Hanrotte gives væk

Har du unger eller voksne rotter til salg? Salgsannoncer postes her, og vedlæg gerne nogen billeder :-)

Redaktør: Lylle My

Låst
Brugeravatar
Blackbird
DTF Forum Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: lør apr 20, 2013 4:48 pm
Geografisk sted: Arnum, Gram

Hanrotte gives væk

Indlæg af Blackbird » søn dec 07, 2014 3:48 pm

6510 Arnum/Gram
Jeg giver min dreng Sihvert væk, da han er blevet alene i går, og det synes jeg er synd. Jeg har taget beslutning om ikke at have rotter mere, da jeg ikke har tid til dem :(
Sihvert er ca. 1,5 år gammel, så jeg tænker han måske skulle gives til én der skal til at starte en drengegruppe op?
Han trænger måske til lidt tilvænning til hænder igen, da jeg har forsømt det efter jeg er blevet mor og ikke har den samme tid mere. Men han er en rigtig sød dreng der er meget nysgerrig og elsker godbidder :)
Han er som sagt gratis, men hans bur, ca. 10-15 kg foder og diverse ting kan følge med for 300 kr.
Han gives IKKE til foder, og jeg forbeholder mig retten til at sige nej, hvis jeg ikke føler det er det rette sted for ham.
Flere billeder kan sendes, bare spørg :)

Billede
Blackbird :)

karolinekiel
DTF Forum Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: søn feb 22, 2015 11:59 pm

Re: Hanrotte gives væk

Indlæg af karolinekiel » man feb 23, 2015 12:40 am

Hej. Jeg har tænkt på at få en rotte mere og også et nyt bur. Det lyder fantastisk med dette for 300 kr. Men jeg går meget op i buret, at det er stort og der er plads til legetøj og andet. Jeg har tænkt på at skille mine to hanner ad og lade den ene blive alene i noget tid da den er agressiv. Når han bliver god igen tager jeg det til den tid hvad jeg gør med ham. Så Ivan, som er meget meget sød og rolig vil blive flyttet sammen med din. Ved du noget om hvordan det er i forhold til at sætte to voksne rotter sammen og de ikke har mødt hinanden før? Har hørt at de kan reagere forskelligt på det. (Ivan er ca 1 år)? Hvis de skulle sættes sammen ville det nok være trygt for os begge at vi begge er tilstede når de sættes sammen.
Dette er mit forslag. Men lad os snakke om det før du tager en beslutning.
Vil også meget gerne se flere billeder af bur og rotte. Hvilket strøelse bruger du til ham?
Mvh. Karoline :-) Med Ivan og Boris ;2)
Ejer to dejlige tyksakker, Ivan og Boris

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hanrotte gives væk

Indlæg af Lylle My » man feb 23, 2015 1:19 am

Jeg tillader mig lige at svare dig hér, både fordi Blackbirds annonce er 1½ md gammel, så hun HAR muligvis fundet et nyt hjem til sin dreng - men også, fordi det ikke vil være så godt, hvis du anskaffer dig en ny voksen rottedreng - så vil du nemlig pludselig have TRE rotter der slås, i stedet for to. Det kræver nemlig meget lang tid og en masse tålmodigt arbejde, hvis man skal forsøge at sammenføre to voksne hanrotter - og meget tit kan det slet ikke lade sig gøre.
Hvis man bare sætter dem i samme bur, vil der blive alvorlige slagsmål, der let kan medføre den svageste rottes død.
Hvis man vil have nye burkammerater til en voksen hanrotte, bør man i stedet anskaffe sig en eller to unger på 5 - 7 uger. Så vil den voksne rotte passe dem, elske dem og opdrage dem, fordi han ikke ser dem som en trussel. :)

Jeg kan forstå at du har nogle store problemer med dine drenge, så jeg vil anbefale dig at lave en tråd inde i kategorien "Pasning og pleje". Hvis du forklarer alt om, hvordan det er gået så galt som det er, så er der MÅSKE en mulighed for, at vi sammen kan finde ud af, hvad der kan gøres for at hjælpe dine bassedrenge. :)
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

karolinekiel
DTF Forum Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: søn feb 22, 2015 11:59 pm

Re: Hanrotte gives væk

Indlæg af karolinekiel » man feb 23, 2015 6:02 pm

Tusinde tak fordi du siger det! Har også været i tvivl om hvor vidt det var en god idé. Men nu ved jeg så helt sikkert at det er en rigtig dårlig idé. Tak for det :-)
Ejer to dejlige tyksakker, Ivan og Boris

Låst