Må-få-liste
Redaktør: Lylle My
- amaliebaad
- Rotternes Herre
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
- >Maria<
- Rotteforum afhængig
- Geografisk sted: Odsherred
- Kontakt:
Tun indeholder meget tungmetal - og ikke fordi de er på dåse, men fordi det er en fisk der er meget højt i fødekæden og derved spiser mange fisk med mindre tungmetal i. Det er hvad jeg har ladet mig fortælle.Ammit skrev:Er tun ikke en af de fisk, der har allermest tungmetaller i sig? Eller er det bare, fordi det er på dåse normalt? Almindelig frisk tun må man vel godt give dem - eller? Bliver også lige i tvivl, da jeg sjældent spiser tun, og aldrig har givet mine totter det selv.
Makrel skulle vist også være en med en del tungmetal i, men ikke så slemt som tun.
Men det har ingen betydning, medmindre man ofte spiser tun.
Inter album et nigrum, varietate
- amaliebaad
- Rotternes Herre
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
Så man må gerne give sine rotter tun, så længe det ikke er for tit?>Maria< skrev: Tun indeholder meget tungmetal - og ikke fordi de er på dåse, men fordi det er en fisk der er meget højt i fødekæden og derved spiser mange fisk med mindre tungmetal i. Det er hvad jeg har ladet mig fortælle.
Makrel skulle vist også være en med en del tungmetal i, men ikke så slemt som tun.
Har kun givet dem tun én gang.
Thea, Antonette, Mio, Bebi og Cleo <3
- >Maria<
- Rotteforum afhængig
- Kontakt:
Så længe det ikke er for meget af gangen og ikke for tit, mener jeg ikke det er noget problem. En lille smagsprøve er fintamaliebaad skrev:Så man må gerne give sine rotter tun, så længe det ikke er for tit?>Maria< skrev: Tun indeholder meget tungmetal - og ikke fordi de er på dåse, men fordi det er en fisk der er meget højt i fødekæden og derved spiser mange fisk med mindre tungmetal i. Det er hvad jeg har ladet mig fortælle.
Har kun givet dem tun én gang.
- >Maria<
- Rotteforum afhængig
- Kontakt:
Jeg vil mene at urter er sunde. Jeg har ikke hørt om nogen urter, som vi må få, men rotter ikke må og jeg er sikker på at de vil sætte pris på urtete. Ligesom med kamillete, som jo også er en urtHoRiZon skrev:Hvad med urter? Er der nogle der ved om de eksempelvis må få urte-te eller hvilke urter der er no-go for dem?
- Horizon
- Rotternes Herre
- Geografisk sted: Århus
- Kontakt:
Okay, var nemlig usikker på om de måtte få de urter der kan være i urte te. Har fået en som har været god at drikke, mens jeg var forkølet, så tænker den måske kan være god for dem også.>Maria< skrev:Jeg vil mene at urter er sunde. Jeg har ikke hørt om nogen urter, som vi må få, men rotter ikke må og jeg er sikker på at de vil sætte pris på urtete. Ligesom med kamillete, som jo også er en urtHoRiZon skrev:Hvad med urter? Er der nogle der ved om de eksempelvis må få urte-te eller hvilke urter der er no-go for dem?
- >Maria<
- Rotteforum afhængig
- Kontakt:
Umiddelbart tror jeg ikke der er nogen der er giftige for rotter af de der kan være i sådan en teHoRiZon skrev:Okay, var nemlig usikker på om de måtte få de urter der kan være i urte te. Har fået en som har været god at drikke, mens jeg var forkølet, så tænker den måske kan være god for dem også.>Maria< skrev:Jeg vil mene at urter er sunde. Jeg har ikke hørt om nogen urter, som vi må få, men rotter ikke må og jeg er sikker på at de vil sætte pris på urtete. Ligesom med kamillete, som jo også er en urtHoRiZon skrev:Hvad med urter? Er der nogle der ved om de eksempelvis må få urte-te eller hvilke urter der er no-go for dem?