
Rotteforum afhængig
Indlæg: 3756
Tilmeldt: søn jan 23, 2011 7:38 pm
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: LUX Ivan Milat, f. 29./12-2013, d. 24./9.-2015

Indlæg af erfort » lør sep 26, 2015 12:01 pm

Hvil i fred, aller smukkeste og sødeste seriemorder. <3

Det lyder som om han fik en smuk og værdig bortgang.
Mvh. Puk
Som synes hun er heldig, fordi hun deler hjem med: Cloak, Panda, Gandalf & Dobby <3

Erling
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors maj 09, 2013 7:56 pm
Geografisk sted: Esbjerg, VestJylland

Re: LUX Ivan Milat, f. 29./12-2013, d. 24./9.-2015

Indlæg af Erling » søn sep 27, 2015 9:12 am

Et stille trøstekram til dig.

Hvilken flot fyr han var. Og hvor flot en afsked. Ville godt nok ønske det kunne være så stille og "flot" for alle, når de/vi skal af sted herfra... Har desværre ikke haft nogen der har haft det så "let" på deres sidste dag. Så selvom det altid er hårdt at skulle tage afsked med dem, så "misunder" jeg dig dog lidt - Men glæder mig også lidt på hans vegne, for det må have givet enorm styrke at være sammen med sine brødre helt til det sidste. De brødre fortjener en ekstra godbid for deres flotte sind.

Erling.

Besvar