Betelgeuse, Rigel, Brormand og Virak

Har du nogen billeder som du gerne vil dele med os andre? Så post dem endelig her. Billederne kan ikke 'uploades' til selve forummet, så de skal ligge på en anden server.

Redaktør: Lylle My

Besvar
Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Betelgeuse, Rigel, Brormand og Virak

Indlæg af Lylle My » tirs mar 13, 2018 8:37 pm

:) Jeg synes lige at jeg vil præsentere mine fire skønne drengebasser:

Først Betelgeuse (udtales Beetlejuice) - champagne hooded (tror jeg):

Billede

Betelgeuse er flokkens absolutte særling. Lige fra dag ét har han givet mig grå hår i hovedet, fordi han piber og hviner, hver gang jeg eller én af hans burkammerater rører ham - og desuden er han bange for højder i en grad, så det er ham umuligt at forcere en forhindring, der er højere end 10 cm. Bunden af buret er HANS domæne, for selv den laveste hængekøje er alt for skræmmende til, at han tør kravle op i den. Med tiden er han dog blevet modig nok til forsigtigt at turde bevæge sig op på burets laveste plastikhylder en gang imellem.

Når jeg giver ham hans ugentlige sundhedscheck, foregår det altid med et tæppe lagt over mig - dét forhindrer nemlig, at både jeg og rotten bliver totalt indsmurt i bløde, stinkende stress-pøller. #-o

Hans opførsel overfor de andre rotter er heller ikke helt normal. Det ene øjeblik er han venligheden selv, putter med dem og groomer dem... men han kan simpelthen ikke stå for de andres ører, så allerbedst som de ligger og hygger sig, sætter han pludselig et slangehug ind og giver dem et solidt haps.
Men til trods for, at de andre for det meste går rundt med små, dekorative huller i ørerne, accepterer de hans særheder. De putter gerne sammen med ham, men skynder sig at fortrække, så snart han begynder at vise interesse for deres ører. :lol:

Alfaen, Brormand, kan dog godt miste tålmodigheden med ham, når han får et haps eller to - og så puster han sig op og skubber rundt med en storskrigende Betelgeuse, vælter ham om på ryggen og giver ham en grundig omgang powergrooming.
Ikke at Betelgeuse nogensinde lærer noget af det - næste gang han ser et rotteøre, MÅ han simpelthen bare bide i det. :-s


Brormand: - Black banded husky dumbo:

Billede

Brormand er gruppens alfa, men gør ikke det store nummer ud af at dominere de andre, medmindre én af dem direkte udfordrer ham. Han foretrækker at hygge sig og lege med dem, og behandler dem med en engleagtig tålmodighed.
Han nyder stor respekt fra de andre, dels på grund af sin styrke og energi - men mest på grund af sit kærlige og tålmodige væsen. Hvis én af de andre forsøger at parre ham, lader han dem bare gøre det et stykke tid, inden han vender sig om og skubber dem væk... og derefter begynder han at lege med dem i stedet for at blive sur.
Overfor mennesker er han nøjagtig lige så venlig og tålmodig, og er altid interesseret i kæl, kys og kram - eller leg.


Rigel - Mock mink hooded

Billede

Rigel er en laban - en rod - en drillepind... og HELT utroligt charmerende i sin ødelæggelsestrang. Hver gang jeg rejser mig fra sofaen, lader han som om han er vildt optaget af ét eller andet, eller at han sover. Når jeg så kommer tilbage få sekunder senere, er han kravlet ind i ryghynden, som han efterhånden har fået udhulet totalt. Somme tider venter han endda på at jeg kommer tilbage - og når han så kan se, at jeg kigger på ham, så smutter han ind i sofaen og graver løs, indtil jeg har stukket hånden derind og fået ham hevet ud igen. Det er tydeligt at han morer sig kosteligt, når jeg derefter skælder ham ud. :lol:

Han er også enormt kærlig og nussevenlig, og han går fuldstændig grassat, hvis man gider lege vildt med ham. Eftersom han er umulig at køre træt, har jeg hygget mig med at træne ham i forskellige kunster - og selvom jeg ikke er gået VILDT alvorligt op i træningen, har han da indtil nu lært at kravle op på min skulder og løbe ud ad min strakte arm på kommando - at løbe et lille stykke baglæns på kommando - at dreje to gange rundt om sig selv for en godbid... og at hoppe op i min håndflade og stille sig på bagbenene for en godbid.

Han er den sjoveste rotte, jeg har haft længe... en KÆMPE personlighed. :mrgreen:


Virak - Blue hooded mm.

Billede

Virak var en lillebitte fyr, da jeg fik ham. Han var ikke meget mere end tre uger, og hans testikler var endnu ikke faldet ned... men han faldt straks til i flokken, og lærte af sin plejebror Brormand og sin plejeonkel Rigel - og til en vis grad også af onkel Betelgeuse - hvordan man skal opføre sig i en rottegruppe.
Det var LIDT sværere for ham at lære at mennesker ikke er farlige. Han er et MEGET nervøst gemyt, og den mindste ukendte lyd får ham til at springe højt i vejret og forsvinde til det nærmeste sikre gemmested. Til trods for intensiv træning er han aldrig blevet tryg ved at blive håndteret, men accepterer dog under stærke protester at gennemgå sit ugentlige helbredscheck.

I en alder af 7 måneder begyndte han at udvikle aggression - både overfor sine burkammerater og overfor mig... I samarbejde med alfaen Brormand lykkedes det mig at få pillet aggressionen overfor burkammeraterne af ham, men han kan stadig godt finde på at angribe mig, når jeg stikker hånden ind i buret til ham. Jeg har fået ikke så få bidsår i hænder og arme efter hans tænder, som er så superskarpe at jeg ikke altid opdager at jeg er blevet bidt, før jeg undrer mig over hvor alt dét blod på min hånd kommer fra. 8-[

I den sidste måned er jeg derfor begyndt at træne ham i at få lidt mere tillidt til mig. En gang om dagen tager jeg ham ud, sætter ham på min skulder og går rundt og fremviser lejligheden for ham. Turen afsluttes så med en hyggeperiode på badeværelset, hvor han får lov at løbe rundt på gulvet, mens jeg sidder sammen med ham. Han bliver så løftet op mange gange for at få knus og kram og lige så stille vænne sig til, at det altså ikke er forbundet med fare at blive løftet op af et menneske.
Dén træning har haft en vis virkning. Nu kommer han hjertens gerne hen til mig for at tigge guf, når jeg åbner buret, og han kravler også villigt rundt på mig, når jeg sidder på sofaen ved det åbne bur. Men hvis jeg forsøger at røre ham, løber han stadig sin vej i frådende panik.
Jeg tror aldrig, at han vil blive meget andet end en hyggelig "kigge-på-rotte", og jeg skal nok også regne med at inkassere et bid fra ham i ny og næ, hvis jeg ikke LIGE har været opmærksom på ham, når jeg stikker hånden ind i buret.

Men sjovt nok, så har han vist sig at være ENORMT dygtig til at lære kunster - så længe han ikke hører en pludselig lyd eller ser en bevægelse ud ad øjenkrogen... for så går han straks i panik og teleporterer sig ind i det fjerneste hjørne af buret. #-o
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Alariel
3 Stjernet Rottemedlem ***
Indlæg: 175
Tilmeldt: fre dec 16, 2016 3:01 pm
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Betelgeuse, Rigel, Brormand og Virak

Indlæg af Alariel » ons mar 14, 2018 12:11 pm

Åh jeg elsker at høre om dine skøre basser. Og nu ved jeg endelig hvordan de ser ud allesammen. :D

Brugeravatar
DNArocksmith
DTF Forum Medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: man mar 05, 2018 11:03 pm
Geografisk sted: Kolding

Re: Betelgeuse, Rigel, Brormand og Virak

Indlæg af DNArocksmith » ons mar 14, 2018 12:16 pm

Så søde og uskyldige de ser ud. :D

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Betelgeuse, Rigel, Brormand og Virak

Indlæg af Lylle My » ons mar 14, 2018 1:16 pm

Ja, de små skiderikker er smadder skæge, Alariel. Der er ALDRIG langt imellem latteranfaldene, når man sidder i nærheden af dem. Man keder sig ihvertfald ikke. :lol:
DNArocksmith skrev:Så søde og uskyldige de ser ud. :D
:lol: Jeps, skinnet bedrager. Søde er de helt sikkert, men uskyldige?? DEEEET vil jeg nu ikke lige sige. De er nogle små ballademagere, er de.
..og jeg elsker dem for det. :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Brugeravatar
DNArocksmith
DTF Forum Medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: man mar 05, 2018 11:03 pm
Geografisk sted: Kolding

Re: Betelgeuse, Rigel, Brormand og Virak

Indlæg af DNArocksmith » ons mar 14, 2018 4:38 pm

:lol: :lol: :lol: De er rotter. De er aldrig uskyldige. :lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
Lylle My
Site Admin
Indlæg: 5937
Tilmeldt: lør jul 24, 2010 10:40 am
Geografisk sted: Aalborg

Re: Betelgeuse, Rigel, Brormand og Virak

Indlæg af Lylle My » ons mar 14, 2018 5:36 pm

DNArocksmith skrev: :lol: :lol: :lol: De er rotter. De er aldrig uskyldige. :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:
4 lækre hanrotter, 2 dværgpapegøjer, 4 nymfeparakitter og 1 fritgående kanin

Besvar